Kvinnor väljer män efter inkomst

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det kan ju ligga biologiska faktorer bakom också...

"-Att män söker yngre kvinnor kan förklaras biologiskt med att de är mer fertila. Mäns fertilitet påverkas inte av åldern. Att kvinnor vill ha män med stora resurser beror på att det är en mycket större investering för henne än att bli gravid, säger Jörgen Johnsson, forskare på zoologiska institutionen på Göteborgs universitet. "
Fast på dejtingsidorna pratade jag med många män som inte ville ha barn. De ville ofta ändå träffa någon yngre. När jag frågade varför var det ofta
"Jag både ser yngre ut och är yngre i sättet. Så jag passar nog med yngre."
Det roliga var att jag ofta inte höll med. Jag tyckte inte de verkade yngre. :D

Inte intressant så nej, jag ratar inte män med sämre inkomst. Däremot tycker jag att män som inte har koll på sin ekonomi är rätt osexigt. Sen vill jag såklart också känna att jag får ett mentalt utbyte av personen jag är i en relation med, men det behöver inte alls korrelera med inkomst.

I övrigt tror jag att många ensamma män lätt blir ett samhällsproblem (konstigt nog verkar inte detsamma gälla i lika hög grad för ensamma kvinnor) men ser inte att lösningen är att kvinnor ska ställa upp för att hålla män i schack.

Ibland känns det som att problemet är att folk jagar lyckan utefter normen?
Jag funderar lite här nu

Till ämnet:

Jag tjänar mer än min partner, valde honom inte pga ekonomiska premisser. Jag har mina mål i livet att tjäna egna pengar och utvecklas.
Han tillför mycket i mitt liv men han ÄR inte mitt liv.

@Hero
Du har ju själv en hel del krav på kvinnor såsom ålder, utseende etc, men samtidigt verkar det vara så provocerande för dig att kvinnor har det?
Utifrån artiklarna kan man lika gärna säga att män föredrar en yngre kvinna med lägre inkomst än han själv.
Jag tror inte det har med inkomstaspekten att göra. Att män föredrar en yngre kvinna.

Fast på dejtingsidorna pratade jag med många män som inte ville ha barn. De ville ofta ändå träffa någon yngre. När jag frågade varför var det ofta
"Jag både ser yngre ut och är yngre i sättet. Så jag passar nog med yngre."
Det roliga var att jag ofta inte höll med. Jag tyckte inte de verkade yngre. :D

Som sagt.
Eftersom det är biologiskt så attraheras män generellt mer av yngre fertila kvinnor. Sen om dom vill ta hand om en avkomma är ju en annan sak.

Så hur viktig är männens utbildning och inkomst för er ? Ratar ni män som tjänar mindre ?
Hur ser ni på det växande problemet med att färre män blir utan barn och partner ?

Jättebra fråga och detta är en ren chansning:

När jag Tindrat så ratar jag ju män som ofta stavar fel, skiter i att stava alls, eller uttrycker sig klumpigt. Och dom finns det gott om. Den typen av män kan ju, vid närmare eftertanke, råka vara outbildade också. Kvinnor har nog höjt sina krav på respekt, verbal förmåga och sociala samspel snarare än inkomst. Ingen kvinna vill vara den som sköter hushållet eller måste tjata för att mannen aldrig rengör diskbänken eller sorterar sockar...

Men en man som kan formulera sig och samspela smidigt kanske även blir högutbildad och får bra poster i arbetslivet...

Killen jag dejtat sedan ett år nu, är lågutbildad och jag får ut många tusenlappar mer än vad han får ut i lön. Men han är välformulerad, smidig, vänlig och rolig så det är inget som helst bekymmer för min del. Pengar kan man ju tjäna själv!

Problemet med att outbildade män inte blir pappor borde ju sjunka för varje generation... evolutionärt sett. Så det borde bli en kulmen av kaos som lugnar ned sig efter några generationer... eftersom barn till högutbildade ofta får högre utbildning själva... det där måste jag fundera vidare på!

Jag känner att jag personligen har ganska lite gemensamt med de som har som mål i livet att tjäna pengar och göra karriär. Mardrömmen är ju att en dejt känns som en anställningsintervju. Är inte så intresserad av folk som lägger fram sig själv i CV-form liksom.

När jag Tindrat så ratar jag ju män som ofta stavar fel, skiter i att stava alls, eller uttrycker sig klumpigt. Och dom finns det gott om. Den typen av män kan ju, vid närmare eftertanke, råka vara outbildade också. Kvinnor har nog höjt sina krav på respekt, verbal förmåga och sociala samspel snarare än inkomst. Ingen kvinna vill vara den som sköter hushållet eller måste tjata för att mannen aldrig rengör diskbänken eller sorterar sockar...

Men en man som kan formulera sig och samspela smidigt kanske även blir högutbildad och får bra poster i arbetslivet...

Killen jag dejtat sedan ett år nu, är lågutbildad och jag får ut många tusenlappar mer än vad han får ut i lön. Men han är välformulerad, smidig, vänlig och rolig så det är inget som helst bekymmer för min del. Pengar kan man ju tjäna själv!

Problemet med att outbildade män inte blir pappor borde ju sjunka för varje generation... evolutionärt sett. Så det borde bli en kulmen av kaos som lugnar ned sig efter några generationer... eftersom barn till högutbildade ofta får högre utbildning själva... det där måste jag fundera vidare på!

Jag tror absolut att det kan vara så till viss del iaf!

Det kan ju bero på att dom har läs och skrivsvårigheter också... Det är helt avgörande alltså ? Det är nog något som inte gynnar mig direkt.
Sen att kvinnor kan höja sina krav på ex Tinder. Där det finns ett mans överskott är inget konstigt i sig. Som kvinna har du mkt större valmöjligheter.

Haha... utifrån artiklarna låter det som kvinnor alltid väljer fel.
Männen kanske beter sig på sätt som gör att kvinnor inte vill ha dessa som partner. Då är det synd om männen och då hamnar de i våldsamheter och blir ett samhällsproblem. Det kanske är så att kvinnor redan från början väljer bort dessa män? Det kanske är sunt att välja bort män som vid motgångar kan bli ett samhällsproblem?
Istället kanske män måste ta tag i sin egen sociala situation och kanske fråga sig varför kvinnor hellre vill vara singlar än vara med dem.

Det kan ju bero på att dom har läs och skrivsvårigheter också... Det är helt avgörande alltså ? Det är nog något som inte gynnar mig direkt.
Sen att kvinnor kan höja sina krav på ex Tinder. Där det finns ett mans överskott är inget konstigt i sig. Som kvinna har du mkt större valmöjligheter.
Och varför är det fler män än kvinnor på Tinder? I sthlm bor det fler kvinnor än män.
Män måste ju börja fundera på varför kvinnor hellre är singlar än med dem istället för att bara tycka synd om sig själva.
Kvinnor verkar ju generellt sätt inte lika intresserade av att ha relationer med män än vad män är. Då måste ju män börja fråga kvinnor varför och vara öppna med svaren.

Ok så varför föredrar du då någon yngre?
Som jag skrivit tidigare handlar det inte bara om barnaspekten då även män som inte vill ha barn verkar söka någon yngre.
Det är biologiskt betingat att män attraheras av fertila kvinnor ? Är det så konstigt att förstå ?
Biologiskt är det ju bäst för män att bli fertil med så många kvinnor som möjligt för att föra sitt arv vidare.
Sen kanske inte biologi faller ihop med den livsstil man vill leva. Det förändrar ju inte attraktionen som är biologiskt betingad.

Jag tänker att det här handlar om normer som allt annat. Kvinnor värderas mycket för sitt utseende, med andra ord träffar män gärna yngre attraktiva kvinnor, och utbildningen eller inkomsten spelar mindre roll om de lever upp till det viktigaste. Medan män länge har varit försörjaren och då är kraven god och stabil inkomst. Nu är det här en grov generalisering som i mångt och mycket är på väg ur tiden, tack och lov. Men den ligger nog till grund för mycket utseendehets hos kvinnor och mycket karriärhets hos män. Inte särskilt fördelaktigt för någon. Sen ska jag säga, hur förlegade dessa könsroller än är så ser jag kretsar här i huvudstaden där det fortfarande efterlevs som om vi fortfarande befann oss i 50-talet.

Det är biologiskt betingat att män attraheras av fertila kvinnor ? Är det så konstigt att förstå ?
Biologiskt är det ju bäst för män att bli fertil med så många kvinnor som möjligt för att föra sitt arv vidare.
Sen kanske inte biologi faller ihop med den livsstil man vill leva. Det förändrar ju inte attraktionen som är biologiskt betingad.

UUUUGH JAG MÄNNSKOAPA! SPIDA. SÄD. VIDARE.

:meh:

Isf är det ju biologiskt betingat att kvinnor väljer bort dig? Du anses inte vara det bästa alternativet att para sig med för att främja artens fortlevnad och utveckling. Varför skylla på kvinnorna, beskyll evolutionen?

Och jag håller inte med. Är det så konstigt att förstå?
Vad folk attraheras av är så olika. Och har varit olika i olika tider och i olika kulturer. Därför tror jag inte bara på biologi.

Och varför är det fler män än kvinnor på Tinder? I sthlm bor det fler kvinnor än män.
Män måste ju börja fundera på varför kvinnor hellre är singlar än med dem istället för att bara tycka synd om sig själva.
Kvinnor verkar ju generellt sätt inte lika intresserade av att ha relationer med män än vad män är. Då måste ju män börja fråga kvinnor varför och vara öppna med svaren.

Kvinnor behöver väl inte använda dejtingappar i samma utsträckning för att hitta en partner helt enkelt...
Sen är det alldeles uppenbart att det finns fler kvinnor i Stockholm. Det märks på antalet matchningar och vilka matchningar man får när man är där.

Varför är kvinnor inte intresserade av att ha relationer med män ?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka