Längd o vikt på erea 15åriga tjejer

Kontakta skolhälsovården om du är orolig/fundersam. Där finns hennes längd och viktkurva sedan födseln och det är den man går efter. Hennes längd är åt det kortare hållet men vi är alla olika och endel växer iväg tidigare och andra senare. En kompis till mitt ena barn var verkligen kort på högstadiet men när jag träffade henom några år senare kände jag knappt igen henom eftersom hen hade växt iväg så väldigt.

Jag var 157 cm på vårterminen i nian, men eftersom jag är född sent på hösten hade jag egentligen fyllt femton bara ett par månader tidigare. Har inte växt sen dess. Ganska liten under hela uppväxten, min mamma var däremot alltid längst i klassen med sina 163, men slutade å andra sidan växa redan i sexan. Jag tillhörde de absolut minsta, och då var den ändå en tjej med bakgrund i ett land där de generellt är kortare än här, och en som hade väldigt små föräldrar, hade inte de gått i just min klass hade jag nog stuckit ut mer.

Min mamma är som sagt 163, pappa 170, så det fanns inte så mycket långt att vara likt. Jag har tre syskon, en bror som är någon cm längre än pappa, en syster som lika lång som mig, och en bror som är 154 som vuxen.

Fick mens som 12 åring och låg då runt 160 cm (en av de kortaste i klassen) men mäter idag nästan 170 så 10 cm har kommit till

Nja, som snitt kanske det stämmer men vissa växer längre tid. Jag växte i fler år efter första mensen. Ca 18 cm för att vara mer mätbart.

Helt ot: Så himla orättvist! växte inte ens 18mm efter första mens (runt 11 år) och stannade under 160cm :arghh:

Och jag växte 3 cm mellan 6:de klass och nu (fran 159 till 162 cm), mensen fick jag i mitten av sexan.

Om du är orolig tycker jag att du ska ta kontakt med en läkare

Min dotter som är 15 är btw 167 cm lång och väger kring 50 kg, sen vad hon stannar på för längd är ju osett än så länge.

Liknande trådar

Övr. Barn Hej! Jag är en tjej på 16 år och undrar om Längden 160cm samt med vikten 64kg är normalt? Är inte överviktig eller så. Vill bara veta om...
Svar
3
· Visningar
967
Senast: cirkus
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
24 405
Hästmänniskan Mitt barn vill mer än någonting annat ha en egen häst. Jag är dock ingen hästmänniska så jag vill gärna få så mycket information jag...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
7 973
Senast: Cattis_E
·
Hästmänniskan Skulle gärna vilja ha lite hjälp om vilken storlek på häst som skulle passa mig bäst . Jag är en tjej på 25 år som till våren tänkte...
2 3
Svar
48
· Visningar
5 954

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka