Lågpris hingstar

Sv: Lågpris hingstar

vi har precis sålt en uppfödning efter Rydens. Travhästmodell= NEJ!! elle jo..kallblod. Ingen hade sett skillnnad om han hade ställt upp i ett kallblodslopp. fast då måste man ju kunna trava.. så det sket sig där! men trevligare och mysigare häst finns inte.

har en rydens o han är såå cool i alla lägen..o travar kanon men är himmla lat.
är 2 år o ska gå premie nu..

Någon som vet något om avkommor till Chouchou des Dames och Finish?
Dessa två har ju ändå lämnat ganska hyfsade hästar har jag för mig och borde vara ganska prisvärda.

Är Tibbe Lavec något att använda? är lite svag för avkommor efter Tibur eller finns det bättre altenativ efter honom???

Vi har en 3åring e. Tibbe. Han är hur trevlig som helst, rör sig kanonfint MEN är bara 149 cm.... Vet inte om detta ligger på hingstens eller stoets sida vill jag tillägga!

jag valde ride the night för jag hade ett helamerikanskt sto o jag gillar rtn s stam. Sen att han är ganska trevlig spelade in. Jag hade en gigantisk marr o då menar jag gigantisk. När jag skulle frakta ner henne dräktig i 9:de månade typ så sa jag åt lastbilsfirman att tänka bruksnordis med 168 mankhöjd men de lyssnade bara på travare så när de kom fick hon inte plats utan vi fick vänta en vecka:) Fölis är nu två år supersnygg o gick premie i maj utan att dra en pust på 1.28.9 Tyvärr blidde det ingen tvåårsstart, hon tränade neråt 1.19 men har fått problem med nåt svullet ben. Men jag är så nöjd så... Att jag valde RTN trots att han kan lämna stort var för att min hästs mamma lämnade smått med stort o hip som hap. Hon har 2 efter Union Shark som en är 170 o en är typ 150. HAde inte min märr vart så hållbar hade jag inte valt RTN men hon behandlades aldrig för träningsrelaterade skador utan olyckshändelser som att hoppa över bommen i släpet:)

Min uppfattning om Ryden´s Sensation är precis tvärtom..... Min ettåring är liten. De flesta gissar på att hon stannar mellan 147-150. Hon är strax över 140 idag, kanske 142-143.

Har sett två till! En född 03 som var strax över 150 och sedan en som startade i kalmar, minns inte nmnet men den var liten.....

Kanske jag som haft otur:)

Jag vet att märren (mamman) inte var någon liten häst heller. Ganska långbent.
Så den avkomman jag pratar om kanske har fått höjden efter sin mor?
Tyvärr har jag inga syskon jag kan jämföra med då modern fick tas bort:cry:

Sen har jag ju inte heller sett avkomman live (förutom då hon var en vecka gammal) utan har bara hört att hon blev stor. Ja vet ju inte om "min källa" (nu låter det som om jag snokat men det har jag inte alls gjort) jämförde henne med ponnyerna i hagen brevid.:p

Ger Ride the night sköra avkommor?? De fick ju hyfsat betalt för avkommorna på kriterieauktionen om man jämför med vad han kostar... Han hade snygga avkommor... Är han prisvärd?? Om jag skulle använda honom på mitt sto skulle det bli 3x3 på Super Bowl hur fungerar han med Super Bowl på modersidan??

Uxer lb tillhör väl lågprisarna ? Har bara sett en avkomma på nära håll och han var klart 180 ++

Har fått för mig att King Lavec lämnar starka jäklar... De två jag har träffat på lite närmare, som för övrigt är ett par av hans mest vinstrika avkommor, är starka och över medelhöjd. Har dock inte träffat så många s¨å jag kan gå i god för att det är så.

D.R.I har jag ingen åsikt om, har aldrig träffat någon avkomma till honom.

Har haft hand om en e King Lavec.
Rätt snäll och verkar vara ganska kapabel trots att han inte kom igång med träningen från början.

Rätt liten var han trots att jag vill minnas att mamman ska ha varit ganska stor.

http://www.pixbox.se/pic_show_id3474756.html

Han var för övrigt ganska duktig på att hoppa över stängslet så det fick bli ganska gott om tråd till honom.

Jag har aldrig träffat King Lavec själv, men en gammal klasskamrat har hållit på lite med honom (under avlessäsong) och han ska vara väldigt snäll.

Har skött en S:t Göran avkomma lite, en hingst på två år och snällare får man leta efter både att köra och hantera i stallet. Han har gått godkänt kval och sköter sig fint på banan.

Jag har en uppfödning efter Dell Ridge Image och han är tre år, vi hade honom tills han var två och han var ganska tuff i huvudet!
Snygg är han men har inte kommit till start än, står i träning i Halmstad!
16848262.jpg

Liknande trådar

Avel Jag har letat runt lite efter information om hingsten Lipton, och inte hittat så mycket som jag önskar. Tyvärr är väl tvisten om...
Svar
11
· Visningar
4 017
Senast: sinpol
·
Avel Jag har ett sto som med sannolikhet ska betäckas under våren. Hon har inte haft föl tidigare och är e. Majim G ue. Bernstein. Modern rör...
2
Svar
20
· Visningar
3 335
Senast: Jate Volim
·
Avel Jag har en fundering och feel free att idiotförklara mig för jag har ingen aning om hur det fungerar. Har en hingst som blir tre till...
Svar
12
· Visningar
2 266
Senast: MaRomer
·
Avel Hej alla, Jag har ett sto f 2004 från tyskland med hoppstam. Min dotter som rider henne ska i sommar åka till USA ett år. Eftersom...
Svar
1
· Visningar
1 115
Senast: prallan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka