Läderdilemma

MissOnly

Trådstartare
Vilken läderfärg ? Jag sitter och kollar runt men kan för mitt liv inte bestämma mig för om jag ska skaffa svarta eller bruna grejer till storhästen :p Vad är snyggast på en mörkbrun/svart?

Jag vill helst ha brunt .. men då är det så svårt att hitta färger som passar. Då får man ta svart.. Men svart är så tråkigt.

Hjälp :cool:

Sv: Läderdilemma

Det som är närmast hästens egna färg är snyggast, men brunt öht är INTE snyggt på svarta hästar så ta svart.

Hm, svart tycker jag är trist... Tabacco känns passé, annars hade ju alla det på sina svarta hästar förut. Rödbrunt/oxblod är fint om man lyckas, krävs att man inte har för mycket utrustning då bara, det kan lätt bli lite julgranskänsla då. Annars så går mörk chokladbrunt till nästan alla färger.

Håller med! det är riktigt svårt.. :crazy: Visste inte vad jag skulle ha för färg till nya hästen, men hade redan en svart sadel så det fick bli svart anyway..:cool:

Jo jag har en svart sadel till ponnyn .. :p men det blir en ny till storhästen så, då kan jag ju välja vad jag vill ! ;).

Men det lär väl förm bli svart.. Lättast så :p

Det finns ju så galet många nyanser av brunt :P Även om man har en "brun" sadel och beställer en "brun" sadelgjord så kan det vara helt olika brun. Svart är ju alltid svart och matchar dessutom med alla färger :)

Brunt å brunt, beror väll på vilken brun det är. Finns så himla många varianter utav brunt på utrustning. Kan bli jäkligt snyggt om man lyckas matcha till det med träns, sadelgjord, eventuela skydd å så vidare.

Svart är alltid svart så där är det lättare att hitta matchande utrustning till + att det går ihop med alla möjliga färger på schabrack och liknande.

Du kan inte lägga ut en bild på hästen i tråden?

det är inte 100 på vilken det blir än ;) men med 99 % säkerhet en väldigt mörkbrun nästan svart.

typ frank baines brun eller svart, allt annat blir för ljust. :p

egentligen vill jag ha något lite mörkare rödbrunt typ.. Men jag är ett fan av nätshopping, och då blir det så svårt att hitta de rätta nyanserna :p

Aha,

men isåfall har du tittat något på oxblodsfärgen? Finns att se på bland annat prestiges sadel sida, på en hoppsadel. Kommer inte ihåg exakt model tittade på den när jag skulle köpa en sadel till ponnyn innan jag köpte en stubben :)

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Jag blev lite slumpartat bjuden på bröllop i Maj med klädkod kostym (antar att det är mörk kostym som åsyftas) och jag behöver shopping...
2 3
Svar
47
· Visningar
3 767
Senast: cirkus
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 748
Kropp & Själ Jag behöver få läsa om hur andra haft det när de diagnostiserats med förtjockad slemhinna. Så hjälp mig, snälla. Jag var på gyn (fr o m...
Svar
2
· Visningar
821
Senast: malumbub
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har funderat en hel del kring hur livet förändras, i bland relativt förutsägbart, och i bland åt helt oväntade håll. Jag förstår att...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
20 180
Senast: MML
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar