Lagledare div 2 dressyr

the_connemara

Trådstartare
Jag har fått förfrågan om jag vill stå som lagledare för vårat div 2 lag (Halland) eftersom jag planerat att rida alla tre omgångarna. Men jag har ingen aning om vad detta innebär (förutom att man ska skicka in laguppställningen till varje tävling) och hittar såklart inget på ridpsort.se (ja, jag är kass på att hitta där!). Någon som vill berätta lite eller tipsa om vart man kan läsa om det?

Sv: Lagledare div 2 dressyr

Så vitt jag vet behöver du inte göra någonting mer än att just skicka in laguppställningen:laugh:
Sen är det ju alltid bra med en peppande person som håller ihop laget:bump: Men rent 'pappersmässigt' är det nog bara uppställningen du behöver ha koll på:)

Låter najs :) Det blev så redan från början att jag sammanställde de intresserade eftersom kontaktpersonen man anmälde lagintresse till inte själv är intresserad.

Men jag har satt mig själv som reserv i de omgångar där vi har tillräckligt med intresserade för att fylla laget, det kan väl inte bli några problem väl? Förra året var min mor lagledare och hon red ju inte alls, medan jag red alla omgångar i laget. De övrigas åsikt var att lagledaren borde vara en som rider alla omgångar, vilket jag tänkt göra (iaf lagklassen) men utanför laget om vi är tillräckliga.

Lagledaren kan i princip vara vem som helst. Men jag tycker inte att det är en speciellt betungande uppgift. Ibland kan man behöva se till att lagavgiften betalas, men det var oftare "förr".

Jag har varit lagledare för både div I, II och III. När jag vad för de lägre divisionerna så red jag inte i laget så det var inga som helst problem. Det jag gjorde som lagledare var att plocka ut vilka som skulle rida i laget, skicka in laguppställning, ordna lite programridningar och andra tillfällen när vi kunde träffas för att lära känna varandra lite bättre och få lite lagsammanhållning. (typ fika på stan) Sen tränade jag de flesta i laget, men det var inte tanken från början när jag blev lagledare utan det mest kom till eftersom.

På själva tävlingsdagen har jag varit på plats, hållit ordning på allas starttider och sett till att de har kommit till framridningen och in på banan i tid, hållit ordning på poängen och lagets placering i förhållande till de andra lagen. Det ändrar sig ju hela dagen allt eftersom ryttarna rider, men det är lite kul att veta hur mycket någon måste rida på för att laget ska klättra en placering osv. Men det ska sägas att jag tycker att det är väldigt roligt både med lag och tävlingar överhuvudtaget, och därför engagerar jag mig kanske lite väl mycket ibland. Det viktigaste är att en lagledare skickar in laguppställningen och finns tillgänglig ifall de andra lagmedlemmarna har några frågor. Resten gör man som man vill med. Hoppas det går bra och lycka till!

Jag har också varit lagledare i flera år men inte ridit själv (ponnymorsa). Första åren p g a min dotter red sedan har jag fortsatt även sedan hon gått upp till häst. Jag tycker det är en fördel att inte rida själv eller ha något barn med i laget för då har man tid att vara med och hjälpa alla lika mycket.
Man kan säga att jag är naven i hjulet som håller koll på det mesta så att barnen och deras föräldrar kan koncentrera sig på sin egen ridning.

Jag vill ge ett tips. Var tydlig med att DU är lagledaren och att ditt ansvar är att ta ut laget. Sätt upp kriterier för vad som krävs eller hur du vill att det ska vara. Jag vet inte hur det är i din klubb men något år var det riktigt rabalder hos oss, inte på barnen utan föräldrarna naturligtvis.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
13 015
Senast: lizzie
·
Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
23 24 25
Svar
482
· Visningar
18 117
Senast: Barbabelle
·
Juridik & Ekonomi Hejsan! Försöker leta svar men hittar inget, så vart vänder man sig då? ;) Vi köpte i somras ett hus där det tydlig står i pappren att...
2 3 4
Svar
70
· Visningar
8 745
Senast: astronaut
·
Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är...
2
Svar
27
· Visningar
10 792
Senast: Imna
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Tips på mellanstor hund för barnfamilj
  • Akvarietråden V