Kvinnor väljer män efter inkomst

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hur ser ni på det växande problemet med att färre män blir utan barn och partner ?
(Antar att det var fler istället för färre?)
Lyfter ut denna frågan och säger BUUHUU :yuck:
Det är faktiskt ingen mänsklig rättighet med barn och partner. Och varför ens ställa frågan till kvinnor. Precis som att vi skulle vara skyldiga att lösa problemet. Om män slutade vara så värdelösa och medeltida så hade problemet inte funnits. Det är 2018, häng med lite?

Fast det är något ologiskt med artikeln. Eller flera ologiska saker.
Att kvinnor och män har vissa preferenser - det påverkar ju inte att män blir över? Om kvinnor hade haft andra preferenser så hade de ju i såna fall valt andra män och i såna fall hade lika många män blivit över.
Det finns ungefär lika många män som kvinnor. Men tex fler kvinnor i sthlm.
Så om män inte ska "bli över" så måste kvinnor då välja bort att vara singlar. Så då ska man inte låta kvinnor vara singlar då eftersom männen inte klarar av att vara singlar?
Det beror ju på vad preferenserna än och hur tolerant man är för avvikelser från dessa. Tydligen så är lågutbildade män mindre accepterade än lågutbildade kvinnor.

Både lågutbildade och högutbildade kvinnor klarar sig bättre än t.om. högutbildade män.

Det är faktiskt ingen mänsklig rättighet med barn och partner. Och varför ens ställa frågan till kvinnor. Precis som att vi skulle vara skyldiga att lösa problemet. Om män slutade vara så värdelösa och medeltida så hade problemet inte funnits. Det är 2018, häng med lite?

Det är männens fel att kvinnor väljer män med högre utbildning och inkomst ?

Inget rättighet. Men kan bli ett problem för samhället och jämställdheten.

Jag tycker det är mer intressant att diskutera varför kvinnor rankar inkomst mkt högre än män ?

"Enligt en enkätundersökning som har genomförts i 30 länder om framtida partnerval, rankar långt fler unga kvinnor än unga män den tilltänkta partnerns ”framtida intjäningsförmåga” som en viktig faktor i sammanhanget. "

Grundproblemet som det presenterades är ju att fler kvinnor än män numera har högre utbildningen och bättre intjäningsförmåga. En ambitiös, nyfiken kvinna matchar inte bra med en man som inte har motor och nyfikenhet nog att orka igenom en utbildning. Vad ska de prata om? Hur ska de jämka ihop sina mål i livet?

Utbildning har att göra med "framtida intjäningsförmåga". En välutbildad man är en bättre partner till en välutbildad kvinna. Han är roligare att diskutera världen med, och förhållandet blir enklare med gemensamma referensramar, dvs de man tillägnar sig genom högre utbildning. Att sedan ekonomin blir bättre i ett förhållande där båda parter tjänar bra, är bara ytterligare en fördel, som inte på något sätt är central.

Låter som när incels grinar över alla hemska kvinnor och att det är deras fel att incels inte får ligga :wtf:

Haha, ja men precis. På ett samhällsperspektiv blir det ju dock problematiskt eftersom, som vi tydligt kan se både genom historien och genom att läsa nyheterna, arga och frustrerade män är ett enormt samhällsproblem. Från våldtäkter till brända bilar och krig. Dock ställer jag mig starkt kritisk till att fler män faktiskt blir utan partner och barn, eftersom artikeln handlade just om att kvinnor väljer högutbildade män. Inte att kvinnor inte väljer män.

Känns ganska banalt å påstå att män biologiskt väljer yngre kvinnor. Vi är förhoppningsvis lite mer utvecklade än så och tänker på mer än förökning vid val av en livspartner. Om du letar efter något mer kortvarigt känns det som att man kanske hellre går på ålder och yta.

Hos mina vänner och bekanta som är gifta/samboer är övervägande del av kvinnorna äldre än männen allt från 3-4 år upp till 12 år, inkluderat mig själv och min bror. Jag är äldre än min man och min bror yngre än sin fru.

Grundproblemet som det presenterades är ju att fler kvinnor än män numera har högre utbildningen och bättre intjäningsförmåga. En ambitiös, nyfiken kvinna matchar inte bra med en man som inte har motor och nyfikenhet nog att orka igenom en utbildning. Vad ska de prata om? Hur ska de jämka ihop sina mål i livet?

Utbildning har att göra med "framtida intjäningsförmåga". En välutbildad man är en bättre partner till en välutbildad kvinna. Han är roligare att diskutera världen med, och förhållandet blir enklare med gemensamma referensramar, dvs de man tillägnar sig genom högre utbildning. Att sedan ekonomin blir bättre i ett förhållande där båda parter tjänar bra, är bara ytterligare en fördel, som inte på något sätt är central.

Om vi nu får fler kvinnor med högre utbildning och i förlängningen högre inkomst.
Innebär det då att kvinnor kommer att hellre leva singel än att träffa en partner med lägre inkomst ? Känns som att det är ett framtida scenario om vi inte de gamla normerna försvinner.

Känns ganska banalt å påstå att män biologiskt väljer yngre kvinnor. Vi är förhoppningsvis lite mer utvecklade än så och tänker på mer än förökning vid val av en livspartner.

Påminner om ett radioprogram för länge sedan där någon försökte rättfärdiga rasism, genom att förklara att om man målar en höna svart och släpper in bland vita hönor så kommer de vita hönorna gå till attack för att det är främmande. Huruvida det stämmer eller inte får de som kan hönor svara på, men programledaren svarade i alla fall "Ja, men nu är vi ju inte hönor?"

Haha, ja men precis. På ett samhällsperspektiv blir det ju dock problematiskt eftersom, som vi tydligt kan se både genom historien och genom att läsa nyheterna, arga och frustrerade män är ett enormt samhällsproblem. Från våldtäkter till brända bilar och krig. Dock ställer jag mig starkt kritisk till att fler män faktiskt blir utan partner och barn, eftersom artikeln handlade just om att kvinnor väljer högutbildade män. Inte att kvinnor inte väljer män.

Iom att kvinnor väljer högutbildade män blir ju dom lågutbildade utanför?

Känns ganska banalt å påstå att män biologiskt väljer yngre kvinnor. Vi är förhoppningsvis lite mer utvecklade än så och tänker på mer än förökning vid val av en livspartner. Om du letar efter något mer kortvarigt känns det som att man kanske hellre går på ålder och yta.

Hos mina vänner och bekanta som är gifta/samboer är övervägande del av kvinnorna äldre än männen allt från 3-4 år upp till 12 år, inkluderat mig själv och min bror. Jag är äldre än min man och min bror yngre än sin fru.

Biologi sitter fortfarande kvar i val av partner.
Att påstå nåt annat är väl konstigt ? Exempelvis varför är män fortfarande längre och starkare än kvinnor ? Om det inte vore av biologiska skäl...

Så om det finns 10 män och 10 kvinnor i en by, och 5 utav de männen är högutbildade. Så väljer alla 10 kvinnor de 5 männen, som alltså får 2 fruar var, och de andra 5 männen blir utan fru?
Ungefär det är ju det som händer nu och som kommer antagligen bli ännu mer så i framtiden. Inte gifta då men att det är färre män som delar på kvinnorna.

Ungefär det är ju det som händer nu och som kommer antagligen bli ännu mer så i framtiden. Inte gifta då men att det är färre män som delar på kvinnorna.
Hur menar du, befinner sig större delen av den heterosexuella manliga befolkningen i flera relationer samtidigt, medan alla heterosexuella kvinnor bara har en man?

Jag har extremt svårt att se det här som ett problem, det är mer en bieffekt. Det kanske skulle vara intressant att titta på varför dessa män är singlar och varför de inte klarar av att skapa sig det liv de vill ha. Det är ingen rättighet att vara i en relation, det är något som händer för att man är trevlig person som någon vill dela sitt liv med.

Hur menar du, befinner sig större delen av den heterosexuella manliga befolkningen i flera relationer samtidigt, medan alla heterosexuella kvinnor bara har en man?

Jag har extremt svårt att se det här som ett problem, det är mer en bieffekt. Det kanske skulle vara intressant att titta på varför dessa män är singlar och varför de inte klarar av att skapa sig det liv de vill ha. Det är ingen rättighet att vara i en relation, det är något som händer för att man är trevlig person som någon vill dela sitt liv med.
Nej men men förhållanden kommer och går och eftersom det med största sannolikhet är lättare för kvinnor att hitta casual sex och fwbs så är man mer nöjd med perioderna mellan förhållanden.

Varför skulle det INTE bli så?

Jag fattar inte ens resonemanget varför det blir så, så hur ska jag kunna komma med ett motresonemang tänker du? Du tänker att kvinnor vill ha högutbildade män i den utsträckningen att de hellre väljer att ha en polygam relation med en högutbildad man, som har fler kvinnor, än en monogam relation med en man med lägre utbildning. Alltså får högutbildade män fler partners och lågutbildade ingen partner? Helt befängt resonemang.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Pusseltråden
  • Klara sig utan bil
  • Nyårstråden

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka