Ladda upp hemsida?

gul_zebra

Trådstartare
Har flera gånger försökt ladda upp hemsidan, men det går inte. Har gjort den i Frontpage.. Går in på arkiv-publicera webplats, klistrar in adressen det ska bli och laddar upp. Kommer bara upp nån felruta. vad gör jag för fel? Inte ens pappa fattar vad som är fel... Har provat med två olika webhotell, men båda resulterar i samma sak, så jag antar att det inte är de det är fel på? :confused:
 
Har du kollat om webhotellen stödjer Frontpage-publicering? Det vanligaste sättet att publicera en hemsida är ju annars att använda ett ftp-program.

Vad står det på felmeddelandet? Utan det är chansen liten att vi kan hjälpa dig.

/Soapbubble
 
"Det gick inte att öppna http://anneliesrattsida.1go.dk.
Serverfel: Windows Sharepoint Services verkar inte vara på webservern på http://anneliesrattsida.1go.dk.
Möjliga orsaker:
1. Servertillägg för frontpage är eventuellt inte installerat i webservern.
2. Webserverk fungerar eventuellt inte just nu.
3. Om du ansluter via en proxyserver kan proxyinställningarna vara felaktiga.
4. Ett fel kan ha uppstått på webservern.

Om servern inte stöder servertillägg för frontpage kan frontpage fortfarande publicera till servern via FTP eller webDAV. Välj ett av dessa alternativ och försök igen."

Jag fattar ingenting :o :crazy:
 
Jag vet ingenting om FrontPage, men om du har problem med det programmet skulle du kanske testa ett FTP-program. Ladda ned t.ex. Leech FTP gratis härifrån.

När du har laddat ned programmet går du in på File - Connect och skriver in den information du har fått från webhotellet. Sedan markerar du filerna du vill ladda upp i mittenrutan, klickar på Local - Upload files. Sedan är det klart!
 
Det enda du avänder frontpage till är ju att bygga html-sidorna. De blir ju sedan likadana som vilka htmlfiler som helst, så ja, självklart kan du ladda upp filerna med ett ftp-program, oavsett hur du gör dem, om det är i ett program eller koda för hand.
 

Liknande trådar

Relationer Vet inte hur jag ska börja denna långa historia, men i korta drag så flyttade jag in på gården min kille och hans föräldrar bor på. Allt...
7 8 9
Svar
179
· Visningar
26 884
Senast: Crossline
·
Övr. Barn Först, jag finns på detta forum under ett annat användarnamn, men väljer nu att vara anonym då jag dels inte pratat om allt detta med...
2
Svar
30
· Visningar
3 440
Senast: vallhund
·
Gravid - 1år Jag känner inte att jag tycker om mitt barn längre. Hur överlever man det? Jag älskar honom och skulle offra livet för honom när som om...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
25 151
Senast: Amk
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har verkligen ett underbart jobb, trivs jättebra! Och det är så fantastiskt SKÖNT att ha ett jobb där man trivs! Jag har provat...
Svar
0
· Visningar
1 135
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Avels fråga
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp