Lämna häst på träning.

attempt

Trådstartare
Hur mycket är medelpriset per månad när man lämnar in hästen på träning hos någon känd tränare/ryttare?
Vad brukar ingå i priset?

Jag ska inte lämna in min häst...... är bara nyfiken.

Sv: Lämna häst på träning.

Vem sjutton räknar ut medelpriser :rofl: Ja det är väl bara att lägga ihop några tränares avgifter och slå ut summan på antalet.

Många tar olika, jag vet en tränare som tar 6500 och då ingor foder och allting runt omkring :) Vissa tar lägre avgifter som kanske bara några tusenlappar men då är det inte så kända, de som tar mer betalt är ofta de som är i toppen i sitt "gem" så att säga.

Jag har kikat runt lite grann vad gäller min pojke så småningom och det varierar en del...allt mellan 4500-8000.
En del har med foder, hovslagare osv osv..medans andra inte har det.

För de flesta ställe så är helpension det vanligaste (skötsel, hovslagare, grovfoder etc) men då får man ha det kraftfoder gården har, så att säga.

5000kr/månad brukar jag se vara vanligt, och jag vet flera större utbildningsstall som tar 5000kr eller strax över.

Runt 6000 kronor i månaden.

Hos de flesta tränare ingår träning, hovslagare, mat osv. Tävling brukar göras upp inför varje häst.

//Gilly

Priset är kanske inte det viktigaste om man ska lämna iväg sin älskling?

Men ca 6.000-7.000:- få du allt räkna med.

hos de riktigt bra tränarna ingår oftast allt och priset ligger på 8000-10000 hos dem.

Och priserna är med eller utan moms?

Under tiden hästen står hos tränaren, får ägaren åka upp och rida hästen för tränaren då?

5-6000 kronor + moms är det vanligaste, men då betalar hästägaren hovslagaren och alla startavgifter osv.
Jackpot

Hur länge brukar tränaren behöva ha hästen för att det ska ge något resultat?
Förstår att det beror helt på hästen och hur det går etc men jag tänkte om det finns något minimum på tid som man bör ha hästen utlämnad??

Vi betalade 5000:- för en månad inkl mat och en månad räckte för vår lille pojke.

Vi fick komma och rida hur mycket vi ville och fick mycket hjälp.

Supernöjd !!!
:)

Är det värt att skicka hästen på träning hos någon i en månad?
Vilken tränare skulle ni vilka skicka just eran häst till?

Var försiktiga när ni lämnar eran häst på inridning eller tillridning,vidare utbildning hos ett så kallade proffs.
Lämnade in min häst för jag inte hade tid till en som rider på elite nivå och fick betala 10 000 för 2 månader och hästen kom tillbaka orörd.
(tur att min häst inte var förstörd som jag har hört en annan person som hade oturen hos samma person som jag).
Tala om att jag var :mad: och jag kan ju inte rekommendera honom som något bra !!!!
Och pengarna kan man inte få tillbaka för det var jag som trodde att han kunde det här när han nu red på elite nivå.
Det finns ingen utbildning för western så att dom kan visa på papper att dom är utbildade, så det är ett litet elände det här för dom som vill lämna sina hästar på träning.
Nää det är nog att känna någon som gäller här och idag gör jag det ;)
Det har ju gått ca 10 år nu sen det hände.

Mvh Hoppalong

Om det handlar om en inridning skulle jag nog satsa på minst 2-3 månader- En tävlingshäst behöver mer tid beroende på hur duktig man själv är. men det måste vra en bra tränare annars är penagrna kastade i sjön. Å hur vet man om det är en bra tränare ? Hör med andra om deras erfarenheter, kolla på jästarna sm tränaren rider. Har han/hon ridit in någon själv och tränat upp till en riktigt brahäst?många av våra tränare sitter på färdiga hästar från USA eller tyskland och dt säher inte lika mycket om hr duktiga de är att träna häst. Det är faktiskt inte jättemycket dyrare att lämna häst i träning i Tyskland, men då har man nju själv ite samma koll + att det finns bra tränare i sverige, börjar komma.
Jackpot

Jag kontaktade en tränare som tar 6000 inkl moms. Och då ingår foder, strö, rasthage, + daglig skötsel. Och självklart själva träningen.
Den här tränaren beundrar jag väldigt mycket, han är en av de bästa.

Liknande trådar

Tävling Min häst är otrolig fin och hoppar super på träning och hemma men på tävling blir han så spänd ,bockig och så fort någon rider förbi han...
Svar
5
· Visningar
510
Senast: MiniLi
·
Foder & Strö Jag kommer snart ha min första omgång med åringar och funderar därmed på hur jag bäst ska ta hand om dem, främst fodret. De får...
Svar
8
· Visningar
524
Senast: Sryoqwe
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
13 200
Senast: lizzie
·
Ridning Har insett att jag kan mycket om foder, hagar, beteende och träning från marken - men väldigt lite om hur man faktiskt lägger upp...
Svar
5
· Visningar
710
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka