Lämnar ni hunden utanför affären??

Sv: Lämnar ni hunden utanför affären??

Lämnar honom utanför när jag går till kiosken som ligger tjugo meter från min port. Den är typ sex kvadratmeter stor så det är ganska lätt att ha uppsikt. :D

Annars skulle jag aldrig lämna honom nånstans.

KL

Aldrig nånsin här i stockholm, men hemma på landet hade det varit en annan femma.. Leonbergern hade jag inte bundit dock eftersom hon skulle kunna välta folk om de gick fram, hon fattar inte hur stor hon är :crazy: Och småhundarna nej, för stöldbegärliga! Kan ju komma nån tioåring som släpar med "hittehunden" hem om inte annat..

Alaskan malamuten satt utanför när vi gjorde småärenden ibland. Hon hade aldrig bitit nån, ignorerade folk & fä så mkt som bara en värdig alaskan kan :D

Nej, det enda stället jag kune göra det på var på en gata där jag kunde ha hundarna utanför och ta två steg (bokstavligt) in till disken. Med dörren öppen.

Jag har råkat ut för en unge som SPARKADE hunden, när jag stod precis brevid. Jag har en bekant som kom ut och såg tonåringar kasta sten och pinnar på sin hund, Jag har sett folk som släpper fram sina hundar till kopplade hundar, jag har sett fyllon ragla fram för att "hälsa" och mammor som låter sina ungar krama hunden.

Mitt ex råkade ut för en fyllekärrning som kastade en mosbricka på hunden när hon inte fick hälsa på honom för exet... Tänk om hunden stod utanför affären ensam?

Jag fattar ärligt talat inte hur folk kan binda sina hundar utanför. Det känns som de helt enkelt skiter i hunden.

Förstår inte hur då¨vågar lämna honom lös utanför? Är det i närheten av bilar? Tänk om han skull ge sig på en annan hund? Oavsett hur bra lydnad jag har på min hund så skulle jag ALDRIG lämna den utanför lös om jag är inne så länge. Inte ens kopplad. Är du inte rädd att något ska hända din hund?

Han skulle aldrig gå fram till en annan hund om jag lagt "platsliggning" nånstans. Han ger sig inte på andra hundar och jag lägger honom inte så att nån kan råka köra över honom.
Jag tycker dessutom att det känns säkrare att ha honom lös än kopplad, om det nu skulle hända något av ovanstående så har han en bättre chans att klara sig ur det om han inte är fastbunden vid en stolpe.
Jag är inte så rädd att något ska hända honom faktiskt, visst att lämna honom utanför äffaren är inte något jag gör för att det är kul men jag har honom alltid med mig och ibland är det nödvändigt.
Men det beror kanske på var man bor och vilken hund man har?
Att stjäla min hund är väldigt svårt, man skulle vara tvungen att bära bort honom, och det skulle nog se lite misstänksamt ut tror jag...

Aldrig. Inte så mycket för att han skulle försvinna(han skulle gå till mig), men för att man lämnar hunden i en väldigt utsatt position. I bilen ligger han gärna o sover när jag gör ärenden(självklart lämnar jag inte hunden i bilen i solen). Men ALDRIG NÅNSIN att jag skulle lämna min BC bunden på offentlig plats och gå ifrån honom, han skulle se det som ett dödssvek.

Det är väl inte som att jag inte skulle bli förkrossad om min hund var borta? men ja, hur som så sitter det ofta hundar utanför våran affär, och det brukar gå hur bra som helst. Sen syftade jag kanske inte på att det var dom eventuella hundtjuvarna som skulle vara godhjärtade, utan människorna runt omkring som ser mig lämna hunden, vara borta två sekunder och sedan komma tillbaks. Jag hoppas att dom skulle reagera på att någon annan tog hunden (spec. eftersom min hund vägrar gå med någon hon inte känner, sätter sig och måste bli medsläpad).

Jag är mållös. Uppriktigt mållös.
Läs en tidning eller se nyheterna nån gång...

Jag lämnar aldrig mina hundar utan uppsyn då det skulle knäcka mig totalt att komma ut och finna dem borta.
Eller om de blev skyldiga till att bita ett framfusigt barn.
Eller hamnade i slagsmål och blev skadade.
Eller påhoppade av nån av de knäppa pundare som finns i området.

:bow::bow:

Han skulle aldrig gå fram till en annan hund om jag lagt "platsliggning" nånstans. Han ger sig inte på andra hundar och jag lägger honom inte så att nån kan råka köra över honom.
Jag tycker dessutom att det känns säkrare att ha honom lös än kopplad, om det nu skulle hända något av ovanstående så har han en bättre chans att klara sig ur det om han inte är fastbunden vid en stolpe.
Jag är inte så rädd att något ska hända honom faktiskt, visst att lämna honom utanför äffaren är inte något jag gör för att det är kul men jag har honom alltid med mig och ibland är det nödvändigt.
Men det beror kanske på var man bor och vilken hund man har?
Att stjäla min hund är väldigt svårt, man skulle vara tvungen att bära bort honom, och det skulle nog se lite misstänksamt ut tror jag...

Har du tänkt på att en hund ALLTID kan bli skrämd. Vad gör du om din lösa hund blir skrämd och tar ett skutt ut i gatan när du lämnat den lös utanför? Eller om en arg hund går fram till din och den arga hunden är kopplad. Det är ändå du som får för det då din hund är lös och utan uppsikt. Om något barn går fram till den och gör något elakt mot hunden?? Nej jag kan tyvärr inte förstå dina argument men vi är ju alla olika och alla tar olika hand om sina hundar. Vissa chansar som du säger och vissa tar det säkra före det osäkra. Jag vet vart jag står.

Jag är nojig över att lämna hunden i bilen medans jag springer in i affären, med risken för att någon ska bryta sej in i bilen och stjäla henne.
Skulle ALDRIG binda henne utanför någonstans. Det ingår inte ens i mina tankar. Antingen får hon stanna hemma eller så frågar jag butiksägaren om jag får ta med henne in. Det brukar gå bra, även på 7-11, men hon är bara liten. :)

Det är väl inte som att jag inte skulle bli förkrossad om min hund var borta? men ja, hur som så sitter det ofta hundar utanför våran affär, och det brukar gå hur bra som helst. Sen syftade jag kanske inte på att det var dom eventuella hundtjuvarna som skulle vara godhjärtade, utan människorna runt omkring som ser mig lämna hunden, vara borta två sekunder och sedan komma tillbaks. Jag hoppas att dom skulle reagera på att någon annan tog hunden (spec. eftersom min hund vägrar gå med någon hon inte känner, sätter sig och måste bli medsläpad).

Hundar blir stulna. Ofta. När de lämnas ensamma utanför affärer.
Ren fakta.

Skulle du lämna en sovande bebis i barnvagn ensam utanför samma affär?

Jag ber om ursäkt för mitt Off topic nu.
Jag frågar absolut inte för att vara provokativ eller för att starta tjaffs, jag är helt enkelt nyfiken.

Ni som inte lämnar hunden utanför affären, har ni katt? Har ni utekatt?

För att återgå till tråden, nej jag skulle aldrig lämna min hund utanför. Dels på grund av risken att något händer, och dels för att hon skulle bli väldigt skrämd av upplevelsen att lämnas ensam.

Ja, vi hade utekatt när vi bodde på landet. Långt bort från farliga vägar, sura grannar och barnsandlådor. Hundarna hade även en rastgård att vara i när vi inte var hemma.
Kan inte på långa vägar jämföras med att ha utekatt i ett bostadområde eller binda hunden utanför affär här nere på torget.

jag skulle heller inte lämna hunden utanför affären!

jag binder inte min hund, pga av flera anledningar.
1. jag har inte tränat henne å sitta själv utanför en affär..
2. jag vågar helt enkelt inte:crazy: finns så många idioter här i världen som skulle kunna göra vad som hellst men min hund, och är ju så snäll också så hon följer ju den som kommer å hämtar henne :angel:

men hade det varit våran förra hund så hade jag inte varit orolig över någon tjuv som tar henne, utan då hade jag istället varit orolig för tjuven :rofl:

jag har gjort, men väldigt sällan numera när man hört allt som händer.

Om ett par dagar får jag hem min foderhund. en staffehanne importerad från england. han kommer jag inte binda fast utanför nån affär. tror inte ägarna uppskattar om deras stjärna kommer bort=/

Knapplån

Ja, det gör jag. Men inte var som helst. När vi bodde i grannsamhället vågae jag det inte, etersom det är ett relativt stort ställe me dmåpnga turister. Men här, vår lilla fiskeby, händer det att jag gör det. När jag bara ska handla något litet promenerar jag hellre med hunden än tar bilen.

Jag band upp mina hundar utanför affären tills för ett par veckor sedan..
Kom en idiot och försökte binda fast sin hund i samma stolpe som Midas och Lewa satt i, för att hans hund skulle få sällskap :eek:
Då insåg jag att de finns så många idioter till hundägare att man aldrig kan vara säker.. :crazy:

Affären som jag brukade sätta dom utanför ligger inte i stan utan utanför, och man kan se hundarna innifrån butiken.
Skulle aldrig binda dom i stan!

Åh en Staffehane :)

Vad är det för en liten filur då? ( Du kan Pm:a om du inte har lust att stjäla trådutrymme ;) )

Senast ändrad:

Liknande trådar

Övr. Hund Jag och sambo ska skaffa hund. 😊 Både han och jag jobbar skift och han jobbar mestadels natt. Det här innebär att vi har ett glapp 3ggr...
Svar
8
· Visningar
1 265
Senast: Kajsalisa
·
Hundträning Så, jag har aldrig lämnat mina hundar ensamma i bilen förutom en enda gång på 5-10 minuter. Jag vet ju inte hur dom var när jag var...
Svar
16
· Visningar
1 229
Senast: Lillefrun
·
Övr. Hund Vi passar ibland en äldre hund (11 år troligen korsning bichon havanais och terrier av något slag) som alltid haft svårt att vara ensam...
Svar
2
· Visningar
388
Övr. Hund Min dotter vill ha en tax, och jag är skeptiskt. De är suveräna, men jag ser det mer som en jakthund än sällskapshund. Mentalitet och...
2
Svar
23
· Visningar
1 907
Senast: Tantan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka