Kvala till nationellt ..

M

mao

Är de inte så att man måste ha 62% i LA eller FEI reg. 2 ggr? Spelar det ngn roll vilken FEI det är? När man vet sj att man fått de som behövs (att man kvalat till nat) är det bara att då anmäla sig till nationella tävlingar eller måste man ha nåt annat ? Göra nåt mer? Få nåt papper? Ja ni fattar ..

Sv: Kvala till nationellt ..

Vet inte om det kommer ske några ändringar till iår, men 2004 var kvalreglerna så här i alla fall:

1) För att få rida alla nationella klasser, inkl FEIs lag- eller mästerskapsprogram, måste du ha ridit en regional LAP:1, LAP:2, LA:5 eller FEIs inledande på minst 62%.

2) För att få rida en nationell LA:5 eller FEIs inledande, inte FEIs lag- eller mästerskapsprogram, ska du ha ridit tre regionala LA på minst 58%.

När du klarat kvalen är det bara att anmäla sig till nationellt, klasser beroende på om du klarat kval 2 eller både kval 1 och 2.
Du bör ha med dig resultatlistor eller protokoll från kvalen för att kunna styrka att du klarat kvalen, men ingen särskilt papper behövs.

DressyrBecca skrev:
Vet inte om det kommer ske några ändringar till iår, men 2004 var kvalreglerna så här i alla fall:

1) För att få rida alla nationella klasser, inkl FEIs lag- eller mästerskapsprogram, måste du ha ridit en regional LAP:1, LAP:2, LA:5 eller FEIs inledande på minst 62%.

Så ja kan va med i Div I utan att ha klarat 62% i NÅN regional tävling alls på den ponny ja har nu?

2) För att få rida en nationell LA:5 eller FEIs inledande, inte FEIs lag- eller mästerskapsprogram, ska du ha ridit tre regionala LA på minst 58%.

Vilken LA som helst?

När du klarat kvalen är det bara att anmäla sig till nationellt, klasser beroende på om du klarat kval 2 eller både kval 1 och 2.
Du bör ha med dig resultatlistor eller protokoll från kvalen för att kunna styrka att du klarat kvalen, men ingen särskilt papper behövs.

Tack !! :bump:

Eftersom div I rids regionalt har det ingenting att göra med de nationella kvalreglerna.

Ja, vilken LA som helst på regional tävling godkänns som kval till lägre klasser på nationell tävling.

TR 2005
Till nationell och elittävling:
För att få starta i program som innehåller öppna, sluta och enkla byten, skall ekipage ha uppnått minst 62% i klasser på regional tävling där ovanstående rörelser ingår.
För att få starta i övriga klasser vid nationell och elittävling skall ekipage ha uppnått 62% i Lätt A-klass på regional tävling.

Kvalifikation sker under det föregående eller innevarande året.

break_a_leg skrev:
TR 2005
Till nationell och elittävling:
För att få starta i program som innehåller öppna, sluta och enkla byten, skall ekipage ha uppnått minst 62% i klasser på regional tävling där ovanstående rörelser ingår.

Undrar hur dom tänkt sig att det ska gå ihop...? :confused:
På regionala ponnytävlingar är det i stort sett alltid bara LA:4 och FEIs inledande som gäller, dvs inga klasser som innehåller både öppna och sluta (FEIs inledande innehåller bara sluta).
De enda ponny-programmen där både öppna, sluta och byten förekommer är LA:5 och FEIs lag- och mästerskapsprogram, som i princip aldrig förekommer på regional nivå..
Verkar väldigt ogenomtänkt...

Liknande trådar

Övr. Barn Vi har 2 barn. Ett på 10 och ett på 7. Det yngre barnet är till vissa delar extremt olik sitt äldre syskon och saker som fungerat med...
Svar
16
· Visningar
1 131
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
12 323
Senast: lizzie
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 110
Senast: Madalitso
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 822

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka