Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Vår plutt på fem månader har samsovit med mig från dag ett. Försökte verkligen, verkligen ha honom i egen säng intill min i början med tanke på rekommendationerna för att minska risken för plötslig spädbarnsdöd, men han bara skrek hur vi än bar oss åt. En period fungerade det att han sov första passet i egen säng och resten med mig, men nu är vi tillbaka på att det inte går. Han vaknar minst varannan timme och hittills har det gått bra att amma då så har han somnat om, det har ändå känts helt ok, meeeen nu har vi haft några riktigt jobbiga nätter då han bara tokskriker och inte ens vill ha bröstet. Längtar tillbaka till att "bara" behöva vakna varannan timma och amma honom så blir han nöjd sen...
Hur sover era barn? Själv i egen säng? Samsover med dig/er? Hur gammalt är barnet?
Sonen är 1,5 år lite drygt. Samsover sen han var nån månad bara. En period kunde han somna själv, men inte nu på länge. Han måste känna att man ligger bredvid. Att lägga honom i spjälsängen är inte att tänka på. I 9 av 10 fall vaknar han direkt då, oavsett hur djupt han sovit innan.
Vissa kvällar somnar han på en kvart. Andra tar det längre tid, ikväll tog det 1,5 timmar innan han somnade. Han är inte speciellt "bökig", men vrider och vänder på sig.
Känner igen mig och saknar också ibland att sova ostört med pappan.Jag tycker det är supermysigt att sova med barnen men saknar att sova med deras pappa, samt att få sova ostört nån gång ibland. Men det ger sig väl.