Johanna.Ingvarsoon

Trådstartare
Tips på vad det kan bero på? Bra värde på vita och diffen (111 på HB). Hästen är pigg och glad men lite trött vid ridning och blir lätt andfådd. Han har haft lågt HB innan och då berodde det på magsår vilket vi inte tror på nu.
Förslag någon?

Sv: Lågt HB

Min häst har dåligt blodvärde,det har visat sig att han är allergisk.
Förstår dock inte om det dåliga blodvärdet är pga allergin eller nåt annat .
Men blodprovet dom har tagit kan dom ju använda för att kolla ev allergi ?

Hej från Hambo

Sv: Lågt HB

Tack Hambo!

Tanken på allergi har slagit mig. Han har konstaterad allergi mot mögelsporrer som visar sig i hudutslag. Inte i luftrören. Han står på spån och äter i normala fall hösilage men i sommar så har han fått äta nyskördat jättefint hö. Det har inte visat sig någonting i huden men tanken har slagit mig att kroppen kanske kämpar mot det ändå inuti. Ska kolla detta med vet.

Liknande trådar

Foder & Strö Analyserna har trillat in, höpartier valts ut, installning kanske påbörjats - hösten är här 🍂! Hur blev det för er i år, vad tänker ni...
3 4 5
Svar
90
· Visningar
6 003
Hästvård Jag har en häst med fyra vita strumpor och rosa hud därunder. Har under de senaste åren drabbats av olika grad av mugg/rasp under senare...
Svar
8
· Visningar
973
Senast: Fiorano
·
Hästvård Börjar misstänka starkt att min häst har magsår och har troligtvis haft det länge. 🙁 Har frågat veterinären förut om det kan vara det...
Svar
3
· Visningar
899
Senast: Murray
·
Hästvård Min ena häst har fått en sårskada och fått Metacam utskrivet av veterinär. Hon har gått på det någon gång tidigare, och det är alltid...
2
Svar
21
· Visningar
2 611

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka