Breakdance

Trådstartare
Kan man läcka fostervatten, som att de bara blivit ett liiitet hål liksom?:angel: Känns som en myrmark down there och pv säger att jag stinker:eek:
Borde jag ringa förlossningen?
 
Sv: Läckage?

Kopierar in vad jag skrev i andra tråden

"Jag hade pyspunka och blev igångsatt pga det..
Ring förlossningen direkt imorgon och berätta att du misstänker det.. Ha på dig en binda och "samla" upp det som kommer, de tar några prover (eller typ luktar på det) och avgör om det är vattenavgång eller inte.. Är det det så blir du igångsatt inom tre dygn för att det inte skall bildas infektioner hos det lilla krypet..

/A - påläst"
 
Sv: Läckage?

Kopierar in vad jag skrev i andra tråden

"Jag hade pyspunka och blev igångsatt pga det..
Ring förlossningen direkt imorgon och berätta att du misstänker det.. Ha på dig en binda och "samla" upp det som kommer, de tar några prover (eller typ luktar på det) och avgör om det är vattenavgång eller inte.. Är det det så blir du igångsatt inom tre dygn för att det inte skall bildas infektioner hos det lilla krypet..

/A - påläst"

Okej, tack för hjälpen:bow: jag kanske har pyspunka:rofl:
 
Sv: Läckage?

Okej, tack för hjälpen:bow: jag kanske har pyspunka:rofl:

Jag såg ut såhär när dom sa pyspunka :confused:..

Jag var ju säker på att vattnet hade gått.. :D Så när de väl tog hål på hinnan så insåg jag ju att vattnet verkligen inte hade gått.. För det var en syndaflod som kom då.. Och inte slutade det rinna heller... Och det stank.. phu..
 
Sv: Läckage?

VAD luktar det som?

När jag var gravid med "ettan" var det nån på ngt föräldraforum vars mamma var barnmorska, som sa att det luktar som pannkakssmet när det är fostervatten.

Du är ju nära dagen D ändå, så det är klart du ska ringa och rådfråga! Hellre rådfråga en gång för mycket än för lite!
 
Sv: Läckage?

Jag såg ut såhär när dom sa pyspunka :confused:..

Jag var ju säker på att vattnet hade gått.. :D Så när de väl tog hål på hinnan så insåg jag ju att vattnet verkligen inte hade gått.. För det var en syndaflod som kom då.. Och inte slutade det rinna heller... Och det stank.. phu..

Ja alltså..jag tror inte att vattnet "gått" här heller..men som sagt klagar pv på att jag stinker (jag själv är grymt förkyld) så nåt måste det ju va..:angel:
 
Sv: Läckage?

VAD luktar det som?

När jag var gravid med "ettan" var det nån på ngt föräldraforum vars mamma var barnmorska, som sa att det luktar som pannkakssmet när det är fostervatten.

Du är ju nära dagen D ändå, så det är klart du ska ringa och rådfråga! Hellre rådfråga en gång för mycket än för lite!

Pannkakssmet:rofl:kan säga att pv inte håller med:D han håller stenhårt på surströmming:o mamma sa att de lukta sperma, vi som inte ens nuppat idag:o
 
Sv: Läckage?

Dom väntar i tre dygn efter vattenavgång. Så du får väl åka hem och sen komma tillbaka såvida inte värkarna sätter igång..

OM det nu är så att du har lite pyspunka
 
Sv: Läckage?

Dom väntar i tre dygn efter vattenavgång. Så du får väl åka hem och sen komma tillbaka såvida inte värkarna sätter igång..

OM det nu är så att du har lite pyspunka

Tre dygn..och jag har haft myrmark sen igår morse..då borde de ju bli imorgon lr övermorgon då:idea: trodde att de bara va jag som gick omkring å "smörjde" lite överdrivet mkt, har nuppat mkt dom senaste dagarna:angel: sen när pv kommenterade lukten och fuktigheten (inte vid nupp) så tänkte jag till å vips..tråden är postad på buke, med mkt svar till följd:bow:
 
Sv: Läckage?

OM det är vattnet så måste dom alltså se till att det händer nåt:D Nu har bebis inget val längre:angel::banana:

Precis, riskerna för infektion är väl för stor för dem om man läcker fostervatten..

Jag hade pyspunka i kanske 1 vecka innan jag kontaktade förlossningen. Jag sa dock inte att det hade pågått sålänge men ja, hon gjorde ett UL och en undersökning och visst var det fostervatten. Saga var dock väldigt frisk när hon föddes och trots igångsättning skulle den lilla rackaren inte komma ut.. :p

Min kompis däremot hade normal vattenavgång den 22/12 och blev hemskickad från förlossningen, två dagar senare kom deras bebis, med en dunderinfektion i sig och fick ligga på neo. Trots att han var fullgången.. Och jag var inte jätteduktig med allt när jag var gravid, men kompisen var oerhört noggrann med allt, som tex maten osv.

Hoppas allt löser sig..
Vi väntar på att få höra vad de sa!

Lycka till!
 
Sv: Läckage?

*knapplån* det luktar sött tycker jag är svagt rosafärgat...
ibland lite grön-brunt (fosterbajs :angel: )

Mitt vatten gick ju 4 dar innan dom satte igång mig. Jag fick intfektion. DET luktar däremot inte sött utan illa... surströmming. Så man ska ALLTID in på koll (samla vätska i en binda) om man misstänker vattenavgång.
 
Sv: Läckage?

Jag tyckte inte att mitt fostervatten luktade, möjligtvis att det luktade lite sperma! Sambon tyckte inte det luktade någonting alls å då droppade det inte precis ifrån mig, utan det kändes som jag släppte typ 10 liter vatten i sängen och sen hann jag med att blöta ner 5 stycken stora badhanddukar innan vi väl var inne på förlossningen (alltså 5 handdukar på ca 30 minuter).

När jag tvättade sängkläder, handdukar och kläder när jag sen kom hem så luktade de ingenting.
 
Sv: Läckage?

*knapplån* det luktar sött tycker jag är svagt rosafärgat...
ibland lite grön-brunt (fosterbajs :angel: )

Mitt vatten gick ju 4 dar innan dom satte igång mig. Jag fick intfektion. DET luktar däremot inte sött utan illa... surströmming. Så man ska ALLTID in på koll (samla vätska i en binda) om man misstänker vattenavgång.


Mitt var gult och luktade typ.. ingenting.

Jag hade pyspunka redan en månad innan förlossningen, BM sa till mig då att det inte alls var något konstigt, en undersökning var dock lägligt.
 
Sv: Läckage?

Jag tyckte inte att mitt fostervatten luktade, möjligtvis att det luktade lite sperma! Sambon tyckte inte det luktade någonting alls å då droppade det inte precis ifrån mig, utan det kändes som jag släppte typ 10 liter vatten i sängen och sen hann jag med att blöta ner 5 stycken stora badhanddukar innan vi väl var inne på förlossningen (alltså 5 handdukar på ca 30 minuter).

Woho det där känner jag igen, fast mina sängkläder klarade sig, det var mattan som fick ta smällen.
 
Sv: Läckage?

Hemma igen, fick inte stanna den här ggn heller:cry: Inget läckage enligt bm..däremot är jag fortfarande öppen 3cm å enligt ctg:n så har sammandragningarna/värkarna ökat..dock inget jag känner av speciellt..men men.. nu är jag less på det här:(
 
Sv: Läckage?

mäh!!! nu får bebisen snart komma ut tycker vi!!!

:(De tycker jag oxå..idag fick jag en sanslös lust att lägga mejj på mage på golvet (brukar göra de i vanliga fall, skönt för ryggen) kom dock på att de går ju inte, för där har nån parkerat (permanent?) och vägrar flytta på sejj:mad:
 

Liknande trådar

Övr. Barn För mitt barns skull borde jag kanske vara anonym. Men jag väljer istället att skriva väldigt lite och kortfattat för jag tror att någon...
Svar
13
· Visningar
1 085
Senast: Bexzor
·
Övr. Barn Ett barn i dotterns förskolegrupp försöker tvinga henne att konstant leka med henne. Gör inte dottern det så blir det andra barnet...
2
Svar
23
· Visningar
1 628
Senast: Inte_Ung
·
Småbarn Hur lärde du dig att simma? Fick du någon simundervisning i skolan, eller genom kommunen, privat? Hur har du gjort med dina barn, lärt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
2 620
Senast: Lingon
·
Kropp & Själ Jag har på senare tid fått upp en hel del reklam för menstrosor i mina sociala medier. Det som står att läsa på deras egna hemsidor är...
2 3
Svar
44
· Visningar
2 397
Senast: Svartkatt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Födda -21
  • Sadelpadd eller inte?
  • Stötdämpning -sits

Omröstningar

Tillbaka
Upp