Lilla
Trådstartare
Tittade på lyxfällan och där tog en person lån för att kunna låna ut pengar till vänner.
Jag har lånat ut pengar på olika sätt. Tidsbegränsad och obegränsad tid. Till olika typer av människor. I olika situationer. Mest till vänner som antagligen gjort detsamma för mig.
Jag lånar inte ut pengar jag inte har eller inte har råd att förlora.
Om pengarna inte betalas tillbaka är vänskapsförlusten värre än pengaförlusten.
Oftast är det jag som erbjuder. Det är också en känslig situation. Att erbjuda utan att förminska personen. Ibland vet jag inte om det är rätt eller fel.
Många tycker att jag är dum som riskerar så mycket genom att låna ut. Själv försöker jag vara en god vän, på dom sätten jag kan.
Hur ser ni på att låna ut pengar?
Jag har lånat ut pengar på olika sätt. Tidsbegränsad och obegränsad tid. Till olika typer av människor. I olika situationer. Mest till vänner som antagligen gjort detsamma för mig.
Jag lånar inte ut pengar jag inte har eller inte har råd att förlora.
Om pengarna inte betalas tillbaka är vänskapsförlusten värre än pengaförlusten.
Oftast är det jag som erbjuder. Det är också en känslig situation. Att erbjuda utan att förminska personen. Ibland vet jag inte om det är rätt eller fel.
Många tycker att jag är dum som riskerar så mycket genom att låna ut. Själv försöker jag vara en god vän, på dom sätten jag kan.
Hur ser ni på att låna ut pengar?