Kvalsterallergi

A

adore

Är det någon här som har erfarenhet av katt med kvalsterallergi??
Hur visade det sig? Behandling??

Min katt har troligen det. Väntar på sista provsvaret som ska visa exakt vad det är hon är allergisk mot, men troligen är det kvalsterallergi för det är den yttre miljön hon visar allergi på enligt första provet. Nu får hon kortison men det börjar bli sämre igen...

Sv: Kvalsterallergi

Jadå, det är bra! Själv då? Och katterna? Ställer Abbie sporadiskt, det går bra ibland och dåligt ibland. 1:a som vuxen tog hon ju CAP och NOM, andra blev vi bara Ex2 och nu i lördags tog hon CAP och BIV. Jätteroligt! Ett CAP kvar till Premier-titeln!!

Så roligt att det gått så bra!
Jag har bara en katt kvar. Skaffade henne i våras och det är hon som har allergi så med hene blir det inget med. Ska få en ny katt av uppfödaren, men de är inte födda än så vi får se. Får behålla Ängla som jag har nu även fast jag ska få en ny så det känns bra. Är en underbar katt!

Saga, den gamla, tog jag bort i höstas. Hon kissade ju i sängen i perioder men rätt som det va så kissade hon så fort jag hade besök hemma. På mindre än ett dygn så kissade hon på säkert mer än 10 ställen. Massa förstörda saker/möbler så då hade jag inget annat val. Hon va ju 6 år och hade hållt på så här den största delen av sitt liv. Tråkigt men skönt ändå.

Hennes dotter Willa har jag ute på prov hos en familj på landet. Hon ville bara ut och stog och jamade konstant dygnet runt, speciellt på nätterna. Sen vill hon ju inte va ute när hon väl får men jag kan ju inte släppa ut henne här där jag bor och när det är vamt ute så är hon ju ute hos mamma så mkt hon bara kan när jag hälsar på där. Får se om hon kommer att trivas, annars får mamma ha henne.

Har hänt en hel del här på kattfronten...

Ja jag märker det! Alltid tråkigt när det inte går bra, hoppas Willa trivs bra hos sin nya familj då så det löser sig.
Vet hur dte är att leva med en katt som inte är rumsren, tog ju bort min huskatt för snart 2 år sen och det var konstigt att kunna ha mattor på golven igen. Jag tog inte bort henne pga det, men ändå.
Yoga och Abbie mår bra, vi flyttade förra våren till en lägenhet inne i Örebro och har ingen balkong längre. Yoga tog lite tid på sig att bo in sig, närmare 6 månader tror jag. Abbie trivdes direkt och ligger ofta på rygg numera.
Hoppas du hittar svar om allergin! PM:ar dig förresten!

Var riktigt jobbigt att ta beslutet om Saga. Kände mej som en mördare. Men vi fick tre år tillsammans och jag hade gjort det mesta för att kunna lösa det men det satt ju i hennes hjärna. Svartsjuk katt!
Usch! Fick inte ens fram att jag skulle avliva henne när jag stog där på kliniken, så mkt grät jag. Men nu har hon det bra!

Hoppas med Willa kommer trivas. Hon är tyvärr rädd för deras andra katter och vågar inte lämna övervåningen. Stackars! Men vi får ge det en månad.
Flyttade igen nu efter sommaren och Willa trivdes inte trots den maffigt stora och inglasade balkongen. Hon vill va fri och jaga.

Längtar tills min lilla Ängla ska få en kompis att busa med nu bara.
Nu är hon hos mamma för de totalrenoverar mitt badrum. Konstigt utan katt nu bara...

Liknande trådar

Katthälsa Min katt har blivit diagnostiserad med kronisk inflammation i gallgångar och tarmväggar och får kortison mot detta. Har ätit det i några...
Svar
5
· Visningar
486
Senast: Celinehenn
·
Katthälsa Hej, Letat bland andra trådar, men försöker med en ny fråga. Katten kom in i går morse och var förlamad i svansen. Akutbesök till...
Svar
19
· Visningar
1 145
Katthälsa Vår 17-åriga bondkatt har det senaste året börjat jama på ett väldigt ovanligt sätt. Hon utger ett mörkare och högre ljud än sina...
Svar
8
· Visningar
795
Katthälsa Kortfattat så börjar jag bli orolig efter att min katt stått på 1/4 2.5 mg Prednisolon var 3e dag i drygt två år. Hon är snart 15 år och...
2
Svar
23
· Visningar
3 471
Senast: monster1
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar