långa skakelremmar till rockard

CA

Trådstartare
har äntligen köpt en sele så jag kan köra mitt travarsto=).
Men rockarden jag ska använda har inga "hållare" till skakelremmarna, kan jag ta långa remmar och surra fast skaklarna? Hur ska jag göra?
Tips!

Jo det bör du ju kunna göra bara du ser till att surra hårt på både framför å bakför å sedan säkrar surrningen:)

du lindar först bakom själva remmen som håller upp skacklan.. sen framför några varv sen tillbaks bakom å när du ska säkra så gör du " ett vanligt lindningsvarv men när du kommer tillbaks på yttre sidan av skacklan så säkrar du genom att dra remmen under den förgående rem. sen fäster du den i spännet.

hoppas du förstår hur jag menar.. svårt att förklara ;)

Liknande trådar

Trav Hej alla travkunniga! Jag har i många år sagt att jag vill prova köra en travhäst men det blir liksom inte av, för jag känner mig osäker...
Svar
10
· Visningar
859
Senast: Cattis_E
·
Fordon Igår bokade jag uppkörning för b96, efter att ha kört hästsläp ett par ggr i veckan sen jag tog körkort för nästan 15 år sedan kändes...
2 3
Svar
55
· Visningar
3 102
Hästvård Hej! Mitt vuxna islandshäst sto på 12 år har för några månader sedan påvisat ”svaga” bakknän och ”problem” med patellan. Vi har...
Svar
9
· Visningar
600
Senast: tara
·
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 939
Senast: fixi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar