Lämplig storlek till vbl?

FreeLou

Trådstartare
Ska beställa en Imperial Basic från selar.se, men är lite osäker på viken strl som blir bäst.
Har mailat och frågat, men passar på att fråga här med i väntan på svar:)

Har en vbl travare hemma, 157 cm, ngt kraftigt byggd. Blir osäker på om en i strl full blir för stor med tanke på att det står att de är något stora i storleken.

Vad tror ni?

Sv: Lämplig storlek till vbl?

Mät din häst!:idea:
Förslagsvis på dessa ställen!:D
harness_measuring.gif

Jag tycker inte att den var stor i storleken! Jag har köpt en storlek Full till min kallblodstravare och den passar bra. Och trots att hon är ganska kort i kroppen så sitter svansremmen på yttersta hålet och bakselen kunde gärna fått vara lite längre!

Det jag kan jämföra med är en Ideal maratonsele i storlek Cob som jag lånat. Visserligen är min häst både grov och fet, men alla delar på den Cob-selen funkade så det är ingen jättehäst jag har.

eller vänta förresten... det är en Imperial Maraton jag har köpt, inte en Basic. Men de borde väl ha samma storlek på samma märke?

Jag har Ideal Harness maratonsele stl Full.
Den har suttit bra på Big Money Pellini varmblod ca 165 hög

PICT0003c.jpg

Sitter bra på Krutrök kallblod ca 155? förutom att bukgjorden snart måste bytas till cob
IMG_1608.jpg

Satt även bra på Undis tinkerkorsning ca 152 cm hög
PICT0037.jpg

Annan brösta på bilden då mina draglinor va för långa för vagnen

Anna-Carin

Vad fint det såg ut!
Jo, jag har mätt, men ej fått svar på vilka mått Basic-selen har. Men jag får ringa och höra så får vi se. Det är väl ingen brådska, vill inte ut i 35 grader och bli attackerad av broms heller..

Liknande trådar

Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
13 948
Körning Mina tankar snurrar lite just nu och jag som är lite novis ang traditionell körning måste ställa en fråga;) Jag känner ibland att jag...
Svar
12
· Visningar
2 241
Senast: Jate Volim
·
M
Ekonomi & Juridik Ska nu försöka få ner lite så ni förstår.. Jag skulle beställa täcken på en sida på nätet som är ganska stora. Sidan var lite luddig...
2
Svar
26
· Visningar
3 818
Senast: M-Meduza
·
S
Hästvård Hej! Jag har ett sto på drygt tre år som vi kan kalla Julia. Jag har haft henne sedan hon var ungefär nio månader. Sedan i princip...
2
Svar
25
· Visningar
7 440
Senast: Madick
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka