Låna ut travponny!

• Trav
  • Trådstartare Trådstartare RebeckaKihlberg
  • Startdatum Startdatum
R

RebeckaKihlberg

Nu måste jag ha er hjälp här inne, jag är nämligen inte ens lite hemma på där här med trav.
Jag har en shetlandsponny som jag nu ev. ska låna ut till en familj som syslar med trav.
Pållen är 4år, hingst och ska visas för att ev. bli godkänd så småning om.

Nu undrar jag hur jag går till väga, förom jag inte har fått allt om bakfoten så springer ju ponnisar in pengar dom med...hur gör jag?...leesar (stavas?) man ut ponnysar eller hur gör jag?! de kommer ju skrivas fodervärdskontrakt på honom och de är ju de vanliga som man skriver där,men vad det gäller vinstepengar eller så..hur gör jag??

Hjälp hjälp hjälp!!!

//Becky

Sv: Låna ut travponny!

Det är ju inga stora pengar man tjänar på ponnytravet. Oftast runt 600 kr om de vinner...
Det vanligaste är nog att om man lånar ut ponnnyn och fodervärden står för alla kostnader, så får de också alla intäkter. Och det är nog sällsynt att man leasar ut ponnyer, de flesta lånar ut gratis.

Jag brukar träna mina egna och låna kuskar till loppen. DÅ har vi uppgörelsen att rosetten är hästens, ev täcken + prispengar är mina (eftersom jag har kostnaderna) och hederspriser får kusken. Ibland ger man kusken en slant också, men utan tvång.

Okej..de låter ju lite som jag hade tänkt mig.
Han kommer lånas ut på heltid så dom har ju alla kostnader utom försäkringen om jag står för.
Men kan de låta rimligt att dom står för alla kostnader kring ponnyn, lånar honom gratis och får även ev. prispengar,men att typ segetäcke tillfaller pållen eller nått?? så "får" jag fått förutom äran att vara ägare!

Då jag lånat ut ponnysar har alltid täcke och rosett tillfallit ponnyn, så det tycker jag klart du kan göra och jag skulle tro att de går med på det oxå. Antagligen är de redan så nöjda med att de får låna din fina ponny gratis...Man kan ju även köpa dubletter av rosetterna på tävlings platsen.

Liknande trådar

B
Hästhantering Hej! Sitter här med en klump i magen och vet att det kommer bli tufft att skriva detta inlägget men jag behöver verkligen all hjälp jag...
2 3
Svar
59
· Visningar
8 420
Senast: Beritas
·
Hästmänniskan Bilaga till fodervärdskontrakt. Jag har ett färdigt avtal men där står det ju väldigt kortfattat allting och inte riktigt så som jag...
Svar
13
· Visningar
2 387
Senast: jerseyko
·
L
Trav jag ger upp, frågar er om min pålle... :smirk: alla (?) här har betydligt mer erfarenhet av både hästar och trav än vad jag har, så ni...
2 3 4
Svar
77
· Visningar
5 074
Senast: Lindi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar