Läggtider

S

skrocken

Jag och min sambo har lite olika åsikter kring det här med läggtider.... När tycker ni det är lagomt för en 9-åring respektive 13-åring att lägga sig på vardagskvällarna?

Sv: Läggtider

Jag vet att jag lade mig 21 hela högstadiet. Tycker fortfarandet det är lagom

Vår äldste blir 9 i år och han har läggtid kl. 20.00. Ingen tid som vi tänkt rucka på framöver heller. Oftast så vaknar han tidigt -innan han behöver kliva upp, men då slipper han stressa och är utvilad istället.

Gira :banana:

Senast ändrad:

Jag vet att jag lade mig 21 hela högstadiet. Tycker fortfarandet det är lagom

Halv nio gällde för oss hela högstadiet. Kommer ihåg att jag tyckte det var vansinnigt tidigt, men så är jag en sån där som inte verkar behöva spec. mycket sömn....
Fast jag kompenserade läggtiden med att ligga och läsa långt in på sen kväll.:angel:

Gira :banana:

Min 10-åring lägger sig kl 21.00 och får läsa en halvtimme ungefär.
13-åringen får vara uppe till 21.30 och läsa till kl 22.00.

Har försökt att få honom i säng samtidigt som lillebror men han kan inte sova, har väl mindre behov av sömn helt enkelt, för han är pigg som en lärka på morgonen medan lillebror är trött och sur.

Lillebror kan dessutom sova till 11-12 på helgerna om han får men storebror hoppar ur sängen senast kl 08.00.

Liknande trådar

Övr. Barn När slutade era barn att växa, och hur mycket växte de på slutet? Min 13-åring är 175 cm och växer han 2 dm till så får han inte plats i...
2
Svar
37
· Visningar
1 637
Senast: Mirre
·
Övr. Barn Behöver tips på vattentät (inte bara vattensvvisande, det funkar inte i slasket) längre vinterjacka till 9-åring. Storlek 134/140...
Svar
5
· Visningar
414
Senast: AlinaT
·
Övr. Barn Halloj, En del har nog sett att jag börjat smyga runt här i trådarna. Jo, vi har pratat om barn rätt länge hemma nu och jag har...
2 3
Svar
48
· Visningar
3 789
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 974
Senast: Anonymisten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar