Kuriosa om kända hästar!?!?

• Trav
  • Trådstartare Trådstartare Tant Acka
  • Startdatum Startdatum
Sv: Kuriosa om kända hästar!?!?

Ebbes Arnie L.J.

Har man sett honom på en stallgång så glömmer man honom inte!
Men jag behöver lite hjälp här.....:confused:
Skada från födseln kanske?
Ett framben kortare än det andra och liksom lite sned i huvudet....
Ett öra som hänger.

Kan i vanlig ordning ha fel, men förlitar mig på att någon här vet exakt vad han hade råkat ut för!!! :idea:

Hur som helst, att springa in nästan 3,5 miljoner med den "looken" är ingenting annat än MYCKET imponerande!! :bow: :bow:

Diamond Bean såg likedan ut... haha. Han va lite grinig av sig men skärpte sig iaf när man sa åt honom. Nisse Knife betäckte hösilage balar påväg till & från hagen.. Jolly Rockets lillebror Extreme Gold var en sugen sak som hingst, en dag på rakbanan med skötaren i vagnen så kände han lite extra för Smiss Patricia med förstemannen i vagnen. Han tog tag i grejjerna å klättrade resolut över förstemannen som for i backen..... Stoet kom lös & drog hem till gården men istället för in i stallet så stack hon in i skrittmaskinen med vagn & grejjer... Hästarna klarade sig med sår lite här & var. Förstemannen däremot fick uppsöka sjukhus för lite av varje..

Kan ju iofs ha förvirrat till det. Det är ju ett antal år sen men visst skadade selfen en kille under ridning?
Micke vet jag alltid pratade gott om hästen i alla fall.

Fast jag har eg aldrig fört den vidare på det här sättet. De flesta jag känner inom travet känner liksom Micke bättre så det har inte behövts. Sen att jag minns dåligt hur det var det är ju det att det inte var nån jättestory för mig då., Har för mig att det hände nåt annat i mitt liv just då, har dock hänt en del så vad det var det får vara osagt. Jag minns iaf dåligt vad som sas.

Ebbes Arnie L.J.

Har man sett honom på en stallgång så glömmer man honom inte!
Men jag behöver lite hjälp här.....:confused:
Skada från födseln kanske?
Ett framben kortare än det andra och liksom lite sned i huvudet....
Ett öra som hänger.

Kan i vanlig ordning ha fel, men förlitar mig på att någon här vet exakt vad han hade råkat ut för!!! :idea:

Hur som helst, att springa in nästan 3,5 miljoner med den "looken" är ingenting annat än MYCKET imponerande!! :bow: :bow:

Världens goaste o snällaste :love:

När han var ung reste han sig, ramla baklänges o slog i nacken på en sten tror jag... det gör att han står med huvet vridet kraftigt åt en sida inget kortare ben...

ja de stämmer - han höll inte för att röra sig alls.

Njae.. Som jag fattade det så var han inte så rolig att köra:crazy:
Snurrade till i skallen på honom helt enkelt men i förlängningen så gör väl det att han skulle ha gått sönder:)
Glömmer aldrig när jag selade honom på Gävle.. Skoglund kom in i stallet och var inte alls road över att behöva värma honom.. Hans rykte hade föregått honom:devil:

Jag vill ha lite kurriosa om vad Needls n pins eller hur hon bu stavas hittar på nu för tiden!!

Kan ju iofs ha förvirrat till det. Det är ju ett antal år sen men visst skadade selfen en kille under ridning?
Micke vet jag alltid pratade gott om hästen i alla fall.

Om jag nu inte har helt fel så har jag för mig att det var en helt annan, normalt sett mycket snäll hingst Meadow Debibo som bet en tjej illa i vaden, så att man fick göra hudtransplantationer. Det skedde under ridning och tjejen red på en valack som Meadow Debibo då inte gillade. Meadow Debibo var verkligen en av Mickes favoriter. Har svårt att tänka mig att de red på Selfen överhuvudtaget.

När han var ung reste han sig, ramla baklänges o slog i nacken på en sten tror jag... det gör att han står med huvet vridet kraftigt åt en sida inget kortare ben...

Jamen du ser, jag visste väl att jag led av en "senil dement light". ;)
Imponerad är jag iaf!!!! :bow:

Om jag nu inte har helt fel så har jag för mig att det var en helt annan, normalt sett mycket snäll hingst Meadow Debibo som bet en tjej illa i vaden, så att man fick göra hudtransplantationer. Det skedde under ridning och tjejen red på en valack som Meadow Debibo då inte gillade. Meadow Debibo var verkligen en av Mickes favoriter. Har svårt att tänka mig att de red på Selfen överhuvudtaget.

Man red på Selfen i början av hans avelskariär för att hålla honom sysselsatt, han var betydligt värre att hantera i början och nästan omöjlig att ha i hage... Men han blev allt dummare att rida och tillslut bet han killen som red honom.
Meadow har jag hört samma historia av de inblandade.

Selfen var en komplicerad individ som sagt kunde vara en riktig raring och helt galen var han inte. Men som det gäller alla hingstar så finns det vissa saker som kan få det att slå runt!

Demilo Hanover var en riktigt sötnos till hingst och var livrädd för hingstkedja och dyl saker, satte man på honom en kedja så vågade han inte gå... Men när han skulle hoppa på bocken ville han ha ett rejält sto som han kunde tugga lite på... Det tände han på! :D Han ville även få snoppen tvättad innan han hoppade... Det började med att han var väldigt skitig ibörjan på en säsong så veterinären hade tvättat av den innan han fick hoppa och efter det så vägrade han hoppa utan att bli tvättad! :D

Västerbo Daylight var ytterst nära att hamna i avelsboxen som tvååring eftersom hon bara strula med traven, det var ju tur att hon fick visa vilken stjärna hon är!

Jag hade hand om Cr Kay Suzy (trefaldig världsrekordhållare)
när jag var hos Baldi i Italien.
Hon var väldigt argsint när andra gick in i boxen (vilket dom undvek)
skulle någon gå in,fick man ta med sig en kvast..med mig var hon snäll;) helst fick hon inte gå i hagen..bara ibland,fast då var det strikta regler på att hon skulle vara lindad runt om,boots och bomull i örona..fast hon var hur lugn som helst i hagen:p

Sen en gång i tiden hade jag en häst med namnet Meltaway,kanske inte en kändis,men i alla fall en av dom argaste jag sett..kom från Takter till vårat stall..vid fodring öppnades dörren precis så att skopan nådde krubban..han var ständigt utrustad m munkorg,folk kunde inte passera i gången..tränaren kunde inte sätta på gamascher el dyl-då small det..(han hatade tränaren) fick reda på att Takter blivit illa sparkad i sulkyn av denne marodör,efter dom satt upp mig i sulkyn,efter avslutat jobb..(väldigt oansvarigt av tränaren) Tur att vi blev sånna polare:bump:mig gjorde han aldrig illa-vi hade bara några uppgörelser när jag skulle rida in honom..-han var nog lite svag för tjejer,tror ja:love:

Njae.. Som jag fattade det så var han inte så rolig att köra:crazy:
Snurrade till i skallen på honom helt enkelt men i förlängningen så gör väl det att han skulle ha gått sönder:)
Glömmer aldrig när jag selade honom på Gävle.. Skoglund kom in i stallet och var inte alls road över att behöva värma honom.. Hans rykte hade föregått honom:devil:

ja fast jag har hört många på bergsåker som säger att han va en maräng och gick i hage därför..

För övrigt så har jag en av Berndt Lindstedts gamla dressar ute i förrådet.
Han går ju knappast under beteckningen känd häst, men vad sägs om känd kusk!?! ;)

Simb Zipper som tjänade smått fantastiska 3 900 400 kr under treårssäsongen med vinster i bl.a. Svenskt Travkriterium, E3-finalen och Breeders Crown var faktiskt "fel häst" under en tid.
Två Simb hästar hade förväxlats och i samband med identifiering så uppdagades denna nyhet!! :eek:
Tror inte ägaren till den andra hästen blev såååå nöjd, den kom enligt uppgift aldrig till start! :crazy:
Snacka om att vara nära......och ändå så lång borta.

Vad hände med Ebbes Arnie L.J. egentligen?
Tänkte om han råkat ut för något eftersom han slutade tävla som 6-åring?

Ja, sommarjobbade då.
Bitte hade jag ju delvis nær jag jobbade, sen fick Petra henne nær jag slutade. Du ær nog inte ensam som hon har smakat på... Det bæsta tyckte jag var nær massøren sa att vi skulle massera baksidan och insidan på låren på henne... Kan næmna att hæsten ær ganska argsint, så det blev ett test hur långt ifrån man kunde stå och ændå massera... :angel:

Liknande trådar

Träning Jag har funderat lite på dessa stora halvblod som finns idag kontra förr att deras mankhöjd kan ligga mot en 180 cm. Många hästar dör i...
8 9 10
Svar
185
· Visningar
12 493
Senast: Marita73
·
Körning Bättre sent än aldrig? (Jag KAN FORTFARANDE inte logga in på min hemdator ) Motivationen KOM tillbaka dagen innan vi skulle åka till...
Svar
5
· Visningar
1 469
Senast: Cämz
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka