Sv: Lämnar ni hunden utanför affären??
*kl*
Enda stället jag vågar binda mina hundar på är utanför vår turks lilla affär. Han sitter nämligen bakom sin kassa precis vid fönstret och ser när vi kommer med våra hundar och lämnar dem utanför, likaså ser jag om ngn står/kommer därute där hundarna sitter (stort fönster och det är en inhängnad parkering, ingen trottoar mao=ingen kan bara 'gå förbi' då det tar stopp) PLUS så står det alltid en eller två pizzabagare tvärs över gatan och röker cigg, och håller koll på allt som sker runt omkring.
Vi har mkt god kontakt med människorna här hos oss och alla känner alla, därav så skulle folk reagera om ngn främmande gick fram och dessutom Tog någons hund-så är det bara. Vi värnar om varandra hära
.
Dessutom så skulle ingen främmande heller våga sig fram till våra jyckar då gamlingen får sina ryck och skrämmer slag på allt och alla, ingen normal människa går fram till en 'rabiat' schäfer
:smirk:
Kan även tillägga att när jag väl lämnar dom utanför den korta stunden det tar att köpa mjölk eller dyl. så knyter jag fast hundarnas koppel ihop genom halsband osv=svårare att få loss snabbt.
Men i stan skulle jag Aldrig, aldrig våga lämna mina hundar utanför, inte nånstans! En vän till oss blev av med sin hund på det viset, gick i ett nafs. Men här vi bor nu så känns det trygg.
Men jag kan helt ärligt erkänna att det är sällan det händer att hundarna får vänta utanför turken, vi brukar oftast gå ner ihop jag och sambon och då väntar en av oss utanför alt. båda går in och en av oss står vid fönstret och håller vakt.
Jag är mkt rädd om mina bäbisar!