Lämnar ni hunden utanför affären??

Sv: Lämnar ni hunden utanför affären??

Jag har aldrig och skulle aldrig lämna min hund utanför någon affär. Båda för att någon kan t ahonom plus att jag tycker det är synd om hunden. Tycker det är oavsvarigt att binda sina hundar utanför affär. Så mycket som kan häna och är man inte rädd om sina hundar?

oj, jag brukar lämna min hund utanför äffaren om jag ska in en snabbis, är jag osäker på hur länge det kommer ta så lägger jag honom lös så att han kan "försvara" sig om någon annan hund skulle komma fram och hälsa.

Det har alltid gått bra, men nu blev jag lite osäker på om jag kommer göra det igen. Jag är kanske en lite oansvarig hundägare? Har inte tänkt på det innan.

På landet, där man ser hunden utanför, känner folket i omgivningen, när man ska handla en chokladkaka. JA.

Aldrig annars.

Du vet att om han försvarar sig och skadar den andra hunden så åker du på det ÄVEN om det är den andra hunden som är Vållande till själva bråket.

Skulle jag lämna min jycke utanför affären så skulle det nog sluta med polis.
Han anser att alla män som tittar på honom ska utsättas för farligaste ilsknaste mördarschäfer skäll o morr.

Barn gillar han - så mycket att han välter dom och vid intressant lukt juckar på dom.

Att han nog är i det närmaste ofarlig hjälper icke.

Nä jag skulle aldrig binda honom utanför affären.

Min gamla tik kunde jag göra det med men skulle inte göra det idag med tanke på alla hundtjuvar.

Jag lämnar min hund lite varstans. Han är med mig överallt, men kan inte följa med in på alla ställen, så då får han vänta utanför. Försöker att vara ute igen på max tio minuter, men det är klart att det kan hända mycket under den tiden. Det är ju alltid en risk att ha hund, man kan inte gardera sig mot allt. Hellre att jag har med mig min kompis och riskerar att nåt händer, än att han ska behöva vara hemma själv och ha det tråkigt. Det är ju farligt att leva!! ;)

oj, jag brukar lämna min hund utanför äffaren om jag ska in en snabbis, är jag osäker på hur länge det kommer ta så lägger jag honom lös så att han kan "försvara" sig om någon annan hund skulle komma fram och hälsa.

Det har alltid gått bra, men nu blev jag lite osäker på om jag kommer göra det igen. Jag är kanske en lite oansvarig hundägare? Har inte tänkt på det innan.

Förstår inte hur då¨vågar lämna honom lös utanför? Är det i närheten av bilar? Tänk om han skull ge sig på en annan hund? Oavsett hur bra lydnad jag har på min hund så skulle jag ALDRIG lämna den utanför lös om jag är inne så länge. Inte ens kopplad. Är du inte rädd att något ska hända din hund?

Aldrig, någon väntar utanför affären med Izor eller så får han vara hemma.

Jag lämnar min hund lite varstans. Han är med mig överallt, men kan inte följa med in på alla ställen, så då får han vänta utanför. Försöker att vara ute igen på max tio minuter, men det är klart att det kan hända mycket under den tiden. Det är ju alltid en risk att ha hund, man kan inte gardera sig mot allt. Hellre att jag har med mig min kompis och riskerar att nåt händer, än att han ska behöva vara hemma själv och ha det tråkigt. Det är ju farligt att leva!! ;)

Visst är det en risk att ha hund men är dte inte vårt ansvar som ägare att se till att ta hand om hundarna? Man kan ju inte gå och tänka tt något alltid kan hända. Det betyder inte att man måste utmana ödet.

Jag tycker inte att jag utmanar ödet om jag binder min hund en kort stund. Visst är jag lite orolig att någon ska röva bort honom, men inte lika orolig som att någon ska röva bort min katt som är ute helt lös och ett lätt byte för både människor och djur. Arga hundar kan ju attackera även när jag är ute och går med min hund, men hur ofta händer det? Jag litar på att människor som har aggressiva hundar håller koll på dom när dom går förbi en bunden hund.

Jag lämnar också hunden utanför affären om jag ska in en snabbis. Är jag ute och går med henne och inser att jag behöver köpa mjölk så går jag inte hem med henne för att återvända, då får hon vänta. Jag litar på att människor är godhjärtade, plus att hon i stort sett hela tiden syns inne från affären. Hon har även någon gång suttit lös (vet att det är en dödssynd att gå ut på gatan, vet att hon inte får gå fram till hundar utan ett okej, och är världens vänligaste). Skulle självklart inte ta med henne om jag ska handla mycket.

Sen brukar jag alltid köpa lite parmaskinka med mig ut, så hon har inga större problem med att vara med när matte ska handla. ;)

Skulle aldrig våga lämna min hund ensam utanför affär eller dylikt. Har hört så mycket skräckhistorier. Men sen beror det kanske liiite på var man bor och vad man har för hund också... Men nej, jag skulle nog inte våga.

Sen bor ju jag på landet så om jag ska handla så har jag alltid bilen, och då får hon sitta kvar där (med öppen baklucka om det skulle vara varmt). Vet dock inte hur jag skulle göra om jag bodde så att jag kunde gå till affären, känns dumt att lämna hunden hemma istället för att ta den chansen till motion.

Ullis

Senast ändrad:

Jag litar på att människor är godhjärtade...

Jag är mållös. Uppriktigt mållös.
Läs en tidning eller se nyheterna nån gång...

Jag lämnar aldrig mina hundar utan uppsyn då det skulle knäcka mig totalt att komma ut och finna dem borta.
Eller om de blev skyldiga till att bita ett framfusigt barn.
Eller hamnade i slagsmål och blev skadade.
Eller påhoppade av nån av de knäppa pundare som finns i området.

kanske ska svara själv också. Lämnar honom när jag ska gå in i kiosken, där jag ahr full uppsikt ut. Skulle aldrig få för mig att binda honom där jag inte har koll.
Ska jag något längre ärende få han helt enkelt vara hemma.

*kl*
Inte för att jag tror att någon skulle få för sig att stjäla mina ganska ovackra hundar (:angel:) jag är mer nojig för att folk ska fram å klappa eller reta dom (inte för att dom är ilskna, snarare överdrivet glada) . Så sitta utanför får dom bara göra när det bara ska handlas en mjölk eller cig inne på kiosken, varifrån man har uppsikt över dom.

Är jag på väg nånstans ifrån och ska handla på ica får dom sitta i bilen med bagageluckan öppen och låsta burar.(om det inte är alltför varmt då vill säg)

Jag brukar inte lämna min hund utanför affären...
Händer väl om jag har med henne ute och måste köpa cigg och det inte finns någon som kan passa henne och så...

men nu brukar jag inte göra det längre..jag bor i lilla mariannelund och här bor det inte många folk alls..
Men vi har ganska mycket asyl folk här..och det var massa ungar på ca 8 st som slog kompisens hund mitt i centrum så den fick åka in och sy m,m men hunden blev aldrig bra och fick avlivas..

Därför lämnar jag henne inte längre...

Ps..det var inget rasistiskt eller nått utan tycker bara det är för jävligt att dom ger sig på oskyldiga djur...då är dom inte välkommna här om dom inte sköter sig...

Skulle aldrig någonsin utsätta min hund för något sådant. Speciellt inte i min stad, här har det skett en hel del hundstölder under dom senaste åren.:eek:

Liknande trådar

Övr. Hund Jag och sambo ska skaffa hund. 😊 Både han och jag jobbar skift och han jobbar mestadels natt. Det här innebär att vi har ett glapp 3ggr...
Svar
8
· Visningar
1 265
Senast: Kajsalisa
·
Hundträning Så, jag har aldrig lämnat mina hundar ensamma i bilen förutom en enda gång på 5-10 minuter. Jag vet ju inte hur dom var när jag var...
Svar
16
· Visningar
1 229
Senast: Lillefrun
·
Övr. Hund Vi passar ibland en äldre hund (11 år troligen korsning bichon havanais och terrier av något slag) som alltid haft svårt att vara ensam...
Svar
2
· Visningar
388
Övr. Hund Min dotter vill ha en tax, och jag är skeptiskt. De är suveräna, men jag ser det mer som en jakthund än sällskapshund. Mentalitet och...
2
Svar
23
· Visningar
1 907
Senast: Tantan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka