Kvällsaktivitet på ridkurs

H

Helan

Vad skulle ni vilja göra på lördagskvällen efter en lång dags ridkurs (det är en lördag-söndagskurs med övernattning och ridning även dagen efteråt)?
Det är yngre och äldre vuxna, så barnlek och spel är inte så aktuellt. Grilla, bada (ja, det finns sjö) och sen då? Nån som har en kul idé eller ska vi fortsätta med teori efter maten också?

Sv: Kvällsaktivitet på ridkurs

Kan du inte ordna en slags 5kamp? det går ju att anpassa grenarna efter åldern på deltagarna :)

Gymkhana är ju också en idé om det finns extra hästar/om hästarna klara det efteråt.

Spela Kubb? Krocket? Det behöver inte vara så avancerade grejer tycker jag, oftast så brukar man ju prata bort kvällarna. Tipsrunda med hästfrågor kan ju också vara vettigt.

Jag skulle nöja mig med god mat och hästsnack och sen i säng så man orkar upp även nästa dag. :p

Nåt soft, typ grilla och sen kanske se en bra, lättsam film.

JAG är iaf astrött efter en dags kurs och vill gärna orka med dagen efter också.

sätta ihop ett träns på snabbast tid, bära vattenhinkar kring en slalombana, köra skottkärre race med dynga i, fyra av fem grenar iallafall, jag vet att jag kan fler, men hjärnan står still!

Linda lindor och häst quizzz som utslag! Om man inte orkar med alla fysiska aktiviteter kan man ju alltid hålla sig till quizzen!

Helt i min stil, men jag behöver ha lite på lager om jag upptäcker att mina elever är hyperaktiva (vilket jag får ta som ett dåligt betyg för mig själv...)
Tänkte kanske videofilma ryttarna lite, då kan man ju alltid kolla lite film på kvällen. Nyttigt och inte så jobbigt.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok På något sätt känns det som ett skifte har skett den senaste veckan. Som att jag mentalt har gått igenom en portal. Det känns som att...
Svar
4
· Visningar
2 510
Senast: Pratsch
·
Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är...
2
Svar
27
· Visningar
10 544
Senast: Imna
·
Relationer Hur vet man om det är dags att göra slut? Hur vet man att man är kär? När relationen inte flyter på och det finns saker som skaver hur...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
15 708
Hästvård Hej! Jag har ett tolvårigt D-Ponny sto som jag tävlar dressyrklasser på, det finns nog några som sett mina inlägg här på Buke. Jag har...
2
Svar
21
· Visningar
4 431
Senast: mackan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Muddypaws 24/25
  • Ta bort tandsten med ultraljud