Kurt Graafs bok

Sv: Kurt Graafs bok

Sorry shady!

Up To Date minns jag... Konstigt att det inte står med. Vad jag menade var väl snarare att det finns hingstar som gjort mer nytta än just Unikum som fick ett eget kapitel :)

Görel skrev:
Det roligaste tycker jag är alla bilder jag inte sett förut!

En för mig helt ny bild på Ceylon, och en riktigt bra färgbild på Frondeur! Vi hade en bror till honom u samma mamma på min barndoms ridskola, som var LenaH:s sköthäst :)
Fina linjer går igen, sörru! ;)

Har en kamrat i stallet som just nu slukar boken och inte talar om något annat, hon red på R också, men lite före oss två som ju är juniorer... ;)

Görel skrev:
Anna Hermann/Hilton red tidigare Sköldmöns Unik e Unikum i, vad jag minns, svår fälttävlan

Ja, den gick väl svår internationell fälttävlan? Var 17 var det hon var när hon så tragiskt förlorade den? Var det Badminton?

Sånt ska ju jag veta... :o

Visst gör dom det :D Utan Frondeur hade vi aldrig haft alla Chagall-Iran-Napoleon-Amiral-hästar m fl! Tänk om H K själv hade fått chansen! ;)

Om din stallkompis hittar några fel så mottar jag dom tacksamt :D

Jag hade faktiskt tänkt fråga dig om fälttävlanshästarna e Unikum, för jag tyckte att det var så konstigt att författaren skriver att Unikum inte hade några svårklasshästar efter sig! Jag har tagit reda på att det bör vara några till, men kommer tyvärr inte ihåg deras namn just nu :o

King Edward ue Cosmos xx (Michael Pettersson) och Pronto ue Prince Fair xx (exp V-tyskland, Karl Schulz) gick också höga klasser i fälttävlan enligt Joja Lewenhaupts GTÄH del 3.

Jag pratade faktiskt med henne om dig häromdan, funderar nästan på att sammanföra er! :D

Inser att jag inte tillför något i jakten på svårklassavkommor till Unikum, har drabbats av senilitet. :o

Trots att jag är junior? :confused: ;)

King Edward var den jag tänkte på men inte kom på namnet på!

Sammanför oss gärna! Avelsnördar kan jag aldrig få nog av :D

En gång junior, alltid junior :angel:

Jag tänkte också på King Edward men var inte säker och när jag skulle kolla så stod det att han var en irländsk import! :confused:

Om du kollade på Ridsportförbundets hemsida så är det väl tyvärr inte konstigt om det står fel :crazy: , och det har vi ju också diskuterat tidigare!

Varför är det bara jag som håller ordning på stammar och prestationer :angel: :D

Nja, jag kollade mina gamla kalendrar, men det är ju samma sak. :mad:

När dog Unikum btw?

Men ooops!

Då ska vi sluta skylla på SvRF och konstatera att vi har fel, King Edward är nämligen född 1981!

Eller så är det också fel... :angel: ;)

Men de flesta böcker går en korrekturläsare igenom, verkar som de skippade det i det här fallet. Är det ingen som påpekat det här för förlaget? Tycker ni borde göra det.

Senast ändrad:

Precis!

Det är tråkigt att vnta länge på och betala dyrt för ett praktverk som detta, och så innehåller det fel efter fel efter fel :mad:

Den hittade jag också men då hade SvRF gjort klassikern "blanda ihop två hästar" och skrivit Michael som ägare.

Liiite deras fel är det väl då då? :D

Absolut! :D

Som jag skrivit tidigare, såå svårt är det väl inte med lite ordning och reda :angel:

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka