Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
okej så du tycker (korta xD) jag ska hålla mig till ponny när jag köper ändå?
Jadå! Absolut! Om du köper en stor polle finns det risk för att du inte når om den, vilket gör att man har svårt att komma till ridning. Sen är det ju ioförsig stor skillnad mellan smäckra och kraftiga hästar. Jag är själv 175 cm lång och rider en kraftig connemara. På den hästen kan man inte vara många centimeter kortare för att rida honom. Man måste verkligen komma runt honom!
Om du är intresserad av en smäckrare typ av häst tycker jag du ska leta efter en högre mankhöjd, än en grövre häst.
Om du nu har bestämt dig för en häst över ponnymåttet så tror jag du gör klokt i att skaffa en liten häst. 150-155 kanske kan vara lagom. Om du dessutom väljer en nättare häst så känns den ju inte så stor heller.
Det ska nog inte bli några som helst problem att hitta en liten häst som passar dig bra, du känner ju själv vad som känns lagom!
*kl*
Den eviga frågan då. 3 barn och alla vill ha en ponny. LÄngsta är ca 135 cm och kortaste är ca 120 cm. Vad ska jag satsa på? Ingen är särskilt tung.
Var inne ett tag på en mindre c-ponny för att kunna sitta upp och rida till själv men jag vet inte om det kanske blir stort för dem. Så vad tror ni?
Näee gör inte det misstaget att skaffa en så stor ponny.Barnen ska ha en chans att kunna hantera ponnyn på rätt sätt.Skulle nog välja en B-ponny.