• Trav
  • Trådstartare Trådstartare Copydrew
  • Startdatum Startdatum
C

Copydrew

Kan man anmäla en häst till två kval samtidigt, dvs om hästen inte kommer med i loppet på ena banan ena dagen så kanske den kommer med i det andra loppet på en annan bana en annan dag..? Och om den skulle komma med i det "första" loppet så kan man stryka i det andra..? Förstår ni hur jag menar:crazy::angel:??

Sv: Kval

De går nog, men att startanmäla kostar pengar, och oftast så kommer man med i de kval man anmäler sig till. Väldigt sällan man inte kommer med så att säga..

Nej man får inte göra så. Tränaren som min var hos förra året hade tänkt kvala på en bana och efter det skulle jag ta hem hästen så ifall han inte klarade det på ena banan skulle han kvala på den andra men det fick han inte. Sen kostar det väl inga pengar i startanmälning när man kvalar?

delvis kl.

Jag kollade en utannonserad hästs resultat häromdagen där två kval med 6 dagars mellanrum stod med, och jag är helt säker på att man i det andra kvalet angett "klarade första kvalet" eller dylikt som strykningsorsak. Men det var å andra sidan några år sedan, så reglerna kanske har varit annorlunda förut?

Sen har jag letat upp lite fakta, och man får inte göra så. Och i kvallopp kommer man alltid med i..

Nej, det gör man inte. På sin hemmabana kommer man alltid med, men om man väljer att kvala på en annan bana så gör de inte ett "extra" kvallopp för en häst som tillhör annan bana om de har fullt lopp. Då kommer man inte med.

delvis kl.

Jag kollade en utannonserad hästs resultat häromdagen där två kval med 6 dagars mellanrum stod med, och jag är helt säker på att man i det andra kvalet angett "klarade första kvalet" eller dylikt som strykningsorsak. Men det var å andra sidan några år sedan, så reglerna kanske har varit annorlunda förut?

Vid flera tilfällen nu på senare tid har jag sett hästar anmälda till kval med halvrad för att sedan strykas om de klarat första kvalet. Så det ska gå, jag tror inte flera banor gjort fel...

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Jag skaffade min älskade häst för snart 2 år sen och är i stallet varje dag och älskar det. Tyvärr är det konstant någonting i...
Svar
14
· Visningar
1 478
Övr. Katt Min Calvin som bott hos mig sedan 2012 har aldrig blivit riktigt tam. Han går ut på våren och kommer in på hösten för att tillbringa...
2
Svar
25
· Visningar
2 465
Senast: Sel
·
Dressyr Får jag stöta och blöta en galoppombytes fundering med er? Min valack har inte befästa byten ännu, det ena blir oftare rätt än fel men...
9 10 11
Svar
211
· Visningar
21 739
Senast: Nevermind
·
Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
1 336
Senast: Lady_S
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka