kvinna ihjälbiten

Sv: kvinna ihjälbiten

Hon utfodra dom med färskfoder :rofl:

nej det var grymt sagt men kunde inte hålla mig ;)

Trist när sånt här händer, nu blir det säkert striktare regler för potentare raser sdom kan bli farliga :crazy:
 
Sv: kvinna ihjälbiten

Stod om det i Metro idag också. Var en Pitbull och en Dobermann som också anfallit och blivit avlivade.

Angående artikeln: Vad i hela friden gjorde kvinnan i någon annans hus? :crazy:
 
Sv: kvinna ihjälbiten

Hon utfodra dom med färskfoder :rofl:

nej det var grymt sagt men kunde inte hålla mig ;)

Trist när sånt här händer, nu blir det säkert striktare regler för potentare raser sdom kan bli farliga :crazy:

Det skriks mycket om att man ska förbjuda "kamphundar" - men vart går gränsen? Vilka raser ska klassas som "kamphundar". Boxer är ju t ex också en typ av "kamphund" i sånt fall.

Måste man inte titta lite på vart dessa olyckor har hänt? (USA, Storbritannien, Frankrike), vilket klientel av folk är det som äger dessa hundar osv. När det händer inicdenter i Sverige - vad är det för typ av människa som äger hunden? Den personen kanske inte ens skulle äga en dvärgpudel!

I USA är det inte helt ovanligt att det är knarkare som använder "kamphundar", hundar som får vara med om både det ena och det andra.

Håller med om att visa blandraser är totalt livsfarliga, bl a att blanda rottis och pitbull.

Men att dra alla hundar över en kam är fel tycker jag.

/Lizzie
 
Sv: kvinna ihjälbiten

otäckt.


(Samt att en rottweiler som väger mellan 60 och 80 kilo låter monstruöst stor i mina öron.
Min gamla vägde 37-40 kg när hon var i bra form.)
 
Sv: kvinna ihjälbiten

otäckt.


(Samt att en rottweiler som väger mellan 60 och 80 kilo låter monstruöst stor i mina öron.
Min gamla vägde 37-40 kg när hon var i bra form.)

Funderade också på det, 60 kg kan jag acceptera med tanke på hur vissa ser ut i dagens läge..men 80? Låter som att tidningarna brer på lite för mkt smör på smörgåsen i mina öron :angel: .
Noterade även att dom lagt in en bild i tidningen med en "vansinning" rottweiler. Det är tragiskt..men tidningarnas artiklar får man ta med fem nypor salt.
 
Sv: kvinna ihjälbiten

Jag måste säga att jag ALLTID reagerar på när folk säger att deras hundar väger så mycket. Är de hundarna verkligen vägda eller uppskattar man det bara?

Jag träffade en kvinna som hade haft en Pyrre och den vägde någonstans över 80 kg enligt henne. I rasstandarden står det 60 kg. Eller var den kanske kraftigt överviktig?

Men med anfallande hundar: En hund som är så kraftigt överviktig, orkar de??? När min hund var för tjock för att vara bra var hon ju rätt så loj kan jag lova...

Men ni som säger att era hundar väger uppemot 70-80 kg, är de vägda och kan man få se bilder?? :)
 
Sv: kvinna ihjälbiten

*kl*

På rottisklubbens hemsida står viktangivelsen 42 kg för tik, ca 50 för hane. Som liten jämförelse...
(Min tik var ganska liten, och av bruksmodell.)
 

Liknande trådar

Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som...
2
Svar
25
· Visningar
1 006
Övr. Hund Ett halvår efter alla andra har jag nu sett den trevliga dokumentären om Alexandra Ortega och alla hennes hundar...
3 4 5
Svar
85
· Visningar
8 269
Senast: Sezziyanen
·
Hundträning Jag har en chihuahua hane på 4 år som sen valp varit försiktigt och osäker och alltid behövt mycket stöd. Har i vissa situationer blivit...
Svar
2
· Visningar
1 093
Senast: Red_Chili
·
Övr. Hund I samband med tråden om vapen, hundar och inbrott fick jag när jag sökte upp den här artikeln om hundars luktsinne...
2
Svar
22
· Visningar
2 546
Senast: MiaMia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp