Lämna sina djur?

Zanuzzi

Trådstartare
Jag tar studenten till våren. Jag har gått med panikkänslor i flera år för att jag inte har vetat vad jag ska göra efter gymnasiet, och jag har fortfarande inte bestämt mig helt. Men det lutar mot en skrivarutbildning på folkhögskola.

Det kändes så skönt att äntligen ha lite hum om vad man ska göra sen. Men nu har verkligheten hunnit ikapp. Om jag börjar på folkhögskola måste jag flytta. Flytta ifrån mina djur, det käraste jag har.

Hur ska jag klara det? :cry:

Katten som jag älskar högst i världen är 13 år och han går minsann inte att flytta på hur som helst, som honom måste jag skiljas från. Men kaninerna då? 7 år gamla helsyskon som jag haft sedan de kom till världen. Ska jag bara lämna dem? :cry:

Får man ha kaniner med sig på folkhögskolor? Någon som vet?
Någon som har flyttat ifrån sina djur och kan bidra med lite stöd?

Tacksam för svar!

(Vet inte om den här tråden kanske borde ha legat på äu, men lägger den här eftersom den handlar om "andra djur". Passar den inte här får någon flytta den).

Sv: Lämna sina djur?

Du kan ju redan nu ställa dig i bostadsköer till en mindre lägenhet utanför skolan. Dit kan du ju ha med djuren.

När jag pluggade första omgången tog jag med mig häst, hund och två katter. Nu ska jag plugga i vår igen och har utvidgat flocken ytterligare. Klart djuren ska med:D

:love: på alla som har svarat!

Var lite nervös när jag postade tråden för att folk skulle tycka att jag är jättelöjlig som inte vill åka ifrån mina djur :o

Men kan ni så kan jag!

Ingen egen lägenhet dock... själva poängen med folkhögskola, och anledningen till at tjag vill gå på en sådan, är att jag vill bo tillsammans med folket jag pluggar med.

Du kanske har någon kompis som du kan dela en lägenhet med då ? :P Fast så klart en som gillar djur (A)

Runt folkhögskolorna brukar det vara rena bondlandet och det är nog inga problem att få hyra in kaniner i något stall. Byt mot någon stalljour istället för kontanter.

Liknande trådar

Övr. Barn Jag är lite rådvill... dottern vill ju ha ett husdjur, och jag har tittat på massor av olika djur som kanske kunde funka men jag vet...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 067
Senast: Amha
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
8 638
Senast: Enya
·
Hästmänniskan Hej! Jag har alltid älskat hästar och djur, och försökt göra mitt bästa för att omge mig av djur och det lantliga. Jag har alltid...
2 3
Svar
52
· Visningar
5 486
Senast: Mabuse
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 356

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka