Kvalitetstävlan för hbl

X

Xeline

har ni varit på någon ?
hur gick det ?
såg du några riktiga blänkare ?

Sv: Kvalitetstävlan för hbl

Strömsholm hade 4 åringarna i helgen. Jag tittade fre å lör. Mest på uppsutten hoppning esom det de dagarna inte va ngra fina dressyrstammar med.

Såg inte röken av ngn fin totto :cry:

Såg dock de hästarna på fredagen som fick 4-4 å den som blänkte till m 9-10. Men jag vet inte om jag tyckte den bästa va så himla fin. Den förtjänade helt riktigt sina poäng för den kom till sin rätt under provet men den va ingen blänkare som man satt å suktade efter...

Jag ville ju se lite fiiiina tottisar men icke.

Skulle vilja åka till Tingsryd på Lördag och titta på en av mina uppfödningar, men med ett fullspeckat chema så blir det svårt. Men jag hoppas att det går jätte bra för henne.

Ojoj va spännande! :banana:

Då måste du be dem fota henne där...när hon är flätad och fingjord! :d

Hoppas det går bra...vore roligt för Din och Shadys skull ! ;)

men hallå, min uppfödning var ju där på lördan!!!

Mycket söt svart liten älva :)

Jo jag hoppas att dom fotar mkt. Fick 2 bilder på henne under en hopptävling i helgen. Hoppade 2 klasser och var (troligen) nolla i båda. Nöbbeled hade för sig det. Jo visst vore det kul för oss (shady och mig). Dom håller på att kvala henne till 4-års championatet också.

Är så glad för att det händer något med henne nu, efter allt strul med den förra ägaren.

Tyvärr gick det inte så bra för Pärlan! Hon skötte sig och gjorde sitt jobb men inte med någon större gnista!

Jag satt själv på veterinär 1 så jag såg inte mycket. Exteriört fick hon bara 35 p, sjuor rätt igenom. Kommer ihåg att hon fick 6 på traven under gångartsprovet men jag tror att hon fick 7-7 på den uppsuttna hoppningen.

Ps. Kolla på Kronobergs Warmblods hemsida för de brukar uppdatera ganska fort, men de har inte gjort det ännu idag! Ds.

Lill / Stall Nöbbeled

Senast ändrad av en moderator:

Vad synd. Trodde att det skulle gå bättre faktiskt. Hon är i grund och botten en bättre häst än så. Skall kolla sidan om några dagar. Tack, hälsa Pärlan och dom andra.

Hoppas det går bättre med 4 årschampionatet istället.

hur gick d me den lilla svarta pärlan då?
Vår gråa pålle fick dåligt på sin hoppning 9-10 som 3 åring å nu 7-7 på toppenhoppning...hm

Jo men det ska vi väl hoppas!

Nu håller vi tummarna och tänker lite positivt!

Jag har märkt att de blir ganska trötta till hoppningen. Min kompis hade också en som gick högt i hoppningen som 3åring (9-9 eller så) och nu var han trött och fick bara 7-7. Sen är det ju jättestor skillnad på att hoppa uppsuttet och löshoppa.

Ankiesen skrev:
hur gick d me den lilla svarta pärlan då?
Vår gråa pålle fick dåligt på sin hoppning 9-10 som 3 åring å nu 7-7 på toppenhoppning...hm

Svarta pärlan hade full pott på det veterinära, och så tyckte de att hon har snygga ben... sen drabbades hon av den stora Ridhusdöden och segade sig omkring på gångarterna, fast hon kan mycket bättre... på hoppningen visade hon sig som den diva hon är och skrapade ihop godkända 5/5... nåja. Hon var duktig och i våra ögon allra vackrast.

Bild:

http://www.ryttartorget.se/index.php?module=photoshare&func=viewimage&iid=501&viewkey=

Jättefin häst !

Hur bra fick hon på benen ?

Min höst var precis tvärt om )fast nu var det ett par år sen) JÄTTEfin när han kom in till gångartsdomaren, men help jävla dööö efteråt eftersom domaren inte tyckte om att han bar sig med nacken som högsta punkt uten ville ha NER nosen....usch så trist det var.

Åtta på benen, och mycket inofficiellt beröm på veterinärstationerna... :) I perfekt skick, utan minsta skavank och dessutom väldigt trevlig och förtroendefull.

Jo, sen kan man alltid fundera... inget sagt...

va e d för stam på henne då?
Vår pålle hade lattjolajbanlåda på exteriören, kunde inte trava lr skritta utan lekte hingst å frusta å blåste. vi bara garvade. Sen va han alldeles för seg inför d uppsuttna. Han e byggd lite oenergisk i bak så ska man lyckas rida till mer än sjuor måste han va ett krutpaket så 7 på gångarterna rakt igenom. Sen e hoppningen en annan historia.

Liknande trådar

Avel Någon som kommer ihåg varför han togs ur avel? Har haft ett gott öga till honom ända sedan jag var domarsekreterare då han visades på...
Svar
11
· Visningar
1 376
Senast: Freazer
·
Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 038
Senast: Piaff
·
R
Hundavel & Ras OBS att jag kan iprincip inget om avel och jag har inte precis några planer att min hund ska bli en "avels hund" ändå utan jag är bara...
11 12 13
Svar
242
· Visningar
15 472
Senast: ildiko
·
Avel Hej! Behöver råd från er mer erfarna. Jag har vant av årets föllunge för ca 3 veckor sedan, juvret gick tillbaka fint och stoet mår bra...
Svar
4
· Visningar
690

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• DIY hästvård
  • Atletix
  • Födda 2024

Omröstningar