Lagvinst och guld till dottern

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det höll på att börja med katastrof då två av våra lagryttare krockade på framridningen varav den ena slog i knät rejält
Båda blev rejält omskakade och hade väldigt svårt ladda om till tävlingen

Sen när dottern skulle få startsignal så upptäckte medhjälparen på framridningen att padden under sadeln glidit, varpå hon börjar vifta till oss i domartornet (missades totalt av samtliga tre däruppe)
Så jag gav startsignal, upptäcker padden samtidigt som C springer in på banan :crazy:
Varför hon gjorde det fattade ingen efteråt.
Höll på att bli en uteslutning där, men efter att både domare och domarsekreterare läst i TR blev det bara en varning, PHU

Dottern red bra det räckte till 67,5 %. Det var inte riktigt i närheten av hennes toppritt för samma domare. Men kommentaren blev "Prydligt ridet men våga satsa ännu mer"
Men tant börjar bli gammal, dottern säger att det börjar kännas nu så hon vill inte sats mer än hon gör.

Det var inga höjdarpoäng för resterande laget och stackars C som skadade knät red inte alls på topp. Hon sa efteråt att hon var arg på sig själv för att hon inte lyckades ladda om, men herregud vi trodde inte ens hon skulle klara av rida efter smällen

Nervöst när motståndaren satte upp, dom red hästarna ganska bra. Så vilken överraskning när poängen började trilla in. Men det dom föll på var slarviga vägar och domaren som dömde är stenhård på vägarna (vilket våra tjejer mycket väl är medvetna om)

I alla fall så slutade det med vinst och dottern tog återigen en ett guld efter två silver så hon var mer än nöjd, och på söndag är det returmatch.
Nu gäller det hålla i och helst vinna men om det inte går så får inte poängen skilja mer än 12 ;)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Skrev visst inget om ridningen förra veckan. Red först en lektion på min fina gamla favorit Dell, den kantiga flugskimmeln. När jag...
Svar
0
· Visningar
2 365
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Sjuk,sjuk och återigen sjuk Känns som jag kan räkna helt friska dagar på en hand senaste två och en halv månaderna. Red i torsdags fast...
Svar
0
· Visningar
324
Senast: cewe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama