Kvalregler 2010

miss_lillamy

Trådstartare
Hejsan! Jag har en liten fråga

Gäller samma kval som förra året om jag vill starta debutant? Två hoppkval med max 8 fel, minst en 1.00?

Måste terrängtränare skriva på att man är kvalificerad för att få starta?

Tack:laugh:

Sv: Kvalregler 2010

Ingen vet säkert än.
Förhoppningsvis får vi reda på det i januari.

Jag hakar på lite, förlåt trådkap

Jag ska starta min första fälttävlan med min ponny nu i sommar
men jag har lite oklart ang. kvalningen

jag vill tävla P70, måste jag rida 2 st minst 70cm felfria eller med max 8 fel sammanlagt?

Korrekt, max 8 hinderfel i fas 1 eller enda fasen (om det är bed. A eller CR) :laugh: Om nu reglerna består, ett rätt intressant 'Om'...

Oj, jag visste inte att man kunde kvala på CR eller Pay and Jump, jag trodde det var tvunget med lokal minst.
Jag somnade nog när delen dök upp i TR :o

Tack för hjälpen i alla fall!

Oj, jag visste inte att man kunde kvala på CR eller Pay and Jump, jag trodde det var tvunget med lokal minst.
Jag somnade nog när delen dök upp i TR :o

Tack för hjälpen i alla fall!

Det måste vara godkänd banbyggare och domare om du skall kvala på CR, det har inte alla så kolla upp det först.

*kl*

Utbildningshoppningar har tagits bort i hopp-TR i år, så de kommer inte gälla fr o m i år. Har man kvalat mellan 1/10-31/12 2009 på utb.hoppning så får det räknas under 2010.
Hoppkvalen kommer iaf inte att skärpas/höjas i ft-TR 2010, så utgår man från de regler som gäller idag så vet man iaf att man är kvalad.

Innebär det alltså att hoppkvalperioden för 2010 är från och med 1 okt 2009? Alltså samma upplägg som förra säsongen.

Tänkte eftersom det enligt aicha var okej med hoppkval på utb.hoppning för den perioden. Eller skulle det kunna vara så dumt att utb.hoppning gäller från 1/10 2009 men vanliga hoppningar endast från 1/1 2010? Så dumt kan det väl ändå inte vara!

Som jag har fattat det från min gamla jobbarkompis så kan man ju inte skärpa några krav när man väntar så länge med ett nytt TR. Alltså kan man, i mina ögon, inte i mitten/slutet av januari komma med nya regler att det bara gäller från 1 jan. Det skulle man isf behövt meddela före årsskiftet.

De som bestämmer menar att det inte är så bråttom med ft-TR, eftersom det är så långt fram till första tävlingen. Så jag tolkar det som att man kan inte ändra det NU, om det är så att hoppkvalen kommer att vara kvar & man vill ha dem från 1 jan samma år, så kommer det gälla fr o m nästa år.

Okej, det är ju ett fullt logiskt resonemang. Bara att hoppas att de som bestämmer håller med om det. Även om hoppkvalen inte ska vara några problem för "mina" ekipage så blir det ju en onödig stress när ändringen sker tätt inpå första tävlingen.

*kl*

Utbildningshoppningar har tagits bort i hopp-TR i år, så de kommer inte gälla fr o m i år. Har man kvalat mellan 1/10-31/12 2009 på utb.hoppning så får det räknas under 2010.
Hoppkvalen kommer iaf inte att skärpas/höjas i ft-TR 2010, så utgår man från de regler som gäller idag så vet man iaf att man är kvalad.

Men det kan väl finnas arrangörer som använder sig av domare och banbyggare på CR ändå, får man inte använda det som kval iallafall då? De här kvalen är ju bara för ft ändå så det kan väl knappast spela någon roll.

Annars, snacka om att hela Sverige har kvalat oktober-dec till nästa år isåfall :angel: Förutom jag då, kan jag lätt erkänna :)

Som jag har fattat det från min gamla jobbarkompis så kan man ju inte skärpa några krav när man väntar så länge med ett nytt TR. Alltså kan man, i mina ögon, inte i mitten/slutet av januari komma med nya regler att det bara gäller från 1 jan. Det skulle man isf behövt meddela före årsskiftet.

De som bestämmer menar att det inte är så bråttom med ft-TR, eftersom det är så långt fram till första tävlingen. Så jag tolkar det som att man kan inte ändra det NU, om det är så att hoppkvalen kommer att vara kvar & man vill ha dem från 1 jan samma år, så kommer det gälla fr o m nästa år.

Fast dom har ju skärpt kvalregler osv förr och inte kommit ut med ett TR i tid :confused:
Varför skulle man inte kunna komma med att de gäller från 1 januari? Jag tycker det händer ju hela tiden att nya regler kommer till och TR kommer ut i mars.

Men det kan väl finnas arrangörer som använder sig av domare och banbyggare på CR ändå, får man inte använda det som kval iallafall då? De här kvalen är ju bara för ft ändå så det kan väl knappast spela någon roll.

Annars, snacka om att hela Sverige har kvalat oktober-dec till nästa år isåfall :angel: Förutom jag då, kan jag lätt erkänna :)

Jag vet inte exakt vad gränsen går, men det ska iaf inte finnas några utbildningshoppningar fr o m 1 januari i år. Som jag fattar det måste man nu istället kvala på lägst lokal hopptävling. OM nu hoppkvalen öht ska vara kvar, det vet vi ju inte än.

Fast dom har ju skärpt kvalregler osv förr och inte kommit ut med ett TR i tid :confused:
Varför skulle man inte kunna komma med att de gäller från 1 januari? Jag tycker det händer ju hela tiden att nya regler kommer till och TR kommer ut i mars.

Tja, den som lever får se helt enkelt. :grin:

Liknande trådar

R
  • Låst
Kropp & Själ Jag är ny här på bukefalos, och är väldigt orolig att göra fel eller bryta mot några regler. Så jag tänkte att det är lika bra att fråga...
Svar
12
· Visningar
3 197
Senast: Gunnar
·
Samhälle Jag funderade på om jag skulle skaffa mig en anonym användare, men jag väljer att skriva från "mitt vanliga konto". Jag har ju...
Svar
5
· Visningar
805
Senast: Görel
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
12 338
Senast: lizzie
·
Relationer Jag har en pojkvän som jag upplever blir utnyttjad av sin bonusfamilj (bonussyster med man) både för pengar och för tjänster och skulle...
5 6 7
Svar
123
· Visningar
11 044
Senast: Oh_really
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar