Lågpris hingstar

Sv: Lågpris hingstar

Jag gillar ju Ride The NIght o sköra vakommor nja men de är sena o för det mesta ganska stora. Dock gick 2-åring jag födde upp premie i maj på 28,1 okörd o var i stort sett startklar i augusti då hon fick borrelia. Hon har mkt Stars Pride o sänt i sig men super bowl brukar väl gå bra o linjeavla på. Det ska nog inte vara nåt problem

Tittat i travrondens vinternummer såg att Victory Party hammnar under denna kategori 2009 frågan är Varför.. Så dåligt har väl hans avkommor inte presterat??

Jag har betäckt med Skogans Orlov och fått en underbar kille!
Snygg trevlig och gått bra. Startat som 2 åring.

Jag har betäckt med Skogans Orlov och fått en underbar kille!
Snygg trevlig och gått bra. Startat som 2 åring.

Funderar skarp att betäcka med honom till nästa år. Vilket humör har ditt sto? Mitt har ett jävla humör och behöver en lugn hingst.

Min efter Skogans Orlov är trevlig men en gnutta envis/obstinat... :D

Inte skarp utan en riktig mys-tjej, men som sagt... Hon visar tydligt vad HON vill även om hon aldrig är speciellt dum.

Tap In ska det vara mitt sto ska betäckas nu under våren med honom :banana:

kl
Betäcker vi någon blir det med Dumle Loss. Intressant med en ny hingst i aveln. Det är väl inte som jag fattat det bestämt vad han ska kosta men jag tror det kommer att röra sig om mindre pengar.

Jag gillar Tap In, men skulle aldrig betäcka med honom med tanke på den ponny gen och det humör han kan nedärva... (har ju själv en Grå på 1.49 med ponnyben och en väldig energi som blir negativ om han inte får går gå varje dag).

Tittat i travrondens vinternummer såg att Victory Party hammnar under denna kategori 2009 frågan är Varför.. Så dåligt har väl hans avkommor inte presterat??

INTE VICTORY PARTY!!!!!
VI har en mindre filial med Party hästar och ingen av dom är något att ha över huvud taget. Mycket dålig skalle och sköra ben. Inte en enda avkomma har tjänat över miljonen (full bok i 2 år) Jag har 2 efter honom och gillar inte den första alls bara sur och tvär ingen vilja alls. Hennes systers avkomma med Victory party som pappa (lite krångligt men) är mycket trevlig att ha och göra med men visar redan nu brister i psyket. Inget att ha alls om ni frågar mig Sena är dom också.

kl
Betäcker vi någon blir det med Dumle Loss. Intressant med en ny hingst i aveln. Det är väl inte som jag fattat det bestämt vad han ska kosta men jag tror det kommer att röra sig om mindre pengar.

Jag gillar Tap In, men skulle aldrig betäcka med honom med tanke på den ponny gen och det humör han kan nedärva... (har ju själv en Grå på 1.49 med ponnyben och en väldig energi som blir negativ om han inte får går gå varje dag).

Tap in är ett bra val för en amatör hans avkommor är tåliga men dock lite sura och tvära har kört en många gånger och blir det de minsta som inte går hans väg så surnar han till och lägger av. Hopplöst osäker var han med men har bara varit hos veterinären ett par gånger under 6 tävlings år:idea:.
Många efter honom löper in pengar stadigt vilket är ett stort plus.
Annars är Jobie tempest ett mycket bra val lite sena och små men alltid ett hjärta av guld och försöker oftast allt vad dom kan. Något sura ibland men tycker dom är jättefina exteriört och bra löphuvud.

Dumle kan vara intressant med men tror att han kan nedärva lite av sin egen still att lägga av.

Senast ändrad:

Finns nog många hingstar som kan läggas i det facket i så fall ;)...

Angående Tap In... Jag har också kört/ridit en ganska mycket eftersom jag äger en och kan säga att jag skulle inte ens riskera att få en liknande som den, för travändamål vill säga... Det är en jättemysig häst som säkert kan bli en jättefin ridponny men som travhäst är han totalt kass...

De andra jag har träffat och kört efter honom, på närmare håll, ett tiotal, har haft en del kapacitet men varit halvknäppa, och oftast inte kunnat visa något på banorna på grund av det. Jag dömmer inte ut att betäcka sitt sto med honom, men jag tror att man verkligen måste ha koll på vad för sto man betäcker med honom och dessutom vara jäkligt skicklig för att kunna fostra och utveckla avkomman rätt.
Tyvärr har jag fått inställningen att de allra flesta betäcker sitt sto med Tap In för "att få en häst som inte ser ut som alla andra hästar" och struntar i vad stoet har för temprament, och sedan får de en avkomma som både har humör, är liten och dessutom halvknepig och så har de inte tillräcklig kunskap om hur man går vidare...

Ja verkligen!!!

Ang Tap In, har skött 2, ägt(-er) 1..

den ena kom aldrig till start, heter Stjärnanne.. Den andre heter Paperboy & blev ngt bättre, hade honom som 2 åring. Han var ett äckel som hingst, ngt bättre som valack men oerhört knepig i huvudet.

Min egna är fröken röd som jag nu gett bort som ridis & hon är verkligen inget travämne.. Men vacker som en dag, men det är just det enda. SNäll men ibland "hoho ingen hemma".

Tap In tycker jag är "topp & flopp".

Avläggare vinner inte från dödens på Vincennes.

Jag tycker att Dumle Loss vid flera tillfällen visade en utomordentlig löpskalle.

Avläggare vinner inte från dödens på Vincennes.

Jag tycker att Dumle Loss vid flera tillfällen visade en utomordentlig löpskalle.

Dumle Loss har tagit 8 eller 9 segrar från dödens varav 3 i gulddivision
Och en i silver.
De söndertryckta har varit Opal Viking,Gidde Palema,Bellman Töll.
På Vincennes hette den söndertryckta Meaulnas du Corta favorittippad till årets Prix d'Amerique.

Tala om löpskalle!!!!!! intressant debut i aveln väntar.
Jag tvekar inte att prova.

Omkring 10.000 kr vid levande föl sägs det,helt överkomligt för mig i alla fall.

Jag tvivlar inte på Dumles löpskalle. Han kom ju igen efter svåra skador flera gånger. Det gör bara en häst som älskar att fightas.
MEN stammen känns alldeles för tunn.

För övrigt ;Välkommen!

Liknande trådar

Avel Jag har letat runt lite efter information om hingsten Lipton, och inte hittat så mycket som jag önskar. Tyvärr är väl tvisten om...
Svar
11
· Visningar
4 017
Senast: sinpol
·
Avel Jag har ett sto som med sannolikhet ska betäckas under våren. Hon har inte haft föl tidigare och är e. Majim G ue. Bernstein. Modern rör...
2
Svar
20
· Visningar
3 335
Senast: Jate Volim
·
Avel Jag har en fundering och feel free att idiotförklara mig för jag har ingen aning om hur det fungerar. Har en hingst som blir tre till...
Svar
12
· Visningar
2 266
Senast: MaRomer
·
Avel Hej alla, Jag har ett sto f 2004 från tyskland med hoppstam. Min dotter som rider henne ska i sommar åka till USA ett år. Eftersom...
Svar
1
· Visningar
1 115
Senast: prallan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka