Lågpris hingstar

Sv: Lågpris hingstar

Han dog tyvärr 2004 :cry: och vi som hade bokat honom då......

Det hade jag oxå för mig...
Tills jag kollade i vaggeryds program och faders hingstarna till Breeders hästarna, då stod det att Ambroisie pappa (Armbro Scorpion) var uppstallad *hos nån vars namn jag glömt* och därav min undran.

Men då vet jag, tack.

Flertallet av Jobie Tempest avkomma er vel enten vallaker og/eller går med slagreim...?

Ser ihvertfall slik ut noen ganger ;)

Inte den som står i stallet , han är hingst utan slagrem ...men liiiten , tror inte han är högre än 145..men har gått 18 :love:

Armbro Scorpion.. Vart tog han vägen?
De jag sett efter han är både snygga o kapabla :love:

Nu är inte hingstar min starka sida här i världen, men Armbro Scorpion har jag sett IRL och guuuuud vilken läkerbit han såg ut att vara.
Hur är hans avkommor?
Jag vill minnas att han ville ha ganska lång tid på sig innan han betäckte, han skulle nafsa och greja...
Men det är några år sen nu.

Förspel heter det :idea:

AHA!:idea:

:devil: om min sambo bet mig och kallade det för förspel så skulle ha få stryk!
Armbro Scorpio bet ett sto (som de hade som han kunde lukta på, vad kallas de?) så mkt att hon tröttnade på honom och riktade en spark emot honom. Grejen var ju bara att det var en halvdörr emellan dem så hon gjorde ett mindre hål i dörrens utsida.

Men... Kärringar kan ju vara griniga ibland:p

Det blir säkert bra... Någon som vet om Home Alone har transportsperma...

Home Alone har i alla fall i år haft transportsperma!

Har haft med ett föl efter honom i våras att göra och hon var mycket trevlig, hennes mor sparkade av henne (ingen såg när det hände men det var troligen så) benet när hon var en och en halv månad tyvärr, avlivades då.

Starchip Entrprise lämnar ofta tämligen korkade och tunga hästar, om jag skulle välja en av de hingstar som fått c efter Pine Chip skulle jag välja Smok'n Lantern.

En hingst som tydligen lämnar väldigt trevliga avkommor är Mr Drew som också lämnat hyggligt, men han är ju riktigt gammal nu, men tror att han är verksam fortfarande och billig.

Jobie Tempest har man ju hört om både vassa och snälla avkommor. Tex Paper Moon gick i alla fall i början av sin karriär både med slaggjord och resgjord.

På jobbet har vi ett sto dräktigt med Home Alone och en med Jobie Tempest.

Fräcke fredrik hör även till denna kategori vad tror ni om honom i avlen? någon som träffat någon avkomma? fastnade lite för honom när han avelsvärderades.. Han var så lugn o trygg...

Fast Smok´n Lantern lämnar mycket litet också så man får nog inte ta en för liten märr på honom, men jag tycker ändå att det nog är en prisvärd hingst med tanke på att de första kullarna hos hingstägaren inte kördes in förrän våren som tvååringar, och han kanske hade lite för många hästar då också. Nu verkar det som att avkommorna kommer och gör det ganska bra....

Yankee Mustang har också fina avkommor. Tyvärr fick han väl så lite ston så han inte tog ut hans licens i år. Återstår att se hur han gör nästa år. Men jag skulle gärna betäcka mina märrar med honom.

Fräcke Fredrick, som ovanstående är inne på har jag ens inte tänkt på... Vad kostar han? Och vilken stam (ja, jag vet att jag kan kolla travsport, hinner dock inte det nu)... Det är ju en oerhört snygg hingst i alla fall...

En bekant har haft flera efter American på inkörning, och är mycket nöjd med dessa. Hingsten är dock inte så stor själv...

Mr Drew är ju en hedershingst. Men har han inte lite för gammal stam?

Måste ju ta med Sacred Spirit här! :laugh:

Fick två föl efter honom förra sommaren och båda lika trevliga! Lätta att ha med attt göra, intlligenta och de båda jag fick helt ok i benen. Vi har kvar den ena och hon är väldigt trevlig och orädd att köra. Den andra körde vi in innan han såldes och vad jag har hört så fungerar körningen bra även med honom Vet ej för sig inte så mycket vad det blir av med dem på tävlings banan sen!

Sacred har två i startbar ålder (födda 2003) å den bästa har på 23starter tjänat 207 274 kr, den andra har på 10starter tjänat 68 500 kr och gick 13,3ak på jägers förra veckan. Så det har börjat hyfsat i allafall. Nästa kull är de som är två iår, 2 som gått premie och en som startat. Hon startar i kalmar på fredag igen.....

Träffade hingsten när vi var där och då var han lugn och sansad, fast vilka är inte det hemma? Han mycket snyggare att se på än vad han är på de hemska bilderna som är i hingst katalogen. Var nästan så vi struntade i att betäcka pga de bilderna, men vi hade fått ett bra pris eftersom vi gått ihop och prutat så jag hängde på. Det ångrar jag inte än så länge iallafall.

Skulle absolut kunna tänka mig att använda honom igen!

Han kostade i år 2000kr i språng och 10.000kr + moms i levade föl...
Hittade honom försent i år av en slump trodde inte han betäckte... Det har ju inte varit en enda annons...
Han är efter Speedy Tomali

En lågprishingst som är riktigt bra...så får vi inte glömma Igor Brick heller. 123 i index efter sina två första kullar, riktigt starkt.

I mitt förra stall står en Rydens Sensation, mycket fin häst.
Stor som ett hus, trevlig hemma men vart väldigt hingstig på banan, så numera valack.
Gått Premie o kval.

Jag har en uppfödning efter honom som är ett. Finns ingen galopp i den överhuvudtaget och en riktigt snygg liten tjej...

I mitt förra stall står en Rydens Sensation, mycket fin häst.
Stor som ett hus, trevlig hemma men vart väldigt hingstig på banan, så numera valack.
Gått Premie o kval.

Ett sto jag hade hand om blev betäckt med Rydens sensation och jag har bara sett avkomman som ungefär en vecka gammal, men enligt de få rapporter jag har fått ska hon vara stor som ett hus.
Nu var mamman ganska långbent också, men Rydens Sensation kanske lämnar stort?

Är Tibbe Lavec något att använda? är lite svag för avkommor efter Tibur eller finns det bättre altenativ efter honom???

Här är "våran" Lille efter Jobie
23772629.jpg

Liknande trådar

Avel Jag har letat runt lite efter information om hingsten Lipton, och inte hittat så mycket som jag önskar. Tyvärr är väl tvisten om...
Svar
11
· Visningar
4 017
Senast: sinpol
·
Avel Jag har ett sto som med sannolikhet ska betäckas under våren. Hon har inte haft föl tidigare och är e. Majim G ue. Bernstein. Modern rör...
2
Svar
20
· Visningar
3 335
Senast: Jate Volim
·
Avel Jag har en fundering och feel free att idiotförklara mig för jag har ingen aning om hur det fungerar. Har en hingst som blir tre till...
Svar
12
· Visningar
2 266
Senast: MaRomer
·
Avel Hej alla, Jag har ett sto f 2004 från tyskland med hoppstam. Min dotter som rider henne ska i sommar åka till USA ett år. Eftersom...
Svar
1
· Visningar
1 115
Senast: prallan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka