Lång startlista

D

Dextrosol

Jag skulle verkligen uppskatta (och många med mig, tror jag) att det infördes ytterligare en bangång om startfältet är över exempelvis 50 starter. Som det är nu måste du komma innan klassen börjat om du vill gå banan för att sedan sitta o vänta i timmar på att få starta. Hade varit justare både mot ryttare men framförallt häst om ovanstående kunde införas. Skall man sedan gå två klasser blir det otroligt långa dagar.

Sv: Lång startlista

Jag har varit med om att man vid lite större tävlingar har haft en kort paus i mitten typ o då har man haft möjlighet att gå banan.

Många klubbar brukar ha en liten paus på 5-10 minuter om det är jätte många startanmälda. Själv tycker jag också detta är bra. Hade varit bra om det fanns en bestämelse som sa att om det är över tex 100 starter så blir det paus vid start nr 50.

Det vore jättebra, särskilt för oss med unghästar som måste vänta ända tillsklassen är slut för att få hoppa.

Men till unghästarna brukar det ju finnas tillfälle att gå banan, under prisutdelningen för avd A - så brukar vi ha det i alla fall oavsett hur många starter det är.

Ja unghästryttarna har alltid en chans att gå banan mellan de äldre hästarna och unghästarna

På de tävlingarna jag brukar tävla på så har de nästan alltid 5-10 minuters paus för bangång och sladdning av banan :bow: för några helger sedan va de 200 starter i en klass och då hade de 3 pauser.

vid jättestora startfält brukar det ju alltid vara pauser mitt i. ( de måste ju om inte annat fixa underlaget om det är så många ekipage..)

o unghästryttarna går ju alltid i pausen mellan avd A o B.

Är det inte så svåra klasser behöver du inte alltid gå banan, jag brukar nöja mig med att se ca 3-5 ekipage från läktaren (fler om jag har tid) o lära mig banan den vägen, är det inga svåra avstånd el så så brukar det gå bra. bara att se hur dom andra rider o hur många galoppsprång de har osv. kolla in ngn som ser ut att rida i samma tempo som du.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag sitter i en väldigt tråkig och frustrerande sits. För fyra månader sedan gick vår TV sönder, precis en sådan där dag när vi var...
2
Svar
24
· Visningar
1 909
Senast: Derivata
·
Hästmänniskan Hej! Jag är 14 år och älskar hästar över allt annat (förstås);) Jag behöver tips och råd om hur vida jag ska göra med en svårhanterlig...
2
Svar
26
· Visningar
2 324
Hästhantering Jag rider på en ridskola där om man är stallvärd får åka och tävla med ridskolehäst samt tävla på lokala tävlingar som klubben anordnar...
Svar
18
· Visningar
3 644
Senast: Cambrie
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 641

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Barn som inte sover
  • Baka matbröd - enklare än du tror!
  • Headset

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30