Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Hur länge tar det för en kyckling att tina i kylskåp?
Jag vill tipsa om att kolla ordentligt så det inte ligger en påse med inälvor förpackat i pippin. Råkade ut för det en gång!Köpte för ett tag sedan en hel frusen kyckling. Tänkte laga den i helgen, och då givetvis i lergryta. Premiär för mig.
Har ni några bra recept? Tips?
...och ska man tina kycklingen innan, eller kan/ska den sättas frusen i ugnen?
Tack för tipset. Jag kollarJag vill tipsa om att kolla ordentligt så det inte ligger en påse med inälvor förpackat i pippin. Råkade ut för det en gång!
Den ska väl helst ställas in samtidigt som man startar ugnen med.Och om du ska laga i lergryta, glöm inte att lägga den (grytan) i blöt innan du fyller den och ställer in den i ugnen. Vattnet dunstar snart men hjälper grytan att inte öka i temperatur för fort och spricka.
Ja det läste jag också någonstans.Den ska väl helst ställas in samtidigt som man startar ugnen med.
Köpte för ett tag sedan en hel frusen kyckling. Tänkte laga den i helgen, och då givetvis i lergryta. Premiär för mig.
Har ni några bra recept? Tips?
...och ska man tina kycklingen innan, eller kan/ska den sättas frusen i ugnen?
Du menar hundmaten i mitten ,den har jag grillat en gång med påse o allt,tog en stund innan jag kom på vad det var som stank.Jag vill tipsa om att kolla ordentligt så det inte ligger en påse med inälvor förpackat i pippin. Råkade ut för det en gång!
Du menar hundmaten i mitten ,den har jag grillat en gäng med påse o allt,tog en stund innan jag kom på vad det var som stank.
Jag startar alltid ugnen då jag ställer in grytan efter att den legat i vatten ett bra tag innanDen ska väl helst ställas in samtidigt som man startar ugnen med.
Ni har inte i vatten u grytan utan ställer den bara i blött innan?Och om du ska laga i lergryta, glöm inte att lägga den (grytan) i blöt innan du fyller den och ställer in den i ugnen. Vattnet dunstar snart men hjälper grytan att inte öka i temperatur för fort och spricka.
Jag brukar ställa ner den i diskhon med vatten i och även i grytan men häller givit vis ut det innan jag använder grytanNi har inte i vatten u grytan utan ställer den bara i blött innan?