Längd, vikt, för lång, för kort, för tung, för lätt... viktfrågor gällande ALLA RASER

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: För Lång??

Jag är en tjej som är 177cm lång och väger 57kg.
Jag hade tänkt bli medryttare och har hittat en maxad
d-ponny som är 149 cm i mkh:confused: Jag tycker själv att jag
låter lite lång för ponnyn men det har tagit en evighet
att hitta en häst och det står precis där jag bor. Skriv
inte bara det beror på hur hästen ser ut, men tänk
en normalbyggd ponny+ jag är heeelt kär i ponnyn:love:

du väger absolut inte för mycket och du är inte så mkt kortare än mig (är 180) å ja rider ibland ponnyer (ja eller nästan alltid om man räknar min fjording som ponny) å det ser inte allt för galet ut. det viktigaste är ju i första hand att man inte väger för mkt.

Sv: Längd, vikt, för lång, för kort, för tung, för lätt... viktfrågor gällande ALLA R

Är du dum eller?! 100kg på shettis?:eek:

det är nog vad dom kan bära ett par steg, personligen skulle ja säga max 50-55 kg på en shettis, lite beroende på hur den ser ut å hur mkt den är musklad.

på gården där ja jobbar brukar inte ungarna väga över 45 kg om dom ska rida shettis.

Sv: Längd, vikt, för lång, för kort, för tung, för lätt... viktfrågor gällande ALLA R

Hejsan!
Jag är 159 cm lång, väger 45 kilo.
Då är det väl inga problem att rida en nättare häst som mäter 127 cm i manke? Detta gäller endast en gång (:

Hejsan!
Jag är 159 cm lång, väger 45 kilo.
Då är det väl inga problem att rida en nättare häst som mäter 127 cm i manke? Detta gäller endast en gång (:

Jag tycker inte att det låter som några problem, du kan säkert rida på den flera gånger.

Konik, finns det såna i Sverige?

Jadå dom finns i sverige, på lägergården där jag jobbar på somrarna har vi ett flerta. Det är en trevlig ponny med många bra egenskaper. PM:a mig så berättar jag mer.

Ojoj! Sluta fundera över om ni är för långa eller tunga för era hästar! Bara hästen är bra tränad så! :D Jag rider min egna b-ponny som jag har växt tsm med sen jag var 7 & nu är jag snart 14! Dock är jag för gammal för att tävla hoppning,men dressyr & clear rounder funkar fortfarande! Han är en kraftig b-ponny på 119cm & jag rider honom utan problem & jag är ca.167cm! :p
Men somsagt har vi "vuxit" tsm under en bra tid,så han är anpassad efter min längd & vikt! Tycker dessutom att det är dumt att det ska vara åldersgräns för att tävla a&b-ponny! :O

Jag är 13år. Är ca 165cm o väger ca 48 kg. Jag tränar o tävla en maxad C-ponny. Hon är ganska ädel, Tror ni de går bra?
main.html

Har inte sett någon bild ännu,det beror ju på hur du & ponnyn är byggd-men det kommer nog bli bra! :D

Du har ingen bild? Skulle vara roligt att se.:laugh:

Här är jag(ca.168cm lång & min welsh mountain ponny Filur-119cm)
slsdaa.jpg

Här är en rätt nytagen på mig & min ponny :)
2vbtuls.jpg

& Där är en till där jag rider barbacka :)

(Jag tog av mig skorna för jag hade gjort lite "cirkus" med han :crazy:)

95 kg o rider russ

Har en vän till en vän som rider sitt russ fast hon väger 95 kg.
Hon har också sk kompisar som sitter o rider hästen som både är långa o väger mer än 60 kg.
Hästen är 4 år o rids in på detta sätt. Hon har den dessutom bara på foder
Vad skulle du gjort i sådan här situation?

Sv: 95 kg o rider russ

Jo så känner jag med men fundrar på sättet att lägga fram det.
Hästen lär ju ta skada eller hur?

Varför har hon hästen på foder? Och vet ägaren om det? Finns möjlighet hade jag kontaktat ägaren, stackars häst! Hästen tar säkert skada av det, den är ju ung dessutom.

Varför vet jag inte o jag vet inte vem ägaren är men hon anser att folk får tycka vad dom vill typ om att hon rider den.

Om hon har den inställningen är det ju inte mycket du kan göra, tyvärr... Mer än att hoppas att ägaren får reda på vad som händer och tar hem den stackars unghästen.

Ja , med den inställningen så lär hon ju inte ändra sig.
Kanske du kan få henne att tro att du "struntar" i det och istället bli lite intresserad av var den kommer ifrån? Vem ägaren är osv. Sen kanske du kan luska ut vem ägaren är och kontakta denne.

Lite ful måste man få vara ibland, om det gäller en god sak (russets framtid)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

A
Hästvård Jag har länge dragit mig för att starta denna tråden, men måste få lite tips. Jag har en travare på 18 år som har spatt. Han har haft...
Svar
13
· Visningar
2 004
Senast: Atalantha
·
F
Träning Jag har nog bestämt mig nu. Att efter jul ska jag nog ta och hitta ett ardenner föl och satsa på. Vi alla blir ju äldre, så min...
2
Svar
22
· Visningar
4 404
Senast: neferra
·
  • Låst
Träning Jag släppte ner den gamla tråden för den blev lite lång. Det var länge sen, jag drog igång den förra och det var 938 svar i den. Nu...
51 52 53
Svar
1 040
· Visningar
84 228
Senast: Ängslig
·
  • Låst
Träning Jag släppte ner den gamla tråden för den blev lite lång och sen var det länge sen någon skrev något riktigt nytt i den. Men så fort den...
46 47 48
Svar
940
· Visningar
117 392
Senast: IngelaH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar