Längd, vikt, viktbärande, för lång, för tung OAVSETT RAS!!!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: 16årig D-ponny?!

Åldern på D-ponnyn tycker jag inte spelar någon roll fast de beror ju självklart på vad hon tänkt göra med den tävla i höga klasser och sådant.

Jag har en D-ponny och hon är 145 cm mkh (iof ganska tunn). Jag är 160 cm lång och väger mellan 43-45 kg, känner mej för stor för henne snart :crazy:

Är hon inte för stor för hästen? :confused:

Jag tycker att hon är för stor, satsa på en mindre storhäst istället :)

Sv: Är jag för stor ?

Du borde nog inte säga sådär. Jag väger själv så "lite" och är fullt frisk, mår bra och ser "normalbyggd" ut. Mår dock väldigt dåligt när folk klagar på att jag väger för lite. Jag KAN INTE gå upp i vikt trotts olika tillskott och grejer. Antar att du inte menar något illa, men tänk på vad du säger. Det sårar faktiskt även fast man inte tror det. Nu var det inte menat till mej men ändå...

Samma sak för mig. Jag är lång och smal naturligt, och jag har inga som helst problem med det, och jag kan inte gå upp en massa i vikt även om jag skulle vilja det. Huvudsaken är ju att man mår bra, man ska inte fixera sig vid BMI och vad som är "normalt" så himla mycket, för det som är "normalt" för en person kanske inte alls funkar för en annan.

Sv: Längd, vikt, viktbärande, för lång, för tung OAVSETT RAS!!!

Min gamla kompis (numera hatobjekt :devil:) har en c-ponny på 136 cm och hon är 174 cm lång... Hon har dålig balans och sits så ekipage går omkull ganska ofta... Även om de i hennes stall försökt förklara för henne att hon är för lång så bryr hon sig inte... Hon är för lång. Det är synd när de inte inser det och hästen får lida (för det gör den)

Går de omkull på grund av hennes dåliga balans? :o Men shit..

Sv: Är jag för stor ?

Anser inte du att du kan göra personer ledsen när du säger så??
Även om man väger lite så kan man se korrekt ut ändå. Det finns heller inget som är rätt eller fel.

Fast hon skrev ju inte att man inte kan se "korrekt" ut.
45 kg för 168 cm ÄR väldigt lite!!!
Därmed inte sagt att man på något sätt är onormal.

Jag kände mig för lång när jag red d-ponny och jag är 162,5. Men det är också beroende på hur hästen är byggd och så. Varför ponny och inte stor häst? Om det är just denna specifika ponnyn och hon inte är för stor och hon bara älskar den ser jag i och för sig inget fel i det :)

Svammel från mig idag. :angel:

Tack för dom svaren jag undrade,
och det där med vikten, jag skulle kanske väga lite mer, men jag ser inte så smal ut som det låter isåfall, ingen som klagar i min närhet men såklart kan man ju undra och det gör absolut ingeting för mig.

Åldern på D-ponnyn tycker jag inte spelar någon roll fast de beror ju självklart på vad hon tänkt göra med den tävla i höga klasser och sådant.

Jag har en D-ponny och hon är 145 cm mkh (iof ganska tunn). Jag är 160 cm lång och väger mellan 43-45 kg, känner mej för stor för henne snart :crazy:

Är hon inte för stor för hästen? :confused:

160 cm och väger så lite och tror att du är för stor på en relativt stor d-ponny? :crazy: Alltså det ser precis lika illa ut att ha en för liten ponny som att ha en alldeles för stor häst som man inte klarar av att rida.

Men tekniskt sett så BORDE hon faktiskt väga mer. :p Meeen folk har ju faktiskt en tendens att dra bort några kgn här på buke, hihi.

Vad menar du?

Jag är väldigt ledsen om jag gjorde ngn ledsen, det var inte meningen!!!!!!:crazy: Men alla får väl egentligen se ut som de vill. Jag menar inget ont! :bow:

Att vara 168 cm och väga 45 räknas som kraftig undervikt, vilket ju inte bör klassas som "normalt". Man BÖR väga över det om man är så långt för att klassas som normalviktig eller ens underviktig, därmed inte sagt att man måste vara sjuk för att väga så lite (fast en äldre person som väger så lite är ju kanske inte helt frisk...)

Idiot:eek::mad:

Även om Sipuli har rätt i det hon säger tycker jag att vi släpper detta nu.... ;)

HJÄLP! köparens längd några problem?

Jag ska nu sälja min ponny och har hittat en köpare som verkar perfekt, ett problem bara. min ponny är 142 i mkh, hon är väldigt musklad men av den nättare typen som under åren hos mig byggt upp mkt muskler av varierande träning.

Köparen är 169 och väger 58...Jag själv är 158-159 och väger 57, Ponnyn har inte haft några problem med att bli hoppad/riden av mig.:smirk:

Ponnyn är hoppad 130 flertal gånger utan problem att bära upp mig.
och tävlad LB utan problem också.
Köparen ska inte tävla mkt, utan mesta skogsturer, lite hoppning och dressyr. Kan det bli problem?????:(

även bild med mig och ponnyn, om det kan tänkas lägga till 10 cm längd på ryttare??
www.ohwall.se/Kat D 20070930/pages/3H2O0296.htm

Sv: HJÄLP! köparens längd några problem?

tycker att hon ska titta efter storhäst istället..

Jag rider ibland en ponny på 142 cm, jag är själv 175-176 cm lång och väger väl 62 kg..Jag tycker inte ponnyn verkar brydd och jag tycker inte det ser tokigt ut. Kan tillägga att jag är långbent också.

emi2.jpg

Jag har en ponny på 144 cm. Själv är jag 170 cm lång och väger 60 kg. Jag känner mig ibland lite otymplig på henne och får känslan av att jag stör henne med min långa överkropp när vikten ibland hamnar lite fel. Tränar western och rider ut mycket. Har haft henne i 9 år nu och vill inte sälja, men jag skulle inte rekomendera att sälja till någon som är så lång! :(

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

B
Hästmänniskan Visste inte vart jag skulle lägga den här tråden men mod. får flytta den om den ligger fel. ;) Jag har sedan barnsben ridit på en...
Svar
11
· Visningar
2 895
Senast: FrontLine_
·
  • Låst
Träning Jag släppte ner den gamla tråden för den blev lite lång. Det var länge sen, jag drog igång den förra och det var 938 svar i den. Nu...
51 52 53
Svar
1 040
· Visningar
84 228
Senast: Ängslig
·
A
Hästvård Jag har länge dragit mig för att starta denna tråden, men måste få lite tips. Jag har en travare på 18 år som har spatt. Han har haft...
Svar
13
· Visningar
2 004
Senast: Atalantha
·
F
  • Låst
Ridning Behöver hjälp! Jag har en shetlandsponny som är 98 cm hög om jag minns rätt. (eller så är det 96 cm, men det spelar inte så stor roll)...
49 50 51
Svar
1 000
· Visningar
115 870
Senast: ponnybarn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar