Lägre hyra mot att hästen går lektioner?

Sv: Lägre hyra mot att hästen går lektioner?

Min häst går med i verksamhet en gång i veckan, eftersom jag inte har möjlighet att rida alla dagar. Han går bara med i en grupp, den näst duktigaste på ridskolan. Jag vet att ridläraren inte sätter upp en som inte är kapabel till att rida min häst. (Han är en väldigt känslig ponny) Dessutom rider alla grupper ut varannan gång, och på uteritt rider för det mesta ridläraren honom. Det här fungerar väldigt bra, bra för honom med lite variation dessutom. Jag har redan honom uppstallad till ett relativt förmånligt pris, men 200 kr billigare i månaden brukar det bli ungefär. :)

För mig fungerar det alltså väldigt bra, men jag antar att det är ganska individuellt beroende på vilken ridskola det handlar om.

Borde man inte lägga till viss ersättning för slitage på hästen? Iom att ridskolor ofta har nybörjare?

Ju mer hästen går i ett ridhus, tex, ju mer slits det ju på den.

Tror det är omöjligt att räkna så. Ägaren själv rider ju ofta i ridhus, kanske tränar och tävlar också, vilket ju också är ett slitage.
För jag har aldrig hört talas om en hästägare som upplåter sin häst till en ridskola med lektioner på bana/i ridhus som sedan själv aldrig gör annat än promenadrider i skogen.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad... 3 4 5
Svar
88
· Visningar
16 229
Senast: Johanna1988
·
Juridik & Ekonomi Jag sitter i en väldigt tråkig och frustrerande sits. För fyra månader sedan gick vår TV sönder, precis en sådan där dag när vi var... 2
Svar
26
· Visningar
2 847
Senast: Derivata
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Himlen är stjärnklar, det har blivit februari. Snart är det vår. Som så oändligt många gånger förut är det dags att släppa in hästarna... 2
Svar
23
· Visningar
2 753
Hästmänniskan Hej! Jag har alltid älskat hästar och djur, och försökt göra mitt bästa för att omge mig av djur och det lantliga. Jag har alltid... 2 3
Svar
52
· Visningar
5 944
Senast: Mabuse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Valp 2025
  • Uppdateringstråd 31