Sv: Lagledare div 2 dressyr
Jag har varit lagledare för både div I, II och III. När jag vad för de lägre divisionerna så red jag inte i laget så det var inga som helst problem. Det jag gjorde som lagledare var att plocka ut vilka som skulle rida i laget, skicka in laguppställning, ordna lite programridningar och andra tillfällen när vi kunde träffas för att lära känna varandra lite bättre och få lite lagsammanhållning. (typ fika på stan) Sen tränade jag de flesta i laget, men det var inte tanken från början när jag blev lagledare utan det mest kom till eftersom.
På själva tävlingsdagen har jag varit på plats, hållit ordning på allas starttider och sett till att de har kommit till framridningen och in på banan i tid, hållit ordning på poängen och lagets placering i förhållande till de andra lagen. Det ändrar sig ju hela dagen allt eftersom ryttarna rider, men det är lite kul att veta hur mycket någon måste rida på för att laget ska klättra en placering osv. Men det ska sägas att jag tycker att det är väldigt roligt både med lag och tävlingar överhuvudtaget, och därför engagerar jag mig kanske lite väl mycket ibland. Det viktigaste är att en lagledare skickar in laguppställningen och finns tillgänglig ifall de andra lagmedlemmarna har några frågor. Resten gör man som man vill med. Hoppas det går bra och lycka till!