Läge att skaffa valp eller ej?

Juzzzen

Trådstartare
Jag har lite funderingar kring att skaffa en liten vovve. Jag jobbar nu halvtid, och kommer ha möjlighet att ta med vovven på jobb, arbetar nämligen i stall, och är inte så "låst" på jobbet.

Nu tillmina frågor

Vi bor på tredje våningen, hur ska man lösa detta är man ska få valpen rumsren..jag menar, risken är ju att man inte hinner ut innan olyckan är framme. Vad är era erfarenheter med att ha valp i lägenheter några våningar upp?Jag förstår att man får spronga mkt, men det är ju såntman får stå ut med.

Hur gjorde ni första tiden? Va ni "vovvelediga" första veckan eller så? Känns ju inte så bra att ta med valpen på jobbet, direkt, det känns som man vill ge dom en chans att hitta en fast punkt. och i stallet kommer den ju få ligga i lägenheten(som finns ovanför sadelkammaren) stunderna när jag håller på med hästarna och så i början. Jag kommer ha mkt tid att gå ut och titta till, men på nåt sätt känns det lite "taskigt" eller ä det kanske rent av bra?

Annars ycker jag att det är ett bra läge att skaffa vovve, jag kan ju ta med den till jobbet, och har mkt tid hemma på dagen sen(slutar runt 14.00 varje dag)

Vad säjjer ni, skulle det kunna vara en bra lösning, eller blir det rörigt och hoppigt för valpen?

Sv: Läge att skaffa valp eller ej?

Jag bor i lägenhet på 3e våningen utan hiss.
Var inga problem alls att få valpis rumsren, så fort det var dax att gå ut så slängde jag på mig tofflorna, lyfte upp honom och ruuuusade ner och 'slängde' ut honom på gräsmattan precis utanför porten där han fick göra ifrån sig:D
Hade fördelen att det var under sommaren vi skaffade valpis, så jag kunde springa ut i bara nattlinnet om det krisade:angel:

Tycker du verkar ha väldigt bra förutsättningar att skaffa valp nu faktiskt. Skulle dock rek. att du kunde stanna hemma den första veckan eller två, för att lära känna valpis och den dig, likaså att den kan göra sig hemmastadd i sitt nya hem osv.
Sedan kan du börja vänja den vid 'lägenheten' i stallet, du kan ju göra som så att du passar på och lämnar valpen där när den är som tröttast och vill sova. Valpar sover gärna en hel del.

Jag började rätt tidigt med att vänja min valp 'Mitt liv' sas, åka buss och tåg, gjorde korta äventyr till centrum och tillbaka.

haha..jaa..de får bli den varianten, rusa-släng;)

Ja, det var det jag kände oxå, att jag inte vill ta med den direkt på jobb, blir så månfga ställen att vänja sig vid då, känns som den ska ha en fast punkt först:)

Jag känner att jag så gärna vill ha en liten kompis, träna med, en hobby som gör att man kommer ut..

Kan ju tillägga att min sambo har flexibla tider på jobbet oxå, och kan jobba en del hemmifrån, så jag är i så fall inte ensam.

tack för ditt svar!:bow:

Jag tycker också du har bra förutsättningar att skaffa valp nu.Håller med föregående skrivare helt och fullt:)

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 722
Senast: fixi
·
Övr. Hund Hej, känner mig vilsen och vet inte hur jag ska göra. För en vecka fick jag hem en 9 veckor gammal valp. Eftersom hon kommer behöva vara...
Svar
8
· Visningar
982
Hundavel & Ras Jag har alltid älskat hundar och är uppvuxen med labradorer i kärnfamiljen. Har från det jag var barn gått ut med hundar, genomgående...
2 3
Svar
50
· Visningar
4 616
Senast: Cissi_ma
·
Hundavel & Ras Hej är 16 men fyller 17 tänker skaffa mig en valp när jag blir 18 men vill hitta ett bra kennel nu. Bor i Norrbotten och går på ett...
Svar
6
· Visningar
965
Senast: Vovve
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka