Kvala till Nationell Ponnydressyr..

P

pussi

Hej! Jag undrar vad som krävs för att kvala till Nationell ponnydressyr? Vilka procent etc mäste jag ha uppnått på regional tävling och i vilka klasser, för d-ponny?
Tacksam för svar:bow: :bow:

Sv: Kvala till Nationell Ponnydressyr..

62 % på regional tävling. Ska du tävla Fei lagtävlan eller mästerskapsprogram ska du ha uppnått 62 % i klasser som innehåller öppna o sluta. Hoppas jag inte har missat nåt.

62% på regional tävling i minst LA:1

Tack för era svar..:bow: då vet jag, då är det bara att köra på då..:d :)
Tävlar ni själva nationellt på ponny i dressyr? ( bara lite kula att veta) :D
en liten fråga till bara..vet ni/någon om man behöver ha något "bevis" på att man har uppnått den procenten eller är det bara att vara med ändå?

Senast ändrad av en moderator:

Nej, jag tävlar inte på nationell nivå, har tävlat upp till LA:1 på lokala tävlingar förre året. Ska försöka kvalatill nationellt i Dagstorp den 11:e.. :bump:

:eek: Stopp! Nu har ni läst fel... Det var så för några år sedan.. Nu kvalar men i ett program som det ingår öppnor, slutor och enkla byten i på regional nivå och då har man dessa fyra programmen att kvala i : LAP:1, LAP:2, LA:5 och FEI:s inledande,man måste då rida över 62 % EN gång för att få rida nationellt... alltså kan man INTE kvala i LA:1, LA:2, LA:3 OCH LA:4!!

Läs svartet som jag skrev till lully, för att få reda på reglerna som gäller att kvala till nationellt.. Ja jag rider nationellt har gjort det sedan 2003..

Lully skrev:
Nej, jag tävlar inte på nationell nivå, har tävlat upp till LA:1 på lokala tävlingar förre året. Ska försöka kvalatill nationellt i Dagstorp den 11:e.. :bump:
Okej..vad kul..hoppas det går bra då.:)

Lancet skrev:
Läs svartet som jag skrev till lully, för att få reda på reglerna som gäller att kvala till nationellt.. Ja jag rider nationellt har gjort det sedan 2003..
Okej. Vad bra då vet jag.:)
Okej.. Ska du vara med när stockholms fältrittklubb ska ha nationell?
tack för ditt svar..:bump:

tänkte att det var bäst att skriva, inte kul att komma till en tävling och sen inte få starta..

Nej, först ska jag kvala ponnyn till nationellt (ny ponny i år då min gamla är såld) hoppas göra dte den 12 feberuari.. sen ska jag rida 2 nationella i skåne och sen ska jag rida den i falkenberg, sen får jag se om det blir trolhättenm och så vill jag rida sm, o derbyt..

vad har du för ponny då? har du ridit nationellt innan?

Vad är derbyt i Dagstorp för ngt egentligen? Vad är det för klasser och kval i dressyren?

Det är ungefär samma sak som sm, samma kvalregler, klasser bara det att deltagare från andra länder få vara med i derbyt..och att det har lite mindre status.

Kan man starta en nationell där man har kvalat när anmälningstiden till den nationella ha gått ut? (och sedan efteranmäla)

T.ex. Jag startar en regional en vecka innan den nationella och kvalar då, kan jag använda det kvalet för att få starta den nationella?

Senast ändrad av en moderator:

Lancet skrev:
tänkte att det var bäst att skriva, inte kul att komma till en tävling och sen inte få starta..

Nej, först ska jag kvala ponnyn till nationellt (ny ponny i år då min gamla är såld) hoppas göra dte den 12 feberuari.. sen ska jag rida 2 nationella i skåne och sen ska jag rida den i falkenberg, sen får jag se om det blir trolhättenm och så vill jag rida sm, o derbyt..

vad har du för ponny då? har du ridit nationellt innan?
Nej precis, det skulle ju inte vara så kul..:D
Okej vad kul..vi får hoppas att det går bra då.
Jag har en 18-årig connemara. Jag tävlar mitt sista år nu och har inte tävlat nationellt innan. Tänkte vara med på sthlms tävlingen för skojs skull innan jag avslutar mitt ponnyår..:crazy:
Vad är din nya ponny för ngt då?

ja du har rätt till att starta nationellt om du så kvalar dagen innan, sen är det upp till klubben som håller i tävlingen att bestämma om de har plats eller om de tar empt efteranmälningar..precis som på alla andra tävlingar:)

pussi skrev:
Jag har en 18-årig connemara. Jag tävlar mitt sista år nu och har inte tävlat nationellt innan. Tänkte vara med på sthlms tävlingen för skojs skull innan jag avslutar mitt ponnyår..:crazy:
Vad är din nya ponny för ngt då?

Okej, har ponnyn gått det någon gång innan då? Va spännande, förstår att du vill rida det nu innan du blir för gammal.. Det är en 8 årig holländsk import som kom till sverige förra året.. e coelenhage's lets be the best-downland folklore.. vad är din för något då? stam?

ah, så bra, då är min tävlingsplanering inte helt kraschad då :)

Lancet skrev:
Okej, har ponnyn gått det någon gång innan då? Va spännande, förstår att du vill rida det nu innan du blir för gammal.. Det är en 8 årig holländsk import som kom till sverige förra året.. e coelenhage's lets be the best-downland folklore.. vad är din för något då? stam?
Nej jag tror inte det..han var placerad i LA:4 och startad Fei när vi köpte honom och jag kom inte i håg att säljarna sa ngt om att han var startad nationellt.
Ja, jag kände att jag ville ta den chansen när jag nu har den.:love:
Okej..känner inte igen stammen men det är nog en fin ponny..:d
Han är en connemara som är E: Möllans Castro UE: Honey Chief.

Ajdå, det var ju inte så bra.. Måste ha fått det helt om bakfoten. :o Sån tur att du sa det! :D Hade kanske kommit till tävlingen och stått där som ett fån :crazy:

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Hej alla hästgalningar ;) Tror mig hittat rätt ponny åt min 13-åriga dotter, 15-årig valack i mycket fin form, utan skadehistorik...
2 3
Svar
48
· Visningar
8 440
Senast: Strandad
·
Hästmänniskan Hej alla Bukefalos..are? Mitt namn är Brunte och jag är ny här. Det är såhär att jag är en tjej på 25+ år som har ridit till och från...
2
Svar
21
· Visningar
4 885
L
Gnägg Hej! Jag vill bara fråga vad andra skulle tipsa om men säger INTE att vi ska köpa nån häst eller ponny NU så ingen miss förstår. Utan...
2
Svar
22
· Visningar
2 641
Senast: LiviaFilippa
·
L
Hästmänniskan Hej! Jag skulle vilja disskutera lite om en sak och fråga om tips om hur andra skulle ha tänkt i min situation. Men innan jag skriver...
2 3
Svar
55
· Visningar
6 269
Senast: sorbifolia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Guldfasanerna
  • Akvarietråden V