Lämnar ni hunden utanför affären??

Sv: Lämnar ni hunden utanför affären??

Åh en Staffehane :)

Vad är det för en liten filur då? ( Du kan Pm:a om du inte har lust att stjäla trådutrymme ;) )

Det är en liten kille importerad från england. ägs av kennlarna British Steel och Metal staff. Jag är bara fodervärd. Bilder finns på British Steels hemsida. Troll heter han

jag skulle inte våga lämna min hund ensam, bunden, bor iofs i ett väldigt litet samhälle där jag iofs kan se honom från affären, men han är så himla reserverad, och min värsta rädsla är nog att ett barn (han är dessutom inte van med barn) går fram, när jag står där och kollar bort det där "enda sekunden", för att välja den där chokladkakan.
nejtack till det.
Jag låter honom vara hemma om jag har så snabba ärenden.
men så är jag ju en äkta lantis också, affärn är man bara i en gång i veckan, och då tar man bilen :angel::rofl:

Aldrig. I Stockholm stjäls en hund i veckan i genomsnitt. En i veckan! Sedan finns det naturligtvis flera andra skäl att inte lämna hunden utanför affären.

De flesta har bara svarat på om ni lämnar hunden bunden utanför affären eller ej, men jag undrar om ni vågar lämna hunden i bilen?

Tycker att man hör mer och mer varningar att man inte ska lämna hunden ensam i bilen ens, eftersom folk bryter sig in och stjäl hundar som sitter i bilar. Det dumma med det hela är att det blir så opraktiskt tillslut eftersom man aldrig kan svänga förbi en butik och gå in och köpa något man behöver, om man varit ute och gjort något med hunden och har med sig den i bilen. Utan då måste man först köra hem, lämna hunden ensam hemma, sätta sig i bilen igen och åka iväg enbart för att handla. :(

ibland när jag ser fastbundna hundar utanför en afär, har jag bara lust att ta dom och springa iväg med dom, så otroligt söta:devil:! såg en gång en tjej, eller kille, som hade lemnat en jack russel valp utanför en affär i centrala sthlm. kanske 8-10 v. Man blir så j*vla arg om man ser det:mad:

Nej, det är bara idioter som lämnar hunden bunden utanför affären, MUPPAR helt enkelt som inte borde ha hund. Lämnar man sitt barn ensamt i ett snöre utanför ICA kanske???

I kväll såg jag skräckexemplet på detta; två personer lämnar en valp, kanske 4-5 månader gammal, bunden utanför affären och går in BÅDA två för att handla. Man binder den dessutom precis i dörrhålet och framför kundvagnarna där hundstackarn ska klara av att det kommer folk en halvmeter från en plus att de drar ut skramliga kundvagnar precis intill!:mad:

Det borde vara skottpengar på såna hundägare!

Men vad ni fjantar. Det är inte förenat med livsfara för hunden att lämna den bunden utanför affären i 10 min. Jag skulle inte lämna min hund bunden inne i stan men härute där jag bor är det ingen fara.

Min förra vovve lämnade vi ofta bunden utanför affären, inte hände det nånting. Självklart var det inte när vi storhandlade utan när man skulle in och köpa tidningen eller nåt annat.
Nuvarande hund har jag lämnat några ggr, men samma sak där, aldrig länge utan bara om jag ska köpa nån grej och helst inte.

Aldrig gjort, kommer aldrig göra. Inte ens för 10sek
Inte ens om jag ser hunden genom fönstret i en kiosk!

E alldeles för rädd att ngn ska sno honom eller att fel person kommer o börjar tjafsa med hunden, alt ngn annan med hund kommer fram o det blir slagsmål.

Att man sen har en relativt ovanlig hund gör inte saken bättre ur det perspektivet. Alla vill fram o hälsa o klappa, o stöldrisken minskar inte direkt...

/Tobbe

Men vad ni fjantar. Det är inte förenat med livsfara för hunden att lämna den bunden utanför affären i 10 min. Jag skulle inte lämna min hund bunden inne i stan men härute där jag bor är det ingen fara.

Om det inte är förbundet med livsfara, varför lämnar du den inte ensam utanför affären i stan?

Jag bor "i stan". Kanske hade jag tyckt annorlunda om jag bott "på landet".

Om det inte är förbundet med livsfara, varför lämnar du den inte ensam utanför affären i stan?

Jag bor "i stan". Kanske hade jag tyckt annorlunda om jag bott "på landet".

För det är för mkt folk som rör sig i stan. Jag vill inte att de ska klappa henne och fjanta.

*KL*

Jag har lämnat min hund utanför affären några gånger när man ska in på ett snabbt ärende.
Skulle aldrig göra det i en storstad men på en liten ort som Skara ja.
Numer dock när det inte är för varmt så får hon vänta i bilen.
Skulle innebära nästan 3 mils åkande bara för att åka hem lämna hunden åka till stan för att göra några enkla ärenden och sen hem. Dessutom trivs min hund bättre i bilen än hemma själv.

Min förra vovve lämnade vi ofta bunden utanför affären, inte hände det nånting. Självklart var det inte när vi storhandlade utan när man skulle in och köpa tidningen eller nåt annat.
Nuvarande hund har jag lämnat några ggr, men samma sak där, aldrig länge utan bara om jag ska köpa nån grej och helst inte.

Jag åker buss till jobbet och hem varje dag och har gjort det i flera år nu. Har aldrig varit med om någon krock.
Alltså kommer det aldrig att ske och jag kan skita i att använda bilbältet. :idea:

Hundar stjäls utanför affärer. Det bara ÄR så. Det händer.

Är det inte dags att byta spår? Varför låta buset bestämma?

Du parkerar aldrig en bil på stan, för den kan skadas eller stjälas? Händer dagligen.
Du går aldrig ute på stan med pengar på dig, för du kan bli rånad? Händer dagligen.
Du går aldrig på lokal, för där kan du bli misshandlad? Händer dagligen.
Osv, osv ...

Är det inte dags att stå upp mot buset och den utveckling vi ser i samhället?

LIA

Nej, jag lämnar ALDRIG hunden utanför affären, men har alltid bilen med mig dit också, så hon sitter där istället. Är det för varmt i bilen lämnar vi henne hos min sambos föräldrar som bor 3 min i bilen från oss när vi ska handla. Fungerar finfint för oss!

Är det inte dags att byta spår? Varför låta buset bestämma?

Du parkerar aldrig en bil på stan, för den kan skadas eller stjälas? Händer dagligen.
Du går aldrig ute på stan med pengar på dig, för du kan bli rånad? Händer dagligen.
Du går aldrig på lokal, för där kan du bli misshandlad? Händer dagligen.
Osv, osv ...

Är det inte dags att stå upp mot buset och den utveckling vi ser i samhället?

LIA

Utveckla gärna. Vad har detta med saken att göra?

Jag ser gärna att man tar tag i buset, men då hellre genom att se till att buset åker fast och straffas för det istället för att börja "chansa" när det ser ut som det gör idag. Förändringen, anser jag, måste komma från andra hållet.

Vilket betyder att jag INTE riskerar mina hundar när det idag är nästintill omöjligt att få tillbaka dem, få fast den skyldige samt straffa denne. Det vore enbart korkat. Tycker jag.

Bilen har larm och försäkring.
I plånboken har jag plastkort med koder på.
På krogen har jag vett att föra mig på ett sätt som minimerar riskerna.
Men mina hundar är helt oskyldiga och det är mitt ansvar att se till att de är trygga.

Senast ändrad:

Ibland på förra stället där jag bodde så fick han följa med ner till macken när jag behövde ciggaretter/mjölk eller nått sånt,MEN,då dom bara hade glasväggar ut såg jag han hela tiden,och även en som jobbade där sprang ut med korv åt han ibland,han frågade gämt om jag hade hunden med mig! :D Men som sagt så var det bara där vid macken,och jag var max 2 meter från hunden.

Att binda han utanför en affär eller någonannanstanns där man inte såg honnom,ALDRIG!

Ska tillägga att det här var en bra bit utanför stan,med mest pensionärer som bodde där.

Utveckla gärna. Vad har detta med saken att göra?
När jag var barn, hade morsan mig ute i barnvagnen under dagarna för den friska luftens skull. Idag vill man inte ens lämna hunden uppbunden utanför affären trots att man står innanför skyltfönstret.
Antingen har brottsligheten tagit enorma proportioner, eller så brer fjompigheten ut sig.

Förändringen, anser jag, måste komma från andra hållet.
Har man inställningen att någon annan alltid ska ta initiativ eller göra jobbet, lär det aldrig bli bättre.

LIA

När jag var barn, hade morsan mig ute i barnvagnen under dagarna för den friska luftens skull. Idag vill man inte ens lämna hunden uppbunden utanför affären trots att man står innanför skyltfönstret.
Antingen har brottsligheten tagit enorma proportioner, eller så brer fjompigheten ut sig.

Har man inställningen att någon annan alltid ska ta initiativ eller göra jobbet, lär det aldrig bli bättre.

LIA

Så du skulle lämna dina barn ute i barnvagnen i friska luften? Utan att oroa dig?

Jag bidrar till en bättre värld på mitt sätt och det är inte inom rättsväsendet. Jag tänker INTE hjälpa till genom att "lita" på min omgivning och sluta låsa ytterdörren. Kan inte heller se hur det skulle kunna hjälpa till...

Liknande trådar

Övr. Hund Jag och sambo ska skaffa hund. 😊 Både han och jag jobbar skift och han jobbar mestadels natt. Det här innebär att vi har ett glapp 3ggr...
Svar
8
· Visningar
1 265
Senast: Kajsalisa
·
Hundträning Så, jag har aldrig lämnat mina hundar ensamma i bilen förutom en enda gång på 5-10 minuter. Jag vet ju inte hur dom var när jag var...
Svar
16
· Visningar
1 229
Senast: Lillefrun
·
Övr. Hund Vi passar ibland en äldre hund (11 år troligen korsning bichon havanais och terrier av något slag) som alltid haft svårt att vara ensam...
Svar
2
· Visningar
388
Övr. Hund Min dotter vill ha en tax, och jag är skeptiskt. De är suveräna, men jag ser det mer som en jakthund än sällskapshund. Mentalitet och...
2
Svar
23
· Visningar
1 907
Senast: Tantan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka