Labrador 588

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare karuso_00
  • Startdatum Startdatum
K

karuso_00

Har en valack efter Labrador o skulle gärna vilja veta lite mer om den hingsten. Är det någon som vet nåt???:bump:

Sv: Labrador 588

http://www.allbreedpedigree.com/labrador5 här hittar du stamtavla och bild.

Labrador är ju far till GP hästen Galliano.
De avkommor jag sett till labrador är att dom är väldigt samarbetsvilliga, mycket energi och jättefina bakben.
Skulle själv vilja ha en...

vad är de mer än labrador i din? gammal?

han är e labrador ue kaliber. han är jättefin. har hunnit bli 6 år gammal. köpte honom för 3 år sedan o det var det bästa som hänt mig:D :D :D :D

har han oxå fina bakben??? bra hasarbete alltså.
Vad använder du honom till ??

Du vet inte om någon mer labrador unghäst till salu?
förresten..har du ingen bild på din?

Labrador själv tävlades i svår hoppning. Hans mamma var helsyster med hingsten Unesco som bl a lämnat Ganesco.

Labrador var pappa till Linda Algotssons tidigare tävlingshäst Lafayette som gick svår fälttävlan. Sara Algotsson rider La Fair u Princess Fair i fälttävlan och de har nu startat upp till **

Senast ändrad:

Även en hel del andra fälttävlanshästar hade han tex min förra Flickan, som dessutom vunnit 140cm hoppning, Lakej framgångsrik med bla Ted Velander och hans son Jonas Velander. Sedan har han lämnat en del i hoppning bla Femme de Lux som jag kommer ihåg på rak arm

Jag har en femåring e. Labrador. Han har stora luftiga gångarter, driver på mycke me bakbenen i traven, har väldigt lätt för sig i hoppning, pga sin smidighet. Framåt o snäll. Däremot så är han en ganska sen häst, så tävling som 4-åring blev aldrig aktuellt tyvärr....men till sommaren hoppas jag att vi ska ut o tävla:bump:
Enl. uppfödaren så brukar Labradoravkommorna vara snälla o samarbetsvilliga.
Labrador finns ju nu en hel del som morfar till många fina hästar, bla hopphästen Roxett, morfar el mormorsfar till Chicago J som var på bruksprovet.

vi har en halvblodsvalack e: labrador, som nu är 25 år.
pearl9.jpg

jag har ett sto efter Labrador-urbino. Hon är stor, och har även hon bra bakben, och mycket luftig fin trav, samt en stor rund galopp. Hon har tävlat dressyr upp till medelsvå med placeringar upp till La, men hoppar riktigt bra med. Tycker att hon är en trevlig häst med mycket bra temperament!

Kände en Labradoravkomma för ett bra tag sedan (8 år sedan närmare bestämt:angel: ). Då var han endast tre år, stor som ett hus och rätt "bufflig" och burdus vill jag minnas. Jag tror han såldes till Stockholmstrakten några år efter detta.

Moonlight
f 1995
ue Cavalotti 664-Napoleon 625-Figaro 477

Moonlight2.jpg

Ca 2,5 år

Moonlight1.jpg

Ca tre år på denna bilden.

Moonlight3.jpg

Tre år här också.

Sedan hittade jag lite fler bilder på Labrador:

Labrador588.jpg

Labrador588frgfoto1979.jpg

Vid fyra års ålder.

Labrador588svartvitfoto1979.jpg

En till från när han var fyra år.

den översta bilden på labrador: det är min kille upp i dagen..... så himla kul att se.:love:

Scan10019.jpg

här är min tjej efter Labrador, det verkar som om han förärvde sitt utseende mycket, mycket fuxar med bläs:)

Liknande trådar

Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 064
Senast: Piaff
·
R
Hundavel & Ras OBS att jag kan iprincip inget om avel och jag har inte precis några planer att min hund ska bli en "avels hund" ändå utan jag är bara...
11 12 13
Svar
242
· Visningar
15 491
Senast: ildiko
·
Hundavel & Ras Det här är en tråd jag aldrig trodde att jag skulle skapa :D Men - jag har gått och blivit sugen på en retriever! Vi har haft hundar i...
4 5 6
Svar
111
· Visningar
12 396
Senast: Sezziyanen
·
Övr. Katt Min nuvarande kattfröken börjar bli till åren och jag börjar överväga att flytta från landet och bli stadsbo, så jag börjar så smått...
2
Svar
33
· Visningar
1 834
Senast: Zoya
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka