Lägger tungan över...

V

Vindelkusken

Har haft det problemet sedan jag köpte hästen och han har enligt hans tidigare tränare alltid gjort så. Är det så att det till slut kan bli en olat? Jag har fått rådet av min tränare att vara väldigt mjuk i handen, och det fungerar iofs. Men jag vill ju samtidigt ha ett bra stöd i handen för att kunna ställa och jobba mer i dressyren. Men då börjar tungan hänga utanför och fara fram och tillbaka... Nu kör jag på en rak "grodstång" som han trivs bra med så länge man "låter honom vara". Provade tidigare ett stångbett med tungfrihet men det var ett väldans gapande. Och tränsbett likaså. Några idéer? :bow:

Sv: Lägger tungan över...

Visst skulle du till körlägret i Villvattnet? Jag kommer dit på lördag för en info kväll om bett och så får ni chansen att prova olika bett på söndagen. Kanske det finns en lösning för dig också:/Gunilla

Sv: Lägger tungan över...

Nej, jag kommer inte på lägret tyvärr, men jag har anmält mig till tävlingen. Så jag kommer nog dit den 13:e och åker hem den 15:e. Det vore jättebra att prova bett!

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Jag har alltid älskat hästar och djur, och försökt göra mitt bästa för att omge mig av djur och det lantliga. Jag har alltid...
2 3
Svar
52
· Visningar
5 665
Senast: Mabuse
·
Hästvård Hej! Jag har en 13 årig SWB valack som jag köpte för snart 2 år sedan som min satsning mot medelsvår dressyr. Direkt ifrån början när...
2
Svar
37
· Visningar
9 624
Senast: Bregen
·
Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare...
2
Svar
38
· Visningar
12 354
Senast: QueenLilith
·
Relationer Vad är hemligheten bakom att lyckas i långa relationer? Alltså inte att bara vara i en långvarig relation utan att faktiskt trivas i...
13 14 15
Svar
287
· Visningar
37 817
Senast: monster1
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar