Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Det är inte onormalt att hon är 155, finns ju vuxna som är så korta. Men håller med dig om att det är lite konstigt när båda föräldrarna är långa. Är hon frisk för övrigt? Skadar inte att kolla upp med vården.
Själv minns jag inte exakt hur jag växte, är överraskad över att alla här kommer ihåg det. Jag var nog alltid rätt lång för åldern och växte inte mer än någon cm efter att jag fyllt 15. Men jag minns att min lillasyster blev erbjuden mediciner för att stanna växten då hon utifrån beräkningar förväntades bli 180+. Mina föräldrar tackade nej och min syster blev ca 175, precis som jag.
Jag blev också erbjuden mediciner för att stanna växten men dom trodde på max 180 cm o det känns överkomligt, blev 184! Hade jag vetat det hade ja nog valt mediciner ändå!
Va? Var HELT övertygad om att du var en rätt kort tjej, typ 160 eller så.Min mamma ville ha sådana mediciner till mig när jag var växte 30 cm på tre år i högstadiet-gymnasiet. Men jag stannade på 180 cm, växte ända till tjugoårsåldern även om det var långsammare sista två åren.
Va? Var HELT övertygad om att du var en rätt kort tjej, typ 160 eller så.
Jag ska justera min bild av dig .Lång och ståtlig
Min mamma ville ha sådana mediciner till mig när jag var växte 30 cm på tre år i högstadiet-gymnasiet. Men jag stannade på 180 cm, växte ända till tjugoårsåldern även om det var långsammare sista två åren.
Vad lång du var tidigt ändå! Jag var 148 cm i sjunde klass.Jag växte nåt liknande, eller jag vet att jag var 158 när jag gick i trean och 182 cm som ca 15, men sen växte jag till 184, sista centimetern tog flera år att växa, säkert också till runt 20-22!
Jag blev också erbjuden mediciner för att stanna växten men dom trodde på max 180 cm o det känns överkomligt, blev 184! Hade jag vetat det hade ja nog valt mediciner ändå!
Hon ligger strax under normalkurvan på vikt. Därtill ligger hon 2 under normalkurvan på längd. Hon är därmed tyngre för sin längd än normalt. Det ligger inom normalspannet enligt isoBMI.
- Har en 15-åring som väger 51 kg och är 155 cm. Är det normalt?
Va?! Är du så lång?! Nu känner jag mig pytteliten verkligenLång och ståtlig