Lämplig för avel?

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Cecely
  • Startdatum Startdatum
C

Cecely

Skulle ni tycka att det skulle vara intressant med ett föl efter mitt sto?

Hon heter Tornes Olympia och här är hennes stamtavla.

Eftersom jag inte alls är intresserad av trav så kommer jag aldrig att ta ett travföl på henne man jag fick höra att hennes stamtavla kan vara av intresse. Därför kanske man skulle låna ut henne någon gång så hon får en liten stjärna!

Sv: Lämplig för avel?

Tror hon kan vara intressant i aveln. Delvin Kosmos har visserligen inte lämnat så jättemånga bra avkommor (4 miljonärer), farmor har också lämnat en till avelshingst (Glenn Kosmos). Speedy Crown finns som både farfar och mormorsfar och han har lämnat många bra avkommor. Endast i Sverige har han 36 st avkommor som har sprungit in över miljonen. Hoot Mon i närliggande led, lämnat bra avkommor. Ideal du Gazeau har även han visat sig framgångsrik på både banan och i avelsboxen.

sen har hon 21.88 % franskt blod och 78.12 % amerikanskt blod. Franskt/amerikanskt blod har ju varit väldigt framgångsrikt.

Kanske en franskstammad hingst med henne skulle ge nått? Mina spekulation bara :p

Sv: Lämplig för avel?

Ja, det skulle kanske vara något!

Iofs så tycker jag att det franska blodet har visat sig ganska tydligt i henne då hon är kort och ganska lätt i kroppen. Men jag vet inte hur mycket man tittar på exteriören i val av hingst.

Men hennes hingst som hon redan har ska tydligen se ganska bra ut också! Ska bli fruktansvär roligt å se vad han kan göra på banan!

Liknande trådar

Avel Det här är bara spekulationer för kanske 10 år in i framtiden, men vilka hästraser har större chans för att ha mjukare gångarter att...
2
Svar
23
· Visningar
1 755
Avel Jag vill betäcka mitt fullblodssto. Hon är 6 år. Jag vill att avkomman ska användas som hobbyhäst ej tävla. Jag har försökt leta men...
Svar
14
· Visningar
1 622
Senast: Mabuse
·
Hundavel & Ras Jag funderade länge på om jag skulle posta här eller inte. Jag har läst lite i andra trådar och läst på om alla möjliga raser så här...
2 3
Svar
43
· Visningar
2 556
Senast: Sedna
·
Hästmänniskan Hej på er! Jag är ny på detta forum och jag hoppas att jag postar i rätt del. Jag behöver ventilera och resonera lite med andra...
10 11 12
Svar
222
· Visningar
10 014

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Retrievertråden
  • Stor enkel hundras med lagom driv
  • Valp 2025

Hästrelaterat