Kvinnor väljer män efter inkomst

Status
Stängd för vidare inlägg.
En del av fler män på Tinder (och alla appar/hemsidor) är att män oftare använder fler applikationer/sidor än kvinnor eftersom man "måste".

Jag tänker att det här handlar om normer som allt annat. Kvinnor värderas mycket för sitt utseende, med andra ord träffar män gärna yngre attraktiva kvinnor, och utbildningen eller inkomsten spelar mindre roll om de lever upp till det viktigaste. Medan män länge har varit försörjaren och då är kraven god och stabil inkomst. Nu är det här en grov generalisering som i mångt och mycket är på väg ur tiden, tack och lov. Men den ligger nog till grund för mycket utseendehets hos kvinnor och mycket karriärhets hos män. Inte särskilt fördelaktigt för någon. Sen ska jag säga, hur förlegade dessa könsroller än är så ser jag kretsar här i huvudstaden där det fortfarande efterlevs som om vi fortfarande befann oss i 50-talet.

Precis,
artikeln säger ju att det fortfarande är så att kvinnor väljer män med högre utbildning/inkomst.

Ska genast gå hem och säga åt sambo att han har valt fel som valde en äldre flickvän. Tycker han borde springa runt och ligga oskyddat med så många 20-åringar som han bara kan i stället!
Jag antar att du ser ung ut för din ålder då ;)

Näe, men generellt är det så. Bara för att det skiljer för er säger ju inte så mkt .

Men är inte mäns val lika sorgligt då? Varför tycker du det är ett problem hur kvinnor väljer?
Alla väljer om man är ok med något eller inte men frågan blir ju lite vem som väljer "först". Man kan rita upp scenariot att män väljer kvinnor som är under eller man kan rita upp scenariot att kvinnor väljer män som är uppåt, vem väljer först?

Alla väljer om man är ok med något eller inte men frågan blir ju lite vem som väljer "först". Man kan rita upp scenariot att män väljer kvinnor som är under eller man kan rita upp scenariot att kvinnor väljer män som är uppåt, vem väljer först?

På Tinder är det.
Män som väljer först. Sen sorterar kvinnorna.

Ett problem ur jämställdhetsaspekten som många kvinnor tycker är viktiga ?
Sedan ett problem för samhället.
Fast det är något ologiskt med artikeln. Eller flera ologiska saker.
Att kvinnor och män har vissa preferenser - det påverkar ju inte att män blir över? Om kvinnor hade haft andra preferenser så hade de ju i såna fall valt andra män och i såna fall hade lika många män blivit över.
Det finns ungefär lika många män som kvinnor. Men tex fler kvinnor i sthlm.
Så om män inte ska "bli över" så måste kvinnor då välja bort att vara singlar. Så då ska man inte låta kvinnor vara singlar då eftersom männen inte klarar av att vara singlar?

Kvinnor behöver väl inte använda dejtingappar i samma utsträckning för att hitta en partner helt enkelt...
Sen är det alldeles uppenbart att det finns fler kvinnor i Stockholm. Det märks på antalet matchningar och vilka matchningar man får när man är där.

Varför är kvinnor inte intresserade av att ha relationer med män ?

Där har du fel. De flesta av mina kvinnliga vänner har hittat sina partners genom dejtingappar och sidor. De flesta av mina manliga vänner har hittat sina partners genom vänner och vänners vänner.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka