Lacka lackat trä

Mint

Trådstartare
Jag har en trähylla som jag lackat med klarlack och nu skulle jag behöva lacka om den eftersom det blivit lite avgnagt på vissa ställen (hyllan är ombyggd till råttbur :D).
Så min fundering är - hur ska jag göra? Jag har samma klarlack som jag använde förra gången.
Kan jag bara rengöra ordentligt och stryka direkt på den gamla lacken?
Eller behöver det slipas först?
Hur det ser ut spelar faktiskt mindre roll, jag är bara ute efter ett så hållbart resultat som möjligt.

Hoppas att någon vet! :)
 
Sv: Lacka lackat trä

Jag skulle bara ha tvättat av den, med målartvätt och målat med den gamla lacken som du har :)
 

Liknande trådar

  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
33 901
Senast: Snurrfian
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Det här med sommar är fan inget kul. Varför är det så upphaussat? Det är ju hemskt. Idag har jag suttit inne i stort sett hela dagen...
2
Svar
24
· Visningar
2 345
Senast: Lingon
·
Kropp & Själ Okej, lite kul att jag startar den här tråden direkt efter en tråd om favoritpasta, men jag har fnurlat länge på detta. Innan ni går...
7 8 9
Svar
170
· Visningar
15 341
Senast: mrkarisma
·
Relationer Eftersom många engagerade sig i min förra tråd som låstes ville jag bara uppdatera er vad som hände med mig. Då jag inte fick nån annan...
23 24 25
Svar
495
· Visningar
42 773

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp