Läif&Billy

Gammeln

Trådstartare
Underbart sköna typer :D. Dom går på A-kassa, får sjukbidrag o hela baletten. Njuter av livet nere på grillen i byn. Hur skulle dom klara sig på typ Spy Bar O_o

Korvmojjen var ju vår samlingsplats på 60-talet så det går säkert att överföra till Stureplan ;)

Korvmojjen var ju vår samlingsplats på 60-talet så det går säkert att överföra till Stureplan ;)
Japp. Då tog man ju en korv med mos o så skulle det vara gurkmajonäs på :d.
Men vad jag inte kan begripa hur kan Läif o Billy ha råd med hus, bil, skoter,varsit jaktgevär med kikarsikte, äta på grillen varje dag när dom lever på bidrag O_o. Fast å andra sidan hade ju Läif en skuld på 3000kr till grillen som bruden fick betala :laugh:

Japp. Då tog man ju en korv med mos o så skulle det vara gurkmajonäs på :d.
Men vad jag inte kan begripa hur kan Läif o Billy ha råd med hus, bil, skoter,varsit jaktgevär med kikarsikte, äta på grillen varje dag när dom lever på bidrag O_o. Fast å andra sidan hade ju Läif en skuld på 3000kr till grillen som bruden fick betala :laugh:

Jag förstår inte var du vill komma? Vad är det du vill diskutera?

@Gammeln , gullet, det är bara tv :-). Påhitt och fiktion , inte verkliga livet eller IRL som youngstern säger. Det förstår du va? (Skojar med dig:-). )

För övrigt ett hus på landet, ruckel, kan fortfarande få under 100 kilo-lapp om det ligger på fel ställe. De eldar väl med ved från tomten.

@Gammeln , gullet, det är bara tv :-). Påhitt och fiktion , inte verkliga livet eller IRL som youngstern säger. Det förstår du va? (Skojar med dig:-). )

För övrigt ett hus på landet, ruckel, kan fortfarande få under 100 kilo-lapp om det ligger på fel ställe. De eldar väl med ved från tomten.
Jamen det ska ju representera IRL. Leva på bidrag, hitta på att man inte kan jobba, snacka sig ur saker o ting när man sitter i klistret, ljuga om att man har olika sjukdommar, osv. Fö tycker jag att Dunken var lite otrevlig när Läif fick heta Kuken istället för Kungen :meh:

Underbart sköna typer :D. Dom går på A-kassa, får sjukbidrag o hela baletten. Njuter av livet nere på grillen i byn. Hur skulle dom klara sig på typ Spy Bar O_o

Vem f-n vill vara på spy bar o liknande ställen?
Vad är det för fel på lantisar? Sjukbidrag? Det kan hända den bäste o vips en olycka, kan man inte arbeta. Då är sjukbidrag bra man har mat el o billigt boende.

Varför inte driva med de i fiina husen på Liidiiingö?

Det där verkar ju vara samma typ av program som serierna Shameless och Trailer park boys, helsköna båda två med en värme i botten och som har en "feel good känsla". :)
Dom fiiina husen på Liidiiingö driver man ju med i Solsidan. :laugh:

Fö har man ju drivit med folk på samhällets baksida ganska rejält i Morran och Tobias, kan man inte ta saker för vad dom är och garva åt det då är man nog ganska nära att slå i botten själv på ett eller annat sätt.

Fö. har jag missat Läif & Billy, var går/gick det nånstans?

Det där verkar ju vara samma typ av program som serierna Shameless och Trailer park boys, helsköna båda två med en värme i botten och som har en "feel good känsla". :)

Fö har man ju drivit med folk på samhällets baksida ganska rejält i Morran och Tobias, kan man inte ta saker för vad dom är och garva åt det då är man nog ganska nära att slå i botten själv på ett eller annat sätt.

https://www.youtube.com/channel/UClECehjqrft9ocH2dG3lHjA

Vad är det för fel på lantisar? Sjukbidrag? Det kan hända den bäste o vips en olycka, kan man inte arbeta. Då är sjukbidrag bra man har mat el o billigt boende.

Varför inte driva med de i fiina husen på Liidiiingö?

Det framkommer tydligt i serien att karaktärerna fuskar med alla möjliga bidrag, jag gissar att det är det @Gammeln tänker på.

SVT, du kan se alla avsnitt på Playen :D

Jovisst men att ljuga och hitta på saker o ting för att slippa jobba och gå på bidrag istället är ju en helt annan sak. Å på så sätt kunna odla sina fritidsintressen. Sånt måste ju bekämpas.

Men de var ju underbart sköna typer skrev du ju?
Ska de underbara bekämpas?
Som människor är dom sköna typ när dom *sniff* :D. MEN deras synsätt och attityd på att utnyttja bidrag för sin överlevnad istället för att jobba måste bekämpas

Liknande trådar

Relationer Varning för långt desperat inlägg. Jag vet inte hur jag ska börja. Jag och min sambo skaffade en gård för några år sedan. Det blev så...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
10 864
Senast: corzette
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Är i någon slags fas. Det är egentligen bra och absolut livsnödvändigt men också ibland superjobbigt. Drabbas av insikter som verkligen...
Svar
0
· Visningar
395
Senast: miumiu
·
Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
22 654
Senast: Whoever
·
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
28
· Visningar
3 349
Senast: malumbub
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka