Har funderat lite på en sak senaste tiden. Jag vet att jag inte är FÖR lång för min ponny och absolut inte för tung, vet ju att han inte tar skada av att bära mig. Men det jag funderat på är om min längd kan "hindra" oss på något sätt? I vissa lägen känner jag av att jag är på gränsen till för lång(dåligt skänkelläge och för lång överkropp som lätt kan störa hästen). Än så länge är både jag och hästen väldigt otränade. Hade ett ganska långt uppehåll i ridningen innan jag köpte honom och jag tappade jätte mycket balans och annat då.
Jag tror aldrig att jag kommer tävla honom då jag inte är någon tävlingsmänniska. Men jag har ändå en dröm om att utvecklas i dressyren och bli riktigt bra på det, skulle vilja sattsa på det. Men hur mycket kan min längd hindra oss från att utvecklas och bli bra i dressyren? Kan det förstöra mycket? är det ens någon idè att jag sattsar på det eller ska jag fortsätta hålla mig till uteritter?
Jag är strax över 160, 162cm eller nått kanske. Ponnyn är 137cm.
Han är bara 5 år än så länge och båda hans bröder växte en del även efter den åldern, så kan hända att han växer lite till, är iaf säker på att han kommer bredda sig mer, för nu är han extremt omusklad. Bilder finns tidgare i tråden men kan slänga med några extra ändå:
Barbacka:
Med sadel(extremt ful bild för övrigt
):