Kylskåp som fryser?

pepp

Trådstartare
Klämkäck rubrik ändå.

Mitt kylskåp blir för kallt, har märkt att det blir små isbubblor längst bak längst väggen ibland, och ibland är det bara fuktigt?

I morse när jag skulle knäcka ägg så gick inte ett att knäcka pga fruset.
Det går inte att ställa på lägre, jag kanske borde kontakta hyresvärden om jag inte kan göra något själv?
 
Gissar på att det är fel på termostaten eller kompressorn. Skulle testa dra ur kontakten och låta kylen vila en stund och sedan sätta i den igen. Men mest troligt behöver du ringa hyresvärden så den kan ta ut en servicetekniker.
 
Gissar på att det är fel på termostaten eller kompressorn. Skulle testa dra ur kontakten och låta kylen vila en stund och sedan sätta i den igen. Men mest troligt behöver du ringa hyresvärden så den kan ta ut en servicetekniker.

Hmm ja nåt konstigt är det ju, kontakten sitter väl bakom kylen? Hur får man ens fram den?
 
Klämkäck rubrik ändå.

Mitt kylskåp blir för kallt, har märkt att det blir små isbubblor längst bak längst väggen ibland, och ibland är det bara fuktigt?
Så skall det vara men prova att vrida på termostaten lite fram och tillbaka, kanske bara att den hängt upp sig.
 
Intressant tråd. Har nämligen upptäckt samma med min kyl. Jag brukar förvisso inte reagera över att det är fruset längst bak, eftersom jag alltid har kallast möjliga, men när t.o.m. vattnet i vattenflaskan fryser känns det väl kallt 😅
 
Har samma problem… eller vissa saker fryser som gurka och morötter :cautious:
Får också ”isbubblor”. Det ser gammalt ut så är säkert därför, men det funkar så låter det vara så länge. Och har gurkan utanför :laugh:
 
Håll koll på att dräneringen där bak inte fryser. Har problem med mitt kylskåp också. Is där bak och kompressorn låter onormalt osv. Måste trycka in en tandpetare i dräneringshålet nån gång i månaden, annars får jag vatten utanför kylskåpet 😞
 
Vi bytte vårt kylskåp för något år sen av den anledningen. Termostaten var helkonstig, antingen frös alla grönsaker sönder så fort de inte låg precis längst fram vid dörren eller så blev maten dålig jättesnabbt för att det var för varmt. Och den hoppade hej vilt mellan dessa ytterligheter :meh:
 
Har du väldigt mycket saker i din kyl?
Då kan det bli sådär.

Nä, inte speciellt mycket (vad jag tycker iallafall)
20210815_134400.jpg
 
Finns det något sätt jag kan testa äggen innan jag kokar dom, jag ser ju inte utanpå om dom är frysta eller inte :D
 

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 776
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
33 908
Senast: Snurrfian
·
Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
8 938
Senast: lundsbo
·
Juridik & Ekonomi Hej, jag skulle behöva lite hjälp hur jag ska tänka och hantera detta... För att inte gå in på för mycket detalj om denna långa...
2
Svar
30
· Visningar
5 822
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Senil häst?
  • Ridskoleryttare
  • Ordspråk

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp